goedkope korte trial php+mysql server

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 10:28
Ik zou graag een webshop opzetten met weinig tot geen investering. De software die'k wil installen is oscommerce die runt op php4 en mysql. Qua webhoster heb'k ook al een voorkeur voor 2fast.nl (bewezen diensten zeg maar).
Nu hebben deze jongens echter alleen hosting per jaar. Geen probleem, maar aangezien ik nog nooit echt ben bezig geweest met php en/of mysql (en de paar keer dat'k een simpel php dingetje wou runnen op m'n toenmalige hoster mislukte dat) dus ik zou graag eerst effe kijken of'k die oscommerce met php en mysql aankan.

De vraag is dus simpelweg of jullie een hoster weten met doorzichtige tarieven die ook webhosting aanbied voor korte periodes zodat ik eerst effe kan kloten en geen gans jaar abbonementsgeld kwijt ben als'k te dom ben voor die shit :)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59
kan je niet beter zelf een mysql servertje met PHP opzetten? dan ben je zoiezo het goedkoopst uit lijkt mij

of kies een host die ook sites heeft met weinig mb`s ruimte, bij mijn hosting provider kon ik een pakket kopen van 8 mb per jaar, dit kostte me 55 euro per jaar...

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vul op www.internetten.nl je eisen in, sorteer de boel op setupkosten, en ga even na welke je snel kunt afzeggen (1 klik op de aanbieder en je ziet het al). Dat moet zelf toch wel te doen zijn? :P

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 27-02-2003 09:50 ]

🌞🍃

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 10:50
Kan je niet gewoon op (1 van) je eigen computers php en mysql installeren zodat je daar op kan testen of je alles draaiend kan krijgen en of je het snapt?

Ik test alle php en mysql dingen ook altijd eerst op mijn eigen computer.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• witchdoc
Rusty schreef op 27 February 2003 @ 09:50:
Kan je niet gewoon op (1 van) je eigen computers php en mysql installeren zodat je daar op kan testen of je alles draaiend kan krijgen en of je het snapt?

Ik test alle php en mysql dingen ook altijd eerst op mijn eigen computer.
Heb'k ook aan gedacht maar aangezien ik arme upgrader ben heb'k maar 1 systeem.
En om dan met dualboot linux gaan te werken en eerst linux nog eens helemaal te leren lijkt me nog meer werk..

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
waarom linux? gewoon php en mysql installeren op windows

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
euh, apache, php en mysql werken prima onder windows hoor... (te laat)

[ Voor 15% gewijzigd door KnoppenSpook op 27-02-2003 10:08 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• witchdoc
ow, ik dacht altijd dat die zooi specifiek linux was.. weer wat bijgeleerd..
ff google opstarten, of weten jullie de betere php + mysql install guide voor idioten?

mmm, eerst iis ook nog installen natuurlijk.. wordt nog behoorlijke klus precies.. maja, dan snap'k er uiteindelijk misschien wel wat meer van :)

[ Voor 34% gewijzigd door witchdoc op 27-02-2003 10:13 ]

Verwijderd

poohbeer schreef op 27 February 2003 @ 10:09:
ff google opstarten, of weten jullie de betere php + mysql install guide voor idioten?

mmm, eerst iis ook nog installen natuurlijk.. wordt nog behoorlijke klus precies.. maja, dan snap'k er uiteindelijk misschien wel wat meer van :)
IIS ?

Apache? :D

• witchdoc
Weet je wat, ik volg straks als'k thuis ben http://internetmaster.com/installtutorial/ gewoon :)
Ik DACHT dat IIS en apache hetzelfde deed en de eerste link die'k tegenkwam over php onder windows die had't over iis dus sjah..
Maar de site hierboven lijkt me meer uitleg op mijn niveau (stap voor stap).

