bat file op afstand executen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Goeden dag,

Is er een mogelijkheid om een bat file te creeren die je vanaf een client op de server execute (dus het bestand logoff.bat bijvoorbeeld staat op de server)
en dat die dan ook daar word uitgevoerd ?

ik heb een batfile gemaakt maar als ik die execute door bijvoorbeeld \\servername\batfiles\test.bat in de internet explorerbak in typ dan word deze local gedaan maar ik wil dat dit niet op mn client gebeurt maar op de server zelf

bijvoorbeeld:
echo UW COMPUTER IS OP DIT MOMENT EEN BACKUP AAN HET MAKEN EEN OGENBLIK GEDULD AUB
@echo off
XCOPY/E /H /Y /D "\\servername\profielen\username\*.*" "\\servername\backup\"

dan gebeurt dit lokaal maar ik wil dat dit op de server gebeurd en dat ik mijn client gewoon kan afsluiten.

kan dat ?

Spelfouten voorbehouden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Welk server-OS???

Win98 : niet met bat files, je moet gaan zoeken naar remote utilities (bijv remote shutdown ). Of zelf iets gaan maken, want de meeste remote utilities doen of te veel (hele beeldscherm overnemen (vnc)) of te weinig (alleen maar remote afsluiten).

Win NT / 2K / XP : Kan door vanaf de client de scheduled task folder te veranderen.

Of door een telnet server te downloaden en deze te installeren.

• raptile

raptile

Topicstarter
de server is w2k adv server en de clients zijn allemaal xp

dus als een client (XP) afsluit (dan kan je via gpedit een logoff.bat executen) dan moet hij een batfile executen op de server maar die moet ook op de server uitgevoerd worden en niet via een client.

dus waneer hij die batfile op de server execute dat ik dan bij wijze van spreken de stekker van de client eruit kan trekken en dat dan toch die bestanden worden gecopieerd op de server.

Spelfouten voorbehouden.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Batchfile op de server schedulen? :?

Remotely alleen iets executen wordt lastig, het kan bij mij weten alleen met telnet.

Bij jullie heb je waarschijnlijk een helpdesk? Deze neemt computers over met een remote programma dat de schermen kan overnemen? Neem dan de server over en execute het batch-filetje? :?
Zo deed mijn chef dat altijd, soms zelfs vanaf huis :Y)

edit:

Backupwerkzaamheden gebeuren neem ik aan alleen door beheerders? Waarom moet het dan eigenlijk per se op een client uitgevoerd worden? :X

offtopic:
Tip: Gebruik geen batchfiles, maar koop een goed pakket voor backups.

[ Voor 14% gewijzigd door PromWarMachine op 27-02-2003 02:46 ]

Dividend for Starters

• raptile

raptile

Topicstarter
Nee dat is niet de bedoeling.
het moet zo zijn namelijk dat waneer een user zijn computer afsluit zijn profiel op de server word gecopieerd op een andere hardeschijf op diezelfde server.

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 27 February 2003 @ 02:45:

edit:

Backupwerkzaamheden gebeuren neem ik aan alleen door beheerders? Waarom moet het dan eigenlijk per se op een client uitgevoerd worden? :X

offtopic:
Tip: Gebruik geen batchfiles, maar koop een goed pakket voor backups.
dit scheelt beheerder ontzettend veel tijd en op deze manier is er altijd een backup van het profiel op een andere hd dus waarom dan een pakket kopen ?

ik heb iets gelezen over psexec maar ik kom daar niet helemaal uit nog.

Spelfouten voorbehouden.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom backuppen als mensen uitloggen, ervanuit gaande dat jullie redelijk stabiele computers hebben, wordt er dan alsnog maar een keer per dag gebackuped, laat het dan gewoon 's nachts gebeuren.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

hmm, als die server waar het op moet gebeuren een webserver php draait dan kan je wel een script maken die dat doet.

Ik heb de statsrun voor onze groep eens via een startknop gemaakt, iedereen kon de statsrun starten (niet vaker als 1x per 20 minuten) via een webpagina( dus via een batch file). Daarna werdt je naar een pagina gegooit die bijhield hoelang de laatste bewerking geduurt had en dus een ongeveer aangaf hoe lang het duurt, daarna weer naar een pagina van je keuze. Ik kan vanavond de files wel neerzetten als het moet.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Pim. op 27-02-2003 05:55 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kappie

Tell me your secrets...

