Toon posts:

Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier gaat het om, drie dagen geleden was iemand zo slim geweest om te struikelen over het draad van mijn stekkerdoos :( , waarbij dus heel de binnenkant van de stekkerdoos eruit kwam zetten, en ja hoor kortsluiting! Mijn twee pc's die aan stonden vielen dus ook gelijk uit! Nadat alles weer gefixt was, nieuwe stekkerdoos starte ik eerst mijn ene pc op en die deed het gewoon, maar toen ik mijn tweede pc wou opstarten ging dat dus niet!!! Als ik die aan zet gaat wel de fan op de proc draaien de harde schijven gaan aan en de lampjes van power en schijfactiviteit gaan branden, maar hij srat dus niet op, en tevens gaat het beeldscherm ook niet aan, heb al met een andere videokaart geprobeerd deed tie het ook niet, ander geheugen geprobeert ook nix, gecheckt of de proc wel goed vast zat maar dat werkte ook allemaal niet!!!

specificaties:

Intel celeron 300 mmx
2 x 512 mb geheugen
1 cdrom speler
2 barricade 20 gig schijven
1 seagate 20 gig schijf

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 09:20 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

mb kaduuk of de voeding, zou eerst even de voeding doormeten, maar schaarwijnlijk toch je mb naar de klote. gewoon op de WA van die persoon claimen zou ik zo zeggen.

Geeft het mb nog piepjes? Misschien kun je daarmee nog achterhalen wat precies mis is.

[ Voor 22% gewijzigd door hufkes op 27-02-2003 09:21 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee het mb geeft geen piepjes meer, het enige wat hij doet als tie opstart is eventjes schijfactiviteit laten horen en de lampjes van de cdrom en slede gaan aan en daarna doet hij nix meer

Verwijderd

Reset je BIOS 'ns. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okè dat zal ik vanaaf dan wel ff proberen, want zit nu op mijn werk!! Ik hoop dat dat het is, want die pc is namelijk mijn server!!

Verwijderd

Ik denk dat je voeding gewoon kapot is, dat die meegenomen is door de kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de proc fan gaat wel draaien en de hd's gaan ook aan, en de zekering in de voeding is ook nog heel, maar ik zal vanaaf ook ff proberen met een andere voeding te booten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:56:
Maar de proc fan gaat wel draaien en de hd's gaan ook aan, en de zekering in de voeding is ook nog heel, maar ik zal vanaaf ook ff proberen met een andere voeding te booten
tja, dat maakt het natuurlijk wel minder aannemelijk. Maar ik heb wel de ervaring dat het voeding kan zijn. Maar zoals eerder gezegd is zou het ook moederbord kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zat ff een anders mb gehaalt hij doet het nu weer, denk dat het mb of de proc kapot was!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 07:59

bonzz.netninja

Niente baffi

ja, voeding lijkt mij onwaarschijnlijk idd, aangezien de hdd e.d wel aansprongen, en een voeding meestal (naar eigen ervaring iig) of helemaal kaduuk zijn, of niet ;)

Nieuwe mobo zou wel sucken though. Wel raar dat zoiets gebeurt als je struikelt over een stekkerdoos. * bonzz.netninja gaat ff de stekkerdozen verleggen ;) (ik heb trouwens al 1 met overspanningsbeveiliging, dat is al iets)

[ Voor 11% gewijzigd door bonzz.netninja op 10-03-2003 15:52 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 10 March 2003 @ 15:52:
ja, voeding lijkt mij onwaarschijnlijk idd, aangezien de hdd e.d wel aansprongen, en een voeding meestal (naar eigen ervaring iig) of helemaal kaduuk zijn, of niet ;)

Nieuwe mobo zou wel sucken though. Wel raar dat zoiets gebeurt als je struikelt over een stekkerdoos. * bonzz.netninja gaat ff de stekkerdozen verleggen ;) (ik heb trouwens al 1 met overspanningsbeveiliging, dat is al iets)
Ik had ook een schakelaar met overspanningsbeveiliging maar de stekkerdoos zat aan de muur vast en het snoer liep langs de drempel (lag los) en dus kwam de binnekant van de stekkerdoos eruit draadjes tegen elkaar *boem* kortsluiting! Heb al een ander mb en hij werkte weer!! :*)
Pagina: 1