[ Voor 32% gewijzigd door witchdoc op 27-02-2003 10:20 ]

• kamerplant
  • Niet online
poohbeer schreef op 27 February 2003 @ 10:09:

Phptraid installeren, gebeurt het allemaal automatisch.
http://prdownloads.source...hptriad2-2-1.exe?download

Nadeel: Oude versie van apache, php en mysql, wat wegens security bugs niet zo erg handig is. :P

🌞🍃

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

http://www.firepages.com.au/dev4.htm

een kant en klare zip... uitpakken en starten !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 10:50
Ik had het allemaal 1 keer aan de gang. En als ik het kan dan moet iedereen het kunnen. Stelt echt niks voor dat installeren.

Er staan ook duidelijke manuals op de MYSQL site over hoe en wat.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• witchdoc
DataBeest schreef op 27 februari 2003 @ 10:41:
Nadeel: Oude versie van apache, php en mysql, wat wegens security bugs niet zo erg handig is. :P
Je snapt ook dat ik dat noway op mijn enige pc ga installen he :)
Mmm, da's misschien nog het handiogste om snel effe te testen of ik die shop installed krijg.. php en mysql hoef'k niet geïnstalleerd krijgen he :) thx!
Rusty schreef op 27 februari 2003 @ 10:47:
Ik had het allemaal 1 keer aan de gang. En als ik het kan dan moet iedereen het kunnen. Stelt echt niks voor dat installeren.
Je kent mij nog niet ;)
mysql.com had'k ook al ontdekt jah.. maar php en mysql wordt door 2fast geleverd dus daar heb'k niet zoveel controle over vermoed'k he.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Voor windows-users is dat inderdaad de beste keuze. Een paar kleine adviezen m.b.t. de config van php:
• Zet 't ding op safe_mode, tenzij je een goede reden hebt om dat niet te doen. Zo weet je zeker dat de scripts die je test werken op een server waar safe mode aan staat.
• Houd er rekening mee dat Register_Globals uit kan staan en programmeer dus met de $_-variabelen. Maar, houd er tegelijkertijd rekening mee dat 't ook aan kan staan, en dat h4x0rz dus van tevoren variabelen kunnen setten.
• Gebruik <?php in plaats van <?

En zo zijn er nog wat dingen, maar dit wordt meer /14 :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56
Apache werkt op een windows machine toch wat anders dan op linux. Ook schelen de instellingen vaak van apache/php vaak van een webhoster.

Ik denk dat het beter is om toch voor €5 een heel simpel accountje voor een maand te namen ergens.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

hier:

http://www.easyphp.org/

dit is wel de meest gebruikersvriendelijke php/mysql/apache installer voor windows die ik ooit gezien heb, dat MOET zelfs jou wel lukken ;)

Verwijderd

Je kunt ook gewoon even 2fast mailen, de meeste bedrijven willen je denk ik wel een accountje geven zodat je even kan proberen voordat je een pakket afneemt. Verder kun je bij veel bedrijven een contract per halfjaar of zelfs per kwartaal krijgen. Dit hoeft vaak niet eens zoveel meer te kosten.

Verder kun je zelf ook even php installeren op je pc zoals mensen hierboven al zeggen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 12:06 ]

• witchdoc
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 12:05:
Je kunt ook gewoon even 2fast mailen, de meeste bedrijven willen je denk ik wel een accountje geven zodat je even kan proberen voordat je een pakket afneemt. Verder kun je bij veel bedrijven een contract per halfjaar of zelfs per kwartaal krijgen. Dit hoeft vaak niet eens zoveel meer te kosten.
ghehe, ik heb ruim 2 jaar een gratis acountje gehad waar ik ZWAAR de HD limiet en traffieklimieten heb overschreden. (25MB vs 1gig HD; 4gig vs >60gig traffiek)
Januari hebben ze me eindelijk vriendelijk gezegd dat het accountje voortaan betaald zou worden met normale traffiek waar ik toen niet op ben ingegaan.
Ik durf nu écht niet gaan zeuren om afwijkingen van hun policy hoor :)

