Toon posts:

Waar blijven de blokjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat er aan de hand is?
Ik ben net een sub-team gestart (Team Bikkels!) en het begint al een beetje te groeien. Zo hebben we een PII233, PII400 en een PIII700 die 24/7 aanstaan. De rest zo af en toe. Als je ongeveer uitrekent wat deze drie computers moeten halen, kom je op zo'n 3300 kkeys/sec. Wij hadden echter maar 1200 kkeys/sec gisteren? Alle instellingen van de clients zijn gelijk (e-mail en alles klopt). Wat kan hier aan de hand zijn? Bij voorbaat dank.

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
Hmm, weet je wel zeker dat alle pc's 24 uur per dag draaien? En verder neem ik aan dat ze ook gebruikt worden, dus dat zorgt er natuurlijk ook voor dat je niet aan de maximale dagelijkse output komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is het niet. Ik weet zeker dat ze 24/7 aanstaan en dat de instellingen kloppen. Reken even mee. PII 233 -> gemiddeld 600 kkeys/sec. PII 400 -> gemiddeld 900 kkeys/sec. PIII 700 -> gemiddeld 1900 kkeys/sec.
Dan heb ik ALLEEN de 24/7 computers. Er zijn nog een aantal andere computers die ook meedoen. Maar met alleen deze kom je toch echt wel boven de 1200 kkeys/sec die we nu hebben. Ook als de computers wat intensiever gebruikt worden. Ik snap er echt niks van :(

Verwijderd

Herinner je altijd het gezeik dat je blokjes kwijtraakt bij de mf's? Nou dit is exact hetzelfde probleem, dnet heeft de neiging om een aantal blokjes "kwijt te raken", en als je je compu gebruikt gaat je keyrate echt de grond in.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Shevar> das dus onzin..
Dnet raakt vrijwel nooit blokjes kwijt, en normaal gebruik van een pc heeft maar een minimale invloed op je keyrate.

Hyperion> kijk eens naar de powersaving instellingen van die pc's. Zorg dat ze niet bv. na 1 uur idle de harde schijf uitzetten. Kies de allersimpelste screensaver (blank screen).
Zet de logging van je koe aan, dan kun je precies zien wanneer hij een hoge/lage keyrate heeft.
Ook kun je dan zien of één of meer van je koeien p.o. random blokjes staat te doen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
random blokjes?
wat zijn dat dan?
logging staat inmiddels aan. Dus morgen uitslag :)

• harrie_1
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 10:21

harrie_1

Dreanor Horde NL

Hyperion,

Als je buff-in leeg is pakt de client willekeurig keys. Dit zijn random blokjes.

T nadeel hiervan is dat ze al een keer gedaan zouden kunnen zijn, zodat als jij ze inleverd ze niet meetellen omdat iemand anders ze al een keer heeft ingeleverd.

Mzzl harrie_1

Merkez

Pagina: 1