Toon posts:

hoe een usb apparaat te delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedesmorgens deze morgen mensen.
wij hebben thuis een usb adsl modem :( vraag me neit waarom. Die modem zit aangesloten op de "server". als ik dan wil internetten op mijn computer (wat altijd voorkomt) moet eerst de computer boven aan zodat internet gedeeld kan worden, dat werkt perfect. Het is alleen superirritant en mijn moeder was niet blij met de elektriciteitsrekening.
Nu vroeg ik me af of er iets op de markt is waarmee die usb modem te delen is, ik weet dat er een usb router is maar die dingen zijn zo &*^$@&! duur, maar ik zoek eigenlijk dus iets anders.

b.v.d.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
Moet op beide computers internet tegelijkertijd gebruikt worden? Dan is delen van een modem als dat al zou kunnen geen optie. Er kan dan namelijk maar 1 computer tegelijkertijd internetten.

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem met een usb adsl modem. Vervelend is het wel, dat de server steeds aan moet staan, maar ik zei geen andere optie.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Daar USB hot-swappable is moet je het hardwarematig kunnen delen. Maar dan bedoel ik vooral dat je dan kunt 'wisselen', net als met zo'n oude printerswitch. Als je dan de schakelaar omzet ziet de ene computer ziet dat het apparaat 'disconnected' wordt en de andere computer ziet een nieuw apparaat.

Maarrrrr..... dit werkt alleen als die twee machines enigszins dicht bij elkaar staan. Dan kun je met een 4-polige schakelaar en twee USB verlengsnoeren (en een schaar en soldeerbout) wel iets in elkaar zetten.

Voor dit systeem zou ik toch een ethernetmodem/router adviseren...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Misschien dat een router met USB-poort een oplossing is voor jou! Zoals bijvoorbeeld de Draytek Vigor 2200USB?

Edit: Sorry, ik zie nu pas dat je geen USB-router zoekt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 10:57 ]

Verwijderd

Geef je moeder 20 euro en dat moet genoeg zijn (heb het niet nagekeken hoor)

Ik denk verder dat je een usb signaal niet zomaar kan splitten omdat je dan een probleem hebt als beide pc's aanstaan (ook een gokje..)

Dat met die switch-box is geen slecht idee..!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 10:58 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 10:57:
Nee, dat leek mij ook. Alleen ga je dat met zo'n afstand niet redden. Dit is dus alleen zinnig als je apparaten wil delen op twee machines die zo'n beetje naast elkaar staan. En dan alleen apparaten die je niet via een netwerk kan delen. Flashkaart-lezers en printers kunnen gewoon over het netwerk, dus verder dan een USB scanner kom ik in zo'n geval niet.

Punctuality is the politeness of kings

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
USB is plug&play, dus je kan daar makkelijk een switch tussen zetten, de vraag is of als er data wordt verzonder/verstuurd tussen USB en server, of je dan zomaar kan switchen... Denk dat dit niet echt super is voor het modempje.... Ik heb er geen ervaring mee (heb zelf ook een USB modem (speedtouch USB), ik heb gewoon een oude pentium 1 200 mhz server draaien op win NT, met zo min mogelijk stroom slurpunde hardware er aan zitten (dus geen cpu fan maar een dikke heatsink, oude videokaart, NIC, MB en geheugen, en natuurlijk een kleine HD... Freet nauwelijks stroom... werkt perfect!

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:02
De beste oplossing is denk ik een ander modem. Je hebt adsl modems waar je meerdere computers op kan aansluiten. Lijkt me de simpelste manier... die wel prijzig is.

Hier bijvoorbeeld 99 euro... wat een koopje. Sorry, deze is niet geschikt voor modems met usb.

[ Voor 36% gewijzigd door Mercarra op 27-02-2003 11:10 . Reden: meer info. ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

je hebt bij de mycom een adsl inbelmodem router al voor 140 pleuro
niet duur maar wel goed

Verwijderd

koop een oude speedtouch home ethernet,&tweak'em.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 10:57:
Geef je moeder 20 euro en dat moet genoeg zijn (heb het niet nagekeken hoor)

Ik denk verder dat je een usb signaal niet zomaar kan splitten omdat je dan een probleem hebt als beide pc's aanstaan (ook een gokje..)

20 euro?
Daar kan die server echt niet zo lang op draaien hoor.

Een server gebruikt toch al snel voor >100 euro per jaar..

Maar daar zijn al genoeg topics over geweest, search maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
k
allemaal bedankt, ik denk dat ik tog een een p1 servertje ga maken

Verwijderd

Rekenmachine schreef op 27 February 2003 @ 11:03:
heb gewoon een oude pentium 1 200 mhz server draaien op win NT, met zo min mogelijk stroom slurpunde hardware er aan zitten (dus geen cpu fan maar een dikke heatsink, oude videokaart, NIC, MB en geheugen, en natuurlijk een kleine HD... Freet nauwelijks stroom... werkt perfect!
heb ik ook, zlefs een p133/24MB... draait al 2.5 jaar....kan makkkelijk voor een setjes pc's als server dienen. 'k heb er zelf Red Hat 6 op staan met een prima firewalll, nog gratis ook.... Langste up-time was 170 dagen, beeiindigd door een stroomstoring...
code:
1
2
Highest Uptime:170 days, 04:55:50 running Linux 2.2.5-15, 
ended Tue Jul 2 18:10:56 2002

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 00:08 ]

Verwijderd

Super__Nerd schreef op 27 February 2003 @ 11:33:
[...]

20 euro?
Daar kan die server echt niet zo lang op draaien hoor.

Een server gebruikt toch al snel voor >100 euro per jaar..

Maar daar zijn al genoeg topics over geweest, search maar ff.
Daarom staat er ook ik heb het niet nagekeken...
Het ging ook even om het idee, waarna ik ook een ander antwoord gaf...

Goed, geef haar 80 euro en een bos bloemen...
Pagina: 1