Toon posts:

Driver troubels Ensoniq ES5880 +Intel 82801BA

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey peopl, I've got a question..

I've got 2 pc's where the soundcard dont work..I've searched for the driver on the I-net and on the official websites off it but cant find it..I hope you can help me:

The soundcards are:

- Ensoniq ES5880 (Creative Soundblaster Audio PCI)
(on a Intel PIII 1000 Mhz,128 MB,Mainboard Model: Asus CUV4X-CM,Mainbord Chipset: Via VT82C694X Apollo Pro 133A)

- Intel 82801BA/BAM ICH2-AC'97 AudioController
(on a Intel PIV 1300 Mhz,128 MB,Mainboard Model: Microstar MS-6523 (850 Pro2) / MS6545 (850 Pro5),Mainboard Chipset: Intel 850)

On both pc's are win98SE Installed..(without internet on it)

I hope you can help me to fix the PC's.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Heb je Google gebruikt? Kan het me niet voorstellen... :|

Die eerste is een Soundblaster 128 PCI: meuk: Soundblaster 128 PCI Windows drivers

De tweede is te vinden op http://www.bebits.com/app/2940

Offtopic: Het mag gewoon in het Nederlands hoor

[ Voor 20% gewijzigd door Devster op 27-02-2003 11:34 . Reden: Link naar Google toegevoegd... ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Devster schreef op 27 februari 2003 @ 11:31:
Heb je Google gebruikt? Kan het me niet voorstellen... :|

Die eerste is een Soundblaster 128 PCI: meuk: Soundblaster 128 PCI Windows drivers

De tweede is te vinden op http://www.bebits.com/app/2940

Offtopic: Het mag gewoon in het Nederlands hoor
YuPs kheb google al helemaal plat gezocht maar zonder enig succes...zit hier nu al 4 uur voor te zoeken en word toch een beetje te gek...Kon ze echt nerges vinden dus vandaar dat ik mn hoop op jullie richt ;)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

En die links in mijn reply? :?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Devster schreef op 27 februari 2003 @ 13:23:
En die links in mijn reply? :?
Als je de onderste ga downloaden en em ga bekijken zie je dat er 4 bestandjes in staan waarvan er 2 zijn zonder extensie en 2 met een .sh extentie.
Nu had ik eindelijk de readme geopent gekregen, waar je wenig wijzer van word:
Run the install.sh script to install the driver.
En bij de eerste hebk ik em gedownload en krijg ik hem onder dos niet geopent en onder windows zelf ook niet (.exe)
Ik heb ook nog andere drivers geprobeerd die ik zelf had gevonden, maar toen ik die aan het installeren was kwam ik erachter dat die niet voor de Intel 82801BA/BAM ICH2-AC'97 maar voor de AA/AB waren (ipv BA/BAM)
Dan heb ik nog een andere driver geprobeerd nadat ik deze had geinstalleerd starte heel mn pc niet meer op en kreeg ik bij het booten een fout dat er ineens een oude dos versie is geinstalleerd waarmee je windows niet kan opstarten omdat het een te oude versie was (van dos). Dus na in enkele oude Ghost bestanden te hebben gesnuffeld heb ik hem gelukkig weer zo gekregen hoe hij was... maar zit ik nog altijd zonder geluidskaart :(

I hope you know a good answer to my question.. ;) but anyway TNX a lot!!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Dit is een nederlands forum.

Tips om drivers te vinden staan in de AV policy en in de OH faq

[ Voor 55% gewijzigd door Raymond op 27-02-2003 21:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.