Probeer het via telnet server op de server en een telnet scrippie op de client

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• raptile

raptile

Topicstarter
Kappie schreef op 27 februari 2003 @ 11:09:
Probeer het via telnet server op de server en een telnet scrippie op de client
telnet staat uit en die moet ook uit blijven :)

Spelfouten voorbehouden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het was al gesuggereerd, maar wat is er mis met op de server schedulen - zie at /? (of de topics hierover in de search ;) ) om te zien hoe dat werkt. Schedule het 'over 5 seconden' en het werkt best goed :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• raptile

raptile

Topicstarter
F_J_K schreef op 27 February 2003 @ 15:10:
Het was al gesuggereerd, maar wat is er mis met op de server schedulen - zie at /? (of de topics hierover in de search ;) ) om te zien hoe dat werkt. Schedule het 'over 5 seconden' en het werkt best goed :Y)
ik kan je neit helemaal volgen geloof ik,
ik kan wel een scheduled task maken op de server dat hij elke dag om 8 uur savonds een backup maakt maar als een user om 4 uur zijn pc afsluit en om 6 uur crashed de server dan zijn alle profielen enzo weg.
ik zou het daarom graag zo hebben dat waneer een user uitlogd dat de server meteen een backupje maakt van het profiel

Spelfouten voorbehouden.

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 06-09 12:07

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

raptile schreef op 27 February 2003 @ 02:47:
Nee dat is niet de bedoeling.
het moet zo zijn namelijk dat waneer een user zijn computer afsluit zijn profiel op de server word gecopieerd op een andere hardeschijf op diezelfde server.
Kijk.. Nu komt de echte vraag uit de mouw.

Wat jij dus wilt is een User z'n Roaming profile kopieren naar een backup lokatie zodra de user is afgelogged. ALs je dat als probleem had gesteld, had je waarschijnlijk al een antwoord gehad.

Analyseer je probleem. Dus een Event (User Logoff) triggert een actie (Copy Profile). Aangezien een Logoff geen direct event creeert op de server (of het Domain) zou ik voor een andere aanpak kiezen. En die is gewoon middels een Scheduled Task 's nachts alle profielen kopieren.

Rest mij nog de vraag vanwaar deze extra actie. Een Roaming profiel staat al twee keer op je LAN, namelijk 1x op de CLient, en 1x op de Server. En als je het goed doet ten minste 1x per week op een Full Backup. Hoezo dan nog extra beveiliging van een Kopie ? Je hebt er al 3......

Nothing is a problem once you've debugged the code

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaRealRenzel schreef op 28 February 2003 @ 00:22:
[...]
Rest mij nog de vraag vanwaar deze extra actie. Een Roaming profiel staat al twee keer op je LAN, namelijk 1x op de CLient, en 1x op de Server. En als je het goed doet ten minste 1x per week op een Full Backup. Hoezo dan nog extra beveiliging van een Kopie ? Je hebt er al 3......
Nou vraag ik me dat gezien
dit scheelt beheerder ontzettend veel tijd en op deze manier is er altijd een backup van het profiel op een andere hd dus waarom dan een pakket kopen ?
toch af of dat wel het geval is...
raptile schreef op 28 February 2003 @ 00:14:
ik kan wel een scheduled task maken op de server dat hij elke dag om 8 uur savonds een backup maakt maar als een user om 4 uur zijn pc afsluit en om 6 uur crashed de server dan zijn alle profielen enzo weg.
Daar heb je dus een backup oplossing voor.
Wat doe je als je server inderdaad klapt?
Dan ben je ook die reserve-kopie op die andere HDD kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• raptile

raptile

Topicstarter
het is voor mij persoonlijk gewoon makkelijk als het vanzelf gebeurt als een user uitlogd.
en het copieren van de bestanden heb ik ook wel al voor elkaar gekregen maar hij kopieerd de bestanden via de client en ik wil dat de server dit proces overneemt.
er is namelijk een gebruiker die alle photoshop bestanden enzo op de server opslaat (dat wil ik zo hebben + dan kan de persoon die ook overal weer openen)
als die persoon zijn pc afsluit dan kopieerd die client de bestanden ook wel vanaf de server naar een andere hd op de server maar aangezien deze dit zon 2 GB is duurt het 15 minuten voordat de computer kan afsluiten.

ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg ben over eht fijt dat ik het op deze manier zou willen hebben eniet neit met 1 maal daagse backup.
als de suer 100 keer inlogd wil ik 100 keer een backup en dat de server voor dit proces zorgd en niet de client zelf.

ik heb wel iets gelezen over psexec maar op de een of andere rede krijg ik dat ook niet werken :(

alsvast bedankt voor de oplossing

Spelfouten voorbehouden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik een syncronisatie-achtige oplossing anders, waarbij de beide directories gesynced worden en het userprofile de master is.
ViceVersa ( http://www.tgrmn.com/ ) is daar wellicht voor te gebruiken, kan je schedulen + scripten, en is niet al te duur.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• raptile

raptile

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 28 February 2003 @ 00:52:
Gebruik een syncronisatie-achtige oplossing anders, waarbij de beide directories gesynced worden en het userprofile de master is.
ik denk dat het ook mogelijk is met .bat files of in iedergeval met iets dat getriggerd kan worden om een .bat te executen
ViceVersa ( http://www.tgrmn.com/ ) is daar wellicht voor te gebruiken, kan je schedulen + scripten, en is niet al te duur.
tnx maar daar ben ik niet naar opzoek, ik weet zeker dat eht mogelijk moet zijn zonder al teveel poespas

Spelfouten voorbehouden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robocopy.

post zonder poespas

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 28-02-2003 01:10 ]

Verwijderd

Maar als je dan toch met een batchfile een programma op afstand wil uitvoeren dan kun je natuurlijk de volgende truc uitvoeren:

In de schedulingsagent roep je iedere minuut de batch file uitvoer.bat aan.
In uitvoer.bat staan de volgende 4 regels:

if not exist proces.bat goto einde
call proces.bat
del proces.bat
:einde

Zolang de client geen proces.bat heeft klaargezet op de server wordt er niks gedaan, is die al wel klaar gezet dan wordt ie eerst uitgevoerd en daarna gewist.
Weet alleen niet of die ene minuut te lang is en of dat er 2 gebruikers tegelijk een proces.bat willen schrijven.

Dit is iig de truc die ik toepas op mijn servertje omdat ik er anders heen moet lopen :O
Maar als het alleen om een roaming profile gaat dan kun je dat beter in een script o.i.d (zie de andere reacties hierboven) opnemen :D

• raptile

raptile

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 01:27:

In de schedulingsagent roep je iedere minuut de batch file uitvoer.bat aan.
In uitvoer.bat staan de volgende 4 regels:

if not exist proces.bat goto einde
call proces.bat
del proces.bat
:einde
maakt het op deze manier niet uit waar die batfile zit ofzo ?
Zolang de client geen proces.bat heeft klaargezet op de server wordt er niks gedaan, is die al wel klaar gezet dan wordt ie eerst uitgevoerd en daarna gewist.
mag ik je meteen ook vragen hoe die clients dat script op de juiste locatie plaatsen ? (kan je daar mischien ook even een voobeeld van geven ? )
Dit is iig de truc die ik toepas op mijn servertje omdat ik er anders heen moet lopen :O
op deze manier zou het evenutueel ook wel kunnen inderdaad hoewel ik het toch mooier zou vinden als het alleen gebeurde als een suer uitlogd :)
Maar als het alleen om een roaming profile gaat dan kun je dat beter in een script o.i.d (zie de andere reacties hierboven) opnemen :D
kon ik dat maar in een script opnemen ;(
dat gebeurt nu ook wel al maar duurt het afsluiten 15 minuten omdat die bestanden 2GB zijn.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

raptile schreef op 28 februari 2003 @ 01:45:
[...]

maakt het op deze manier niet uit waar die batfile zit ofzo ?
Het maakt natuurlijk wel iets uit waar die batchfile staat, waar je op moet letten is je mapping, voor jou kan het bijv. C:\user\xxx zijn terwijl het voor de client H:\ is.
Ik weet niet hoeveel users er zijn maar anders zou je die allemaal in proces.bat kunnen opnemen.
mag ik je meteen ook vragen hoe die clients dat script op de juiste locatie plaatsen ? (kan je daar mischien ook even een voobeeld van geven ? )
Zelf heb ik daar op mijn (client) desktop een snelkoppeling naar een batchfile (copy x.bat h:/proces.bat)
op deze manier zou het evenutueel ook wel kunnen inderdaad hoewel ik het toch mooier zou vinden als het alleen gebeurde als een suer uitlogd :)
Ja. Of je moet de actie aan de client-kant ook automatisch maken:
xcopy \blah h:\map /e /m /s

[...]
kon ik dat maar in een script opnemen ;(
dat gebeurt nu ook wel al maar duurt het afsluiten 15 minuten omdat die bestanden 2GB zijn.
Gewoon de gebruiker opvoeden en er voor zorgen dat ie niks meer lokaal opslaat, heb je ook geen gedonder met vervelende batchfiles/scripts ;)

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 06-09 12:07

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

raptile schreef op 28 February 2003 @ 01:45:
[...]

