Toon posts:

7ns of 6ns geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SDram is er in 7ns, 6ns en waarschijnlijk ook wel in 5.5ns.

Vraag:
- Is dit snelheidsverschil groot? Merk je dit wanneer je bijv. veel 3d games speelt?

- Ik kan namelijk 7ns SDram erg goedkoop krijgen... is dit een aanrader?

thx y'all :),

Bas.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:55
Ga nou eerst eens uitleggen of het geheugen op een videokaart of een dimmetje betreft. Ik verwacht videomem, maar je bent niet echt duidelijk...>:)

Op zich is het geheugen niet sneller wanner het op dezelfde frequentie werkt. Maar het voordeel van 5,5ns geheugen is wel dat je dat op een hogere f kan laten lopen als 7ns geheugen. Theoretisch kan 5,5ns op 182Mhz (1000/5,5) lopen en 7ns op 143Mhz (1000/7)...

Wanneer je een bv. GeForce(2) koopt dan is het zeker nuttig om een kaartje te kopen waar zo snel mogelijk geheugen opzit. Aangezien bij de GeForce(2) het geheugen de bottleneck van de kaart is, zul je van sneller geheugen (=grotere bandbreedte) veel merken...

Koop je bv. een TNT2, dan boeit het niet zo ontzettend veel, omdat hier de mem niet de bottleneck is... Het zal wel iets schelen als je geheugen wat sneller is, maar niet al te veel...

Geholpen zo?

• Martijn
Oh, nou zie ik dat je het over 7ns SDRAM hebt...:) Misschien heb je toch iets aan bovenstaand verhaal...;)

Maar effe zonder gekheid, dat je 7ns SDRAM DIMM kan krijgen geloof ik wel. 6ns is mogelijk, maar heel zeldzaam...(zelf nog noooooit gezien (in DIMM dan). Maar 5,5ns geloof ik ECHT niet....:) Sorry !

Verwijderd

Topicstarter
>:) okay,

maar eeehhh bij
http://www.intercom-mailorder.com/
is het dus een goede deal als ik

128 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin OEM

voor 175,- koop (excl. verzendkosten)???

Ik heb een moederbord waar 66/100 mhz geheugen op kan, maar dat maakt niet uit volgens een gast uit een andere topic...

thx!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja by the way..,
dat verhaal van jou over het geheugen bij een videokaart wist ik al...
Ik heb namelijk een mooie Hercules 3d Prophet II mx retail, die dus standaard 5.5ns geheugen heeft...! oh yeah :D

that's it :)

• Martijn
Das wel een goeie deal ja, maar het is er ook nog <a href="http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=2565">goedkoper</a>, namelijk 3 hele guldens geodkoper...:)

Het zal trouwens als het goed is gewoon goed werken hoor. Het geheugen zal dan gewoon op 66 of 100Mhz draaien. Ligt eraan op welke FSB je draait...
Pagina: 1