PC doet echt heel vaag!

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
Ik heb een P4 1700 op een Asus P4TE mobo alleen sinds kort heb ik het probleem dat pc crashed na 5 minuten en daarna pas weer kan opstarten als de temp. van copu 38 graden is. Tenminste als ik direct na de bios kijk in opstart begin temp is dan 38C niet hoger. En dan loopt hij op tot 42,5 C en vervolgens helemaal niets daarna heb ik temp monitor uitgezet (bios) dan draait pc iets langer en daarna gaat pc plat met een soort 2 tonig alarm. Heel vaag omdat de cooler en cpu gewoon goed zijn en altijd hebben gewerkt... en dan nu opeens de problemen? Ik heb het idee dat het iets is met de temp van mijn CPU alleen die diode in de cpu geeft toch bij 80 a 90 C pas een alarm? Bij mij knikkerd tie er bij 42,5 graad al uit??? WTF is fout hier? :(

nVENTIV

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Is het toevallig een Fan-alarm in plaats van een temp-alarm?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
P.S. let niet op mijn sig. het gaat niet over die spec's, want deze pc die crashed is van een vriend van me....

nVENTIV

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het hoeft niet per-se de temperatuur te zijn. Het kan van alles zijn, een gare voeding, slecht geheugen, etc..etc..

Omdat hieruit duidelijk blijkt dat je niet eerst netjes de sticky/faq had doorgenomen, gaat dit topic dicht. In de PMG sticky/faq staat namelijk beschreven hoe je je openingpost in zo'n geval moet neerzetten en dat je de troubelshooter zou moeten doornemen. Daarin staan echt meer dan genoeg tips en suggesties :)

Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ

/faq

Hopelijk leer je hiervan om in het vervolg gewoon eerst de sticky/faq door te nemen eer je een topic opent. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-02-2003 11:03 ]

Dit topic is gesloten.