• witchdoc
intoxicated schreef op 27 February 2003 @ 11:43:
[...]
Voor windows-users is dat inderdaad de beste keuze. Een paar kleine adviezen m.b.t. de config van php:
• Zet 't ding op safe_mode, tenzij je een goede reden hebt om dat niet te doen. Zo weet je zeker dat de scripts die je test werken op een server waar safe mode aan staat.
• Houd er rekening mee dat Register_Globals uit kan staan en programmeer dus met de $_-variabelen. Maar, houd er tegelijkertijd rekening mee dat 't ook aan kan staan, en dat h4x0rz dus van tevoren variabelen kunnen setten.
• Gebruik <?php in plaats van <?

En zo zijn er nog wat dingen, maar dit wordt meer /14 :P
1. safe_mode lijkt me wel iets wat'k op zou zetten.. save = goed voor n00bs :)
2. programmeren zal'k zelf niet doen, ik wil enkel webstore (www.oscommerce.com)up en running krijgen. Ik veronderstel ook dat die coders ervoor gezorgt hebben dat h4x0rz geen variabelen kunnen setten.. of zie'k het verkeerd?
3. en de reden is? (ken het niet eens dus sjah..)

/14 zal nog wel topicje zien als'k al de shit eindelijk installed heb :)

[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 27-02-2003 12:21 ]

Verwijderd

poohbeer schreef op 27 februari 2003 @ 12:18:
[...]

ghehe, ik heb ruim 2 jaar een gratis acountje gehad waar ik ZWAAR de HD limiet en traffieklimieten heb overschreden. (25MB vs 1gig HD; 4gig vs >60gig traffiek)
Januari hebben ze me eindelijk vriendelijk gezegd dat het accountje voortaan betaald zou worden met normale traffiek waar ik toen niet op ben ingegaan.
Ik durf nu écht niet gaan zeuren om afwijkingen van hun policy hoor :)
Probeer het eens bij een paar andere webhosters dan? En als je erg tevreden bent bij hun, niet zo moeilijk doen en gewoon een pakketje afsluiten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 12:59 ]

• witchdoc
misschien toch maar effe bij 2fast weer accountje afsluiten want installen van die phpdev lukt wel maar als'k dan naar die shop prbeer te installen dan krijg'k zoiets voor de kiezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
3. Create the 'catalog' database and import the sample data:

mysqladmin create catalog
   mysql catalog < ./mysql_catalog.sql

To check if the tables have been successfully imported, you
   can list them by using mysqlshow:

mysqlshow catalog

Mja, da's natuurlijk niks dat'k windows wijsgemaakt krijg ;)

Verwijderd

Jawel hoor :) VIa de command prompt en anders die zooi via phpmyadmin invoeren in sql.

• witchdoc
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 13:05:
Jawel hoor :) VIa de command prompt en anders die zooi via phpmyadmin invoeren in sql.
command prompt gaat dus niet.
phpmyadmin.. mmmm.. checking

• Rembrand20
  • Laatst online: 22-09-2023
Kijk is op Weg! voor 2.10 per maand.

[ Voor 46% gewijzigd door Xandrios op 28-02-2003 21:59 ]

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• witchdoc
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 13:05:
en anders die zooi via phpmyadmin invoeren in sql.
Wat een rot gedoe is dat.. eerst zet ie in rode letters dat'k root zonder passwd heb en dan set'k een passwd bij root en wat krijg je dan?
Juist ja, niks meer!

Access denied for user: 'root@127.0.0.1' (Using password: NO) grmbl.
Wie zei er ook alweer dat zelfs ik die zooi installed kreeg?! :+

Edit, in die configinc.php aangepast en nu raak'k er wel weer in
edit2: kewl, zelfs het importeren lukt.. ghehe, voorlopig is dit nog best makkelijk

[ Voor 21% gewijzigd door witchdoc op 28-02-2003 15:49 ]

Pagina: 1