.ico -> .png

Pagina: 1
Acties:

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik ben de laatse tijd nogal hard bezig om mijn Windows om te toveren naar een MacOS X look.
Nou is er echter ook een mooi programma Y'z'Dock waar je shortuts e.d. op kan plaatsen, maar dat programma ondersteund voor de iconen alleen het png formaat in 128x128. En daarnaast kan je met png bestanden veel meer leuke dingen doen dan met .ico.

Aangezien ik een hoop mooie iconen heb van o.a. Rad8 (Snow E2) wil ik die graag converteren naar png. Moet volgens mij niet al te moeilijk zijn want al die iconen zijn in het WindowsXP formaat dus met echte Alpha Transparency.

Ik zoek alleen nog het programma waarmee ik de 128x128 versies die in de ico's zitten kan converteren naar .png met behoud van de alpha's.

Nou heb ik het al geprobeerd te converteren met ACDSee 4.0 maar die geeft een internal error.
Photoshop 7 wil ze niet openen (dûh)
en via www.google.nl heb ik IconUtils en Graphicconverter tegengekomen. Iconutils kan het in principe wel, maar ondersteund het WindowsXP kleurenpalet niet (dus met Alpha) en gaat maar tot maximaal 72x72
Graphicconverter kan het ook wel ongeveer maar daar kan je niks instellen en je houd dus een 32x32x24bits png bestand over.
O ja, MicroAngelo 5.56 wil alleen maar naar gif opslaan en dat is waaayy to beperkt.

Nu wou ik dus weten of iemand misschien een programma weet waarmee ik dus uit een .ico bestand het 128x128xWindowsXP icoon kan converteren naar een 128x128 .png bestand

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18

Rhapsody

In Metal We Trust

je kunt met MicroAngelo (downloads.com) ico opslaan als *.gif en die dan weer omzetten naar *.png

edit:
Ow ja dat had je al zag ik, misschien kun je op downloads.com nog andere proggies proberen

[ Voor 36% gewijzigd door Rhapsody op 27-02-2003 11:12 ]

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

MEt Macromedia Fireworks? Plaatje van Ico in een nieuw gemaakte png van 128x128 dumpen en opslaan?

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik weet wel dat als ik hem open in MicroAngelo (gaat perfect) en dan gewoon met Ctrl+A Ctrl+C en probeer te plakken in welk ander programma dan ook dat het hele alpha gebeuren weg is en ik een zwart silhouet overhoud.

Fireworks MX is 26MB voor trial download en ik heb hier maar dual ISDN, but I'll give it a try

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik heb iets meer ontdekt, er schijnt namelijk een Photoshop plugin te zijn waarmee je ico's kan openen. zie http://www.telegraphics.com.au/sw/

Ik zal eerst Fireworks testen (is binnen) en dan met de lunch thuis ff photoshop testen
kzit nl. op mijn stage en das vlakbij thuis

update:
Firewroks kan geen .ico openen

[ Voor 9% gewijzigd door zyberteq op 27-02-2003 12:40 . Reden: update ]

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

ZyberTEQ schreef op 27 February 2003 @ 12:24:
Ik heb iets meer ontdekt, er schijnt namelijk een Photoshop plugin te zijn waarmee je ico's kan openen. zie http://www.telegraphics.com.au/sw/

Ik zal eerst Fireworks testen (is binnen) en dan met de lunch thuis ff photoshop testen
kzit nl. op mijn stage en das vlakbij thuis
Je zit op je stage te GoTTen! FOEI! :P
maar ja indd met die plugin krijg ik 't in photoshop wel aan de gang :P

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Thuis is geen internet dus ik moet wel B)
En daar is je stage toch voor? kennis opdoen. en ik doe nl. systeembeheer, dus dat maakt het makkelijker. >:)

maar als jij zegt dat het werkt ben ik verheugd, mij gaat nu naar huis en dan over +/- een uur doe ik waarschijnlijk mun laatste post in dit topic :7

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Rhapsody schreef op 27 February 2003 @ 11:11:
je kunt met MicroAngelo (downloads.com) ico opslaan als *.gif en die dan weer omzetten naar *.png

edit:
Ow ja dat had je al zag ik, misschien kun je op downloads.com nog andere proggies proberen
Dit zou wel jammer zijn, want het GIF formaat ondersteunt geen alpha layer, dus die gaat verloren.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Het probleem is opgelost met die plugin van telegraphics.
E-Mile zei het al, en ik heb het nu bevestigd, de oplossing is nu via Photoshop.

Wel mooi die plugin, hij vraagt bij het laden van een ico welk nummer plaatje je wil laden nadat ie zegt hoeveel plaatjes erin zitten. Vervolgens kan je hem gewoon editten in PS opslaan heb ik nog niet gedaan naar ico maar dat kan volgens de readme ook :D

Dus vanaf nu is Photoshop mijn keuze voor het maken en bewerken van ico's voor zover ik dat al doe :P) ipv MicroAngelo

Pagina: 1