Mozilla mail attachments verborgen

Pagina: 1
Acties:

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort het probleem dat attachments niet meer zichtbaar zijn. Ik heb mail waar echt attachments in zitten en Mozilla zet er in het overzicht ook vrolijk het icoontje bij dat er attachments zijn, maar als ik de mail open zie ik geen attachments.
De header wordt weergegeven als gewone tekst van het mailtje (alleen met een grijze achtergrond) terwijl voorheen de header in een apart blok werd weergegeven. In dit blok heb je de mogelijkheid om de header uit te klappen en staat (rechts) een lijstje met de attachments. Ook deze ontbreken bij mij.

Het vreemde is dat als ik een ander profiel open en daar even het maildeel open (een e-mail openen hoeft niet) en ik switch weer terug naar mijn normale profiel, dan zie ik wel de attachments, maar na een paar mailtjes bekenen te hebben schakelt mozilla weer naar 'text-only' over.

Deze fout treed op sinds ik overgeschakeld ben naar 1.3a, maar 1.3b doet het ook en downgraden naar oudere versies helpt ook niet. Het kan zijn dat het probleem ook al optrad in 1.2x, maar dat is me dan niet opgevallen.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• RolandWitvoet
  • Niet online
zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.symbolix.nl/rommel/mail1.jpg
Terwijl het er eigenlijk zo uit zou moeten zien: (dus met lijstje attachments e.d., dit plaatje is exact hetzelfde scherm, nadat ik even naar een ander profiel en terug geswitched ben)
Afbeeldingslocatie: http://www.symbolix.nl/rommel/mail2.jpg
Even switchen van profile en het is weer even terug, iemand enig idee waar ik dit probleem kan zoeken?

[ Voor 14% gewijzigd door RolandWitvoet op 01-03-2003 04:44 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeer eens of het met de Classic theme ook fout gaat.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik meen mij vaag te herinneren dat er een bug was met attachments maar dat die ondertussen gefixt is op trunk en branch. Je kan eventueel eens de laatste nightly downloaden en kijken of het daar in opgelost is.

Als je upgrade naar een nieuwe versie van Mozilla uninstall je toch de vorige versie he? Er overheen installeren geeft soms rare fenomenen. Een typische fix is dikwijls ook om het bestand "XUL.mfl" uit je profile dir weg te smijten zodat Mozilla die helemaal opnieuw opbouwt bij de volgende start. LET OP: sluit Mozilla volledig af (ook QuickLaunch) voor je die file delete.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• RolandWitvoet
  • Niet online
De classic theme gaat ook fout, ik ben juist een nieuw theme gaan proberen om te kijken of dat hielp. Ik gebruik nu een theme dat geschikt is voor zowel 1.2.1 als 1.3. maar ook themes die alleen voor 1.2.1 of 1.3 geschikt zijn verhelpen het probleem niet.

Normaal verwijder ik de oude versies niet als ik upgrade. Ik heb het nu een aantal keer wel gedaan, maar dat heeft geen effect. zelfs het deleten van de mozilla directory uit program_files helpt niet (mijn profiel staat op een andere hdd) ook het deleten van XUL.mfl hielp niet, ook niet als ik het tegelijk deed met het verwijdern van mozilla :(

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
en als je mozilla weggooit en je profile directory even wegzet en helemaal vers begint (alleen dus je mailtjes zelf terugkopieren

• RolandWitvoet
  • Niet online
En weer gefixed...
Het probleem had te maken met het address book. Hoe of wat weet ik niet, maar het was iig corrupt, personal address book ontbrak, ik had alleen maar collected addresses.
Ik heb abook.mab van een vers profiel er overheen gekopieerd en nu werkt het weer als een zonnetje. Ik ben wel mijn adresboek kwijt, maar dat was ik eigenlijk toch al. Het is een redelijk leesbare file, dus de belangrijke adressen zoek ik er wel uit. Misschien werkt zelfs copy-pasten van het adressen-gedeelte wel.

Pagina: 1