PS2 RGB kabel omtoveren in S-video kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik heb een nieuwe TV, deze heeft het bekende probleem dat RGB signalen van b.v. een PS2 naar links verschoven zijn. Hier is weinig tegen te doen schijnt. Het probleem schijnt niet voor te komen over S-video. Omdat ik geen zin heb om meteen 15 euro uit te geven aan een S-video kabel, vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn RGB SCART kabel om te toveren in een S-video kabel, door de SCART eraf te knippen en de betreffende draadjes aan een S-video stekker te solderen. Of zijn de draden in een RGB SCART niet compatibel met een S-video signaal? Ik begrijp natuurlijk dat ik niet de RGB draden moeten solderen, maar zit er in die SCART kabel draden met een S-video signaal?

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-02-2003 10:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Hmm ik dacht het niet. In een scart zit RGB in/uit en composite video in/uit (en audio natuurlijk) maar geen S-video. Kan je het composite signaal niet gebruiken?

• Dr. Strangelove
Kan, maar composite ziet er verschrikkelijk slecht uit, en is dus geen optie.

Weet iemand hoe een PS2 S-video er uitziet? Is hij zelf te maken? Uiteindelijk gaat het alleen om de juiste pinnen van de PS2 connector te solderen aan de juiste draden van een S-video kabel...

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Als je zoekt naar het schema van de multi a/v out van de Playstation (Ps2 is zelfde) kan je zien welke pinnetjes voor s-video zijn.
Ik denk niet dat die pinnetjes al zijn verbonden bij een RGB scart-kabel.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Let op dat je Scart wel een SVideo signaal moet ondersteunen, anders is het zwart wit.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Hij gaat zelf een s-video stekkertje eraan solderen, beter lezen :P :P

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kenx schreef op 27 februari 2003 @ 10:33:
Hij gaat zelf een s-video stekkertje eraan solderen, beter lezen :P :P
ja, maar dan kan je 10 keer zon stekker eraan solderen, als ie geen svideo aankan, dan werkt t niet.

• Dr. Strangelove
Als je zoekt naar het schema van de multi a/v out van de Playstation (Ps2 is zelfde) kan je zien welke pinnetjes voor s-video zijn.
Ik kan dit schema nergens vinden... kan iemand helpen?

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 20:13
ff offtopic hoor...

voordat je eraan begint moet je je wel realiseren dat S-VHS stuk minder mooi beeld geeft dan RGB SCART... dus overweeg eerst ff of je het wel waard vind...

ik heb zelf namelijk een origenele S-VHS kabel gekocht (duur!!! :( )om PS2 op mijn projector te spelen :Y) (deze heeft namelijk geen RGB-SCART aansluiting) en ik moet zeggen dat het beeld een stuk minder mooi is dan RGB-SCART (overigens is het nog steeds VEEL beter dan TULP aansluitingen hoor)

suc6

Man - a being in search of meaning

• Dr. Strangelove
Tja, daar ben ik wel een beetje bang voor idd. Anders kocht ik wel meteen een S-video kabel in de winkel, maar nu is de gok me wat te groot. Dan eerst zelf maar wat hobbyen.

Is er een andere oplossing om van de RGB shift af te komen? Sommige spellen laten het aanpassen, maar veel ook niet. Vervelend genoeg zit het niet in het PS2 setup menu zelf... stom.

• BaBy-G
wat je kan doen is een betere kwaliteit RGB SCART kabel kopen, ik weet uit ervaring dat de merk scart kabels (veel) minder afwijkingen hebben dan de "no-name" scart kabels

ik heb zelf een stuk of 6 verschillende scart kabels geprobeerd (ik irriteerde me dood aan aan dat "scheve" beeld) en ik moet zeggen dat er echt grote verschillen zijn tussen de scart kabels wat beeld kwaliteit betreft...

ik gebruik nu een scart kabel van BLAZE (kan ff hun homepage niet vinden) en deze vind ik persoonlijk de beste...
- perfect beeld
- minimale afwijking
- macrovision fix
- volledig shielded
- tulp aansluiting (voor oa GunCon)
- vergulde aansluitingen
- lekker lange kabel met handige oprol kastje (3 meter geloof ik)
- en ziet er nog mooi uit ook (doorzichtig licht blauw)

• Dr. Strangelove
Voor mijn beeld even: Ik heb dus een shift van zo'n 2,5 cm. Ik gebruikt een noname RGB SCART. Volgens jou levert een Blaze SCART een veel kleinere afwijking? Waar moet ik dan aan denken?

• BaBy-G
ik heb zelf een afwijking van 0.5 cm, daar valt nog mee te leven... :)

• Dr. Strangelove
En het was dus veel meer bij andere kabels die je gebruikte?

• BaBy-G
ik heb wel zoeen dunne imitatie kabel gehad met een afwijking van meer dan 4 cm!
daar word je nou echt niet vrolijk van...

je mag dus eigenlijk niet klagen met je maar 2.5 cm afwijking ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BaBy-G op 27-02-2003 12:46 ]

• tiguan
  • Laatst online: 16:24
Ik heb ook een blaze, maar die afwijking is er wel degelijk hoor. Bij mij is stuk van het beeld naar links geschoven. Dus dan heb je rechts een zwarte balk, en aan de linkerkant zie je een stukje spel niet. Erg irritant.

Ik heb wel in het service menu van m'n tv de mogelijkheid om de boel naar rechts te schuiven, maar dan is gewoon tv kijken weer zo raar.

• Dr. Strangelove
Dan zal ik toch maar serieus overwegen een Blaze te kopen... er lijkt verder weinig aan te doen nl.

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Kan je TV niet gewoon het RGB signaal verschuiven zodat het weer recht is?? (hier gaat dat alleszins (Sony Wega Trinitron 34") (doorzoek je menu is zou'k zeggen)

[ Voor 5% gewijzigd door misterpro op 27-02-2003 12:54 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• Dr. Strangelove
Kan je TV niet gewoon het RGB signaal verschuiven zodat het weer recht is?? (hier gaat dat alleszins (Sony Wega Trinitron 34") (doorzoek je menu is zou'k zeggen)
Kan niet bij mij, alleen via het service menu, en dan verschuift ALLES, niet alleen RGB signalen.

Verwijderd

quote]Dakkon schreef op 27 February 2003 @ 10:18:
Hmm ik dacht het niet. In een scart zit RGB in/uit en composite video in/uit (en audio natuurlijk) maar geen S-video. Kan je het composite signaal niet gebruiken?[/quote]

Waarom zou je een RGB kabel in een S-video kabel veranderen? |:( . Rgb is veel beter dan super video. Je gaat dan eigenlijk meer moeite doen voor minder beeld. De enige reden zou kunnen zijn om het groene beeld weg te halen bij dvd maar daar zijn ook andere dingen voor.

hier is btw een opsomming van minste kwalitijd tot het meeste kwalitijs kabel

minste kwalitijd

Atenne kabel
Composite out
S-Video out
RGB
Component video

beste kwalitijd
Pagina: 1