WinXP-drivers gezocht voor ASUS CUSL2-C motherboard.

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hoi,

Mijn vader heeft een ASUS CUSL2-C moederboard en draait daar nu Win98SE op. Graag wil hij er WinXP opzetten, maar hij heeft alleen de volgende support CD bij de PC gekregen:

'ASUS 815 series motherboard support CD for windows 98SE'.

Ik neem aan dat ik deze CD niet kan gebruiken onder WinXP, dus ik ben op zoek naar de support CD/drivers for Windows XP.

Op de ASUS website kan ik deze niet vinden: wie kan mij raad geven?

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ftp://ftp.asuscom.de al doorgezocht?

Chipsetdrivers kun je ook gewoon van www.intel.com downloaden, maar deze zitten volgens mij gewoon in XP meegebakken.. Probeer gewoon WinXP erop te zetten, kan weinig fout gaan. Daarna kun je in apparaatbeheer kijken welke drivers ontbreken. Simpel toch? :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 27-02-2003 09:46 ]

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
je zoekt denk in die inf files voor bridge etc. Deze kun je gewoon bij Intel downloaden.
De rest van de prog's op de cd, kun je gewoon bij asus halen.

dubbelpost :\

[ Voor 8% gewijzigd door pstalman op 27-02-2003 09:47 ]

https://d4armory.io/Player/803500

• Grover
DarkY schreef op 27 februari 2003 @ 09:46:
je zoekt denk in die inf files voor bridge etc. Deze kun je gewoon bij Intel downloaden.
De rest van de prog's op de cd, kun je gewoon bij asus halen.

dubbelpost :\
Bij ASUS kan ik geen enkele WinXP drivers vinden voor de CUSL2-C.

Ik was in de veronderstelling dat ik specifieke moederbord-drivers nodig zou hebben voor XP, aangezien er ook een support CD for Win98SE bij mijn moederboard zat. Maar Win98SE kwam uit vóór dit moederboard, en WinXP is uitgekomen nadat dit moederboard op de markt was, dus ik heb geen enkele specifieke driver meer nodig voor dit moederbord, aangezien XP alles ondersteunt?

Thanx,
Grover.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP is inderdaad voorzien van véél drivers :)

Dus: gewoon XP installeren, kan haast niks misgaan, en check dan de apparaatbeheer :Y)

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Xp bevat i815 drivers, dus zal gewoon installeren. Wil je de allerlaatste drivers, kun je ze daarna vanaf intel's website downloaden en eroverheen installeren. Nodig is dat niet echt, de bij XP geleverde i815 drivers zijn al erg goed.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb XP zonder extra drivers van Intel of Asus op mijn 815 bordje ge-installeerd. Dus mijn tip: gewoon installeren.

Verwijderd

En als performancetip (ik heb prive ook zo'n bordje) : Bij intel de intel application accelarator downen en installeren.. loopt je IDE wat soepelder mee (in mijn geval 15% rapper met 2 maxtor 7200rpm schijfjes) :P :P .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 10:59:
En als performancetip (ik heb prive ook zo'n bordje) : Bij intel de intel application accelarator downen en installeren.. loopt je IDE wat soepelder mee (in mijn geval 15% rapper met 2 maxtor 7200rpm schijfjes) :P :P .

Stiekem is de IAA gewoon een IDE driver met een uitgebreide naam :P

Iha kun je ervan uitgaan dat oudere HW dan je OS redelijk per default ondersteund zal worden. Bij WinXP zijn drivers bijna nooit een probleem, maar ACPI support van de BIOS des te meer. Kijk dus naar de notes bij de BIOSsen op de Asus site om te kijken of de BIOS versie die je nu hebt WinXP ACPI compliant is. Zo niet, een update flashen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Me heeft zoŽn zelfde mobo met daarop WinXP Pro (sp1).
Dat loopt vlekkeloos!

Wat al eerder is genoemd, is het wel aan te raden om Intel Application Accelarator en Intel Chipset Software Installation Utility te installeren om het uiterste uit je mobo te halen. Allebei zijn op IntelŽs website terug te vinden, ook een beschrijving wat ze doen.

Verwijderd

Bij WinXP zijn drivers bijna nooit een probleem, maar ACPI support van de BIOS des te meer. Kijk dus naar de notes bij de BIOSsen op de Asus site om te kijken of de BIOS versie die je nu hebt WinXP ACPI compliant is. Zo niet, een update flashen.
Als je toch bezig bent met flashen

http://www.x86-secret.com/articles/tweak/i815twken.htm

... getweakte bios >:)

Verwijderd

Dank je Classic.. deze gaat papa vanavond ff proberen (cusl2c w/o audio 1012 beta) Kijken of zijn p3 1ghz@1125 nog wat rapper kan :P >:) :9~ enzovoort..

Verwijderd

Nergens voor nodig, gewoon installeren die handel.

• Grover
ClaSSiC schreef op 27 February 2003 @ 13:29:
Me heeft zoŽn zelfde mobo met daarop WinXP Pro (sp1).
Dat loopt vlekkeloos!

Wat al eerder is genoemd, is het wel aan te raden om Intel Application Accelarator en Intel Chipset Software Installation Utility te installeren om het uiterste uit je mobo te halen. Allebei zijn op IntelŽs website terug te vinden, ook een beschrijving wat ze doen.
Bedankt iedereen voor deze hulp! Ik neem aan dat ik de IAA en ICSI utility direct moet installeren nadat ik WinXP heb geinstalleerd, of kan dat ook nog achteraf? Ik ga het in ieder geval proberen allemaal!

Thanx,
Grover

Verwijderd

Bedankt iedereen voor deze hulp! Ik neem aan dat ik de IAA en ICSI utility direct moet installeren nadat ik WinXP heb geinstalleerd, of kan dat ook nog achteraf? Ik ga het in ieder geval proberen allemaal!

Thanx,
Grover
Het kan ook achteraf, dat maakt in principe niet uit. Maar als je het toch van plan bent, dan is het aan te raden om eerst je drivers te installeren en daarna pas je applicaties.
Pagina: 1