Sorry, maar dan moet je ook ff de gebruiker opleiden dat hij die grote bestanden niet in zijn Profile kiept (op de desktop?), maar bijvoorbeeld een Offline Folder hiervoor configureert. Dan lijkt het alsof de bestanden op z'n schijf staan, maar in werkelijkheid staan ze op de Server. Als de user aflogged, wordt dan een sync actie gedaan (kun je instellen)

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Smurff
  • Niet online
maybe psexec wat voor je kan je vinden bij sysinternals

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Je zou met secondcopy de profile directory kunnen laten mirroren naar een andere directory/pc

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• raptile

raptile

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op 28 februari 2003 @ 02:10:

Sorry, maar dan moet je ook ff de gebruiker opleiden dat hij die grote bestanden niet in zijn Profile kiept (op de desktop?), maar bijvoorbeeld een Offline Folder hiervoor configureert. Dan lijkt het alsof de bestanden op z'n schijf staan, maar in werkelijkheid staan ze op de Server. Als de user aflogged, wordt dan een sync actie gedaan (kun je instellen)
het gaat niet alleen om het profiel maar ook de bestanden zoals de website die op de server staan dat die ook gecopieerd worden.

de sync actie word ook via de client gedaan en de server moet juist het proces overnemen :)
Smurff schreef op 28 February 2003 @ 11:22:
maybe psexec wat voor je kan je vinden bij sysinternals
inderdaad !!!
alleen kom ik hier niet helemaal uit
als ik dit probeer dan kom ik maar op de helft want mijn password word dan gevraagd.
ook al geef ik mijn username en pw op in het scriptje dan vraagt hij daar alsnog om en als ik die dan handmatig invoer dan zegt hij dat er waarschijnlijk geen programmas aan gekoppeld zijn.
Force schreef op 28 February 2003 @ 11:41:
Je zou met secondcopy de profile directory kunnen laten mirroren naar een andere directory/pc
dat klinkt wel goed.
ik ga daar maar eens wat meer info over verzamelen hoewel ik de oplossing met psexec toch wel wat mooier vind aangezien dat pas werk verricht op het moment dat het nodig is maar toch bedankt voor de tip!

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
bedankt voor de tip , ik denk dat ik hier ook maar eens naar ga kijken.
(er zijn in ieder geval meerdere opties gelukkig)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Graag zou ik ook ff wat willen vragen over Bat files executeren op ander pc's.

Ik heb hier dus ook een aantal Batch files die op andere pc moeten worden ge"executeerd moeten worden.

Als ik dit met dameware moet doen , duurd het me allemaal te lang en moet ik per PC allerlij SW gaan installen. aangezien ik er dik 800 moet doen in bepaalde volgordes is scedulen of via log-on scripts geen oplossing....

Weet iemand een simpel tooltje waarin je BV: Host's kan toevoegen om daarop dan een aangegeven BATCH te draaien??

had eerst iets gevonden dat BATCH Blitz heete maar dat as volgens mij niet de juiste...

Verwijderd

niemand enig idee??

tooltje waarmee ik op meerdere pc tegelijk een batch-job kan starten zonder server-client sw te moeten installeren. telnet gaat ook niet..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat is toch al lang gezegd: je kan het met at doen en dan zeggen dat het over bijv. 1 minuut moet gebeuren. Natuurlijk moet je nog steeds admin rechten hebben op die andere machine maar dat spreekt voor zich.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

heb ik geprobeerd ja. met SOON en AT, maar dat moet ik dan met de account draaien die daarop is aangelogd. en dat gaat niet want ik weet die passwords niet, en ga natuurlijk geen 900 mensen op bellen..., ik draai AT vanaf mijn pc met een user waarop ik op alle pc.s administrator ben (via Global en local groups)
Pagina: 1