Toon posts:

Welke switches??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 switches nodig.

Switch 1:

-45 tot 50 aansluitingen
waarvan:
- 3 x Gigabit aansluiting
- 41 tot 46 10/100 MB(of alleen 100 MB) aansluitingen
-1 x Glasvezel aansluiting (voor een verbinding met de 2de switch)

Switch 2:

-15 tot 20 aansluitingen
waarvan:
-15 tot 20 10/100 MB (of alleen 100 MB) aansluitingen
- 1 x glasvezelkabel (voor verbinding met 1ste switch

De twee switches staat zo'n 600 meter van elkaar. De 1ste switch moet een backplane hebben van >3 Gb. Het liefst switches van HP.

Weet iemand misschien de juiste type switches?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uberhaupt al eens ff je leverancier gebeld voor een offerte :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Je zou natuurlijk een paar leveranciers kunnen bellen...

Je weet precies waar ze aan moeten voldoen EN je wilt ze het liefst van HP... dan lijkt mij dat de keuze al gemaakt is :)

Er zullen echt geen honderden switches zijn die aan jou specs voldoen...

Maaruh, een 48 poorts switch met een backplane van > 3Gb???
Kun je daar niet beter >10Gb van maken? (dat zijn de meeste behoorlijke >36 poorts switches sowieso...)

edit:

Woeps... Te laat :)

[ Voor 16% gewijzigd door RupS op 27-02-2003 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 10 GB zal ook wel goed zijn.

Ik heb al contact gezocht met HP, maar ik vraag het maar even op dit forum zodat ik van alle kanten antwoorden krijg. Snappie wakbedoel?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik op de HP site kijk vind ik maar 1 switch die ongeveer voldoet aan jouw eisen:
deze dus

Als dat hem niet gaat worden zul je naar grotere modellen moeten met losse modulen, maar dat hangt weer helemaal af van je budget en zo :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Deez lijk mij nog redelijk te betalen en snel :)
http://www.hp.com/rnd/pro...itch2524-2512/summary.htm

Of heb je genoeg geld ?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
De lijst met specificaties is nog lang niet af. Welke management/routing/switch protocollen moeten ze allemaal spreken?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij voorkeur HP.........ik wil hierbij de Cisco 4000 of 4500 series aandragen als alternatief, met een 22Gbps backplane en aanwezige scalability kan je hiermee ook aardig vooruit. Werk hier zelf nu ruim een jaar mee (de 4003)....niks over te klagen, snel, stabiel...prijs weet ik niet meer helaas.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 10:45:
Ik heb 2 switches nodig.

Switch 1:

-45 tot 50 aansluitingen
waarvan:
- 3 x Gigabit aansluiting
- 41 tot 46 10/100 MB(of alleen 100 MB) aansluitingen
-1 x Glasvezel aansluiting (voor een verbinding met de 2de switch)

Switch 2:

-15 tot 20 aansluitingen
waarvan:
-15 tot 20 10/100 MB (of alleen 100 MB) aansluitingen
- 1 x glasvezelkabel (voor verbinding met 1ste switch

De twee switches staat zo'n 600 meter van elkaar. De 1ste switch moet een backplane hebben van >3 Gb. Het liefst switches van HP.

Weet iemand misschien de juiste type switches?
Beide switches kan je van HP krijgen, de eerste is een 5300 serie met 3x24FE en 1x4Gig (fiber)
De 2e switch kan je van hetzelfde type doen, kan je later flink uitbreiden.

Ik heb toevalling een 5300 op mijn werk, die van ons is echter met 24xFE en een blade met 4xFiber (GigaBit)

Je kan ook de 2650 doen, is kleiner, maar als er ooit iets kapot gaat, moet je het hele apparaat vervangen en uitbreiden is niet echt mogelijk..

[Edit] http://www.hp.com/rnd/pro...h5300xlseries/summary.htm
Die hebben wij :) Met een extra blade met 4xFiber dus.

Is wel vrij groot ding, maar is ook wel een vet apparaat. De 6108 is oo kcool trouwens :P

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 27-02-2003 23:16 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Zelf ben ik erg gesteld op 3Com switches.
Goede prestaties, makkelijk te beheren en niet te duur.

Bijvoorbeeld een leuke 4300-serie als switch 1 en een leuke 3300-serie als switch 2.

Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/products/prodimage/image/prd_lg_3C17100.jpg

Goedkope dealer is bijvoorbeeld http://www.america-direct.nl.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 07:17
Ironisch genoeg zijn die 48 poorts switches van 3Com niet te beheren met een doodgewone console kabel. Ik ben nog steeds aan het klooien om een console te krijgen op dat ding. Weet jij toevallig wat voor speciale kabel je daarvoor moet hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken ben ik eruit:
Switch 1:
Procurve Switch 4108gl. Met verschillende modules

switch 2:
Procurve Switch 2524

Allemaal bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Ik zou is met Extreme Networks gaan bellen, dan heb je goed en mooi ogend spul in huis, de hoogste backplane snelheid* en dat tegen lage prijzen :)

*In dat markt segment (Dus invergleiking met Cisco, 3Com, etc.... Maar als je nog hoger wilt gaan zitten, dan krijg je toch echt spul van Junpiter, etc.... En das echt niet goedkoop).....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 04:11 ]

Verwijderd

Eventjes over die 3Com switch, heb pas ongeveer hetzelfde gehad... Wat zijn die Cisco dingen relaxed he !! (alleen wij hebben minder goeie ervaringen met Cisco 400x switches als eerder werd vermeld :( ).
Je moet 2 van die db9 vrouwtjes dingen hebben, daartussen een normale (geen rollover) kabel doen. Hyperterminal (schijnt pas te werken v.a. versie 5 of iets, let op) openen 8N1 (xon/xoff weet ik niet meer helemaal, volgens mij niets) en dan nu de truc, druk op Ctrl-V !!!! Ik vind hem ook vaag, nu initialiseerd hij het console en kun je met cursortoetsen in een menuutje browse en kun je dat ding managen...
Succes... (was overigens te vinden op google)...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

3Com is makkelijker dan Cisco, of moet ik zeggen minder uitgebreid. prik je Gigabit interface in de juiste poort alsook je utp cables, inloggen op de switch en beheren maar( Ik heb de meest exotische configuraties en topologieen gezien) Ons team beheert een stuk of 1000 3Com's( tot en met de oude getrouwe Corebuilder 9000).. en een stuk of 4500 Cisco switches (van 1900 Catalyst tot en met de 6500 series) En nog wat Nortel passport 8600 switches. Om maar niet van de routers te spreken. Het bedrijf waar ik voor werk heeft en beheert de apparatuur waarover de Internet Exchange loopt!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 07:17
Thanks damn, ik zal het binnenkort eens proberen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:16

SED

even die vergelijking Cisco en 3Com.
ik begreep dat Cisco max 1,6Gbps backplane heeft in de catalyst serie en 3Com 8Gbps.
Daarnaast is 3Com stukken goedkoper.. waarom dan toch cisco?

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Cisco heeft over het algemeen een uitgebreidere configuratie. Ik zou zelf ook voor 3Com kiezen. Zeker als geld een redelijke rol speelt. Cisco staat erom bekend niet de beste prijs/prestatie verhouding te hebben.
Trouwens, in wat voor situatie komen ze terecht (belasting?)? Soms maakt de backplane niet zo vreselijk veel uit.

• SED

SED

network supervisor van 3com ziet er in combinatie met de webinterface van de switches indrukwekkend en belangrijker nog toegankelijk uit.
Volgens mij kan ik daar al meer mee dan we ooit nodig hebben.
Die backplane is belangrijk voor de stackmogelijkheden hoewel ik begrijp dat ciscop daar wat andere technieken voor gebruikt en de nieuwe 3com ook.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 23:34:
Zelf ben ik erg gesteld op 3Com switches.

Goedkope dealer is bijvoorbeeld http://www.america-direct.nl.
Topicstarter was meer in HP geinteresseerd, maar dat doen ze ook bij America-Direct.....

Wel grappig om te zien dat de hele discussie verder gaat over 3Com vs Cisco vss wie dan ook.... Maar dat er voor de rest eigenlijk zo goed als niemand over HP praat..

Ik denk dat je dit op zich met allerlei merken leuk op kan lossen, maar hangt ook beetje van budget af....

Overigens heb je met 3Com wel een klein probleempje: die 600 meter is beetje veel. 1000Base-LX hebben een max afstand van 550 meter. Dus je zult of langzamer moeten linken, of korter, of een ander merk (eventueel mediaconverters van Allied ertussen).....

Ik heb op zich nog niet gekeken naar HP mogelijkheden, maar TopicStarter was er al uit.....

[ Voor 24% gewijzigd door Stormtrooper op 04-03-2003 16:57 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• SED

SED

EEn Cisco met 1000Base-LX heeft toch precies hetzelfde probleem als die 3Com?

en dit werkt bij allen:
http://www.micronet.com.t...converter/SP362B_363B.asp

HP heeft switches als bijprodukt en dat hele netwerk gebeuren maakt ca 1 % van de omzet uit.
3Com en Cisco richten zich op hun core en daar zit de innovatie en ook beste prijs/prestatie.
( 3Com stuk goedkoper dan Cisco)

De HP procurve via deze link is dan het HP alternatief.
http://www.epinions.com/H...ubs___Switches_J4813A_ABA

Pagina: 1