Toon posts:

Directory lezen in win2k heel langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem in win2k. Het listen van één bepaalde directory gaat heel langzaam, per file zo'n 1 seconde. Er staan maar 10 files van elk tussen de 5 en 40 Mb in de dir. Andere directories op dezelfde schijf met véél meer bestanden (meer dan 200) worden wel snel getoond. DIt fenomeen doet zich zowel onder Explorer als Windows Commander en een dos box voor.
Kopieeren naar een andere schijf maakt niet uit, het lijkt echt aan de files zelf te liggen.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat voor bestanden staan er in die dir?

En probeer het eens als je virusscanner uit staat?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het FAT32 of NTFS?
En idd, wat voor een soort bestanden zitten er in die directory? :?

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 27-02-2003 10:53 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn gewone textfiles met lijsten gegevens en enkele tif images, er zit geen virus scanner op de PC (en hij hangt ook niet aan internet), verder eigenlijk geen bijzondere dingen er in.
bestands systeem is NTFS

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Staan er misschien veel hidden files in die directory? Als dat zo is en de instelling staat op niet tonen, dan moet Windows ze eruit filteren en dat kost best wel wat tijd als er veel zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

staat de weergave misschien op miniatuur ipv lijst?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:56

Hu9o

Schokkend

Ik dacht ook aan hidden files. Want het listen van een dir gaat idd veeeel langer duren als er boven de 11000 bestanden in staan. Maar dat zal je wel niet halen denk ik :)

Zet de view eens op details. Misschien dat dat helpt.

[ Voor 28% gewijzigd door Hu9o op 27-02-2003 11:48 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pagina: 1