Toon posts:

Speedtouch 510iV4 en Sweex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ADSL draaien met een USB modem (op XP), maar wil over naar een ethernet modem.
Netwerk kaartje gekocht (Sweex) en Speedtouch 510iV4 aangesloten.
Wat ik ook probeer, het modem wordt niet gedetecteerd door de bijgeleverde Thomson/Alcatel software.
Netwerkkaartje is prima herkend en komt in de lijst van netwerk adaptors voor. Beide lampjes achterop het modem banden ten teken van een 100Mbps verbinding met de netwerkkaart. Alle 3 de lampjes op het modem branden groen, dus ook dat is goed. Ook heb ik heb McAfee firewall verwijderd.
Toch wordt het modem niet conform instructie gedetecteerd. Wat kan er aan de hand zijn?

Verwijderd

kabel? We hebben hier op de zaak ook zo'n modem draaien op 3com kaarten achter een 3com router .. geen problemen mee... Alcatel software vindt netjes de speedtouch die op poort 2 van onze router hangt :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 10:36:
kabel? We hebben hier op de zaak ook zo'n modem draaien op 3com kaarten achter een 3com router .. geen problemen mee... Alcatel software vindt netjes de speedtouch die op poort 2 van onze router hangt :P
De kabel tussen ethernetkaart en modem bedoel je? Nee, die is goed aangezien zowel op die ethernetkaart als op het modem alle leds die een goede verbinding aangeven branden.
Kan het te maken hebben met het feit dat ik voorheen de software voor het USB modem geinstalleerd heb gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Kon nou niemand mij even vertellen dat de oplossing lag in het feit dat netwerkkaart en modem op 10mbps moet staan ipv 100mbps?
Dat was dus de oplossing. In mxstream handleiding wordt dit nergens gemeld.