Toon posts:

Verlengen van mn kabels.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe soundcard gekocht een audigy.
Met een set philips a600 speakers. (deze had ik al).
Nu wil ik dus die kaart op die speakers aansluiten maar mn kabel waren te kort. Dus ik had eigenlijk het idee daar ff een stukkie cat5 tussen te hangen en er een paar pluggen aan te solderen. Nu is alleen mn vraag, kan ik voor de - van mn front - rear en center/woofer 1 massa gebruiken?
Of moet ik deze appart nemen.
Het blijft een wissel spanning.

Verwijderd

Ja dat kan. Ik zou echter geen UTP gebruiken, waarom niet een gewone audio-kabel?

(als je op de print van je soundcard kijkt, zul je zien dat ze daar ook dezelfde massa gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik gebruik ff cat5 omdat het maar een kleine afstand is. En kun je gelijk 5.1 kabel krijgen dan? Of is dat dan 3x stereo

Verwijderd

cat 5 gaat gewoon tot een meter of 5 6 schat ik. ik heb zelf een kabel van 3 x 0,75 kwadraat.

en die is 7 meter lang en ik heb geen storing.

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dan dat het storing gaat geven op 3 meter.

Verwijderd

Zal wel meevallen denk ik, en je kunt altijd nog overstappen op andere kabels..

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Gewoon proberen, wil t niet kan je altijd nog andere kabel kopen.Trouwens een beetje utp kabel is shielded(stp of ftp bedoel ik dus)

[ Voor 12% gewijzigd door tita_tovenaar op 27-02-2003 22:16 . Reden: mijn beneden buurman houd er van om mieren te N**ken ;) ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

tita_tovenaar schreef op 27 February 2003 @ 21:27:
Gewoon proberen, wil t niet kan je altijd nog andere kabel kopen.Trouwens een beetje utp kabel is shielded
Sorry hoor, het is miereneukerij, maar geen enkele UTP kapel is shielded. Dan was het nl. een STP geweest.

UTP= unshielded twisted pair
STP= shielded twisted pair
Pagina: 1