[Registry edit] W2k zonder Shell?

Pagina: 1
Acties:

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Ik zit met een probleem. Heb vandaag een W2k Pro. installatie (Image) gemaakt voor enkele tientallen clients. Alles goed geconfigureerd en al totdat ik besloot om de rechten-toegang in [HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] te klooien. Na de reboot wil Windows niet meer normaal opstarten; tot de logon-scherm (ja 8)7 : ik zat immers in 'WinLogon' te klooien |:( )

Mijn vraag is nu: hoe kan ik in de W2k's [Recovery Console] de registry wijziging (het liefst: <importeren>) ?

Ik heb reeds utilities als ERD Commander 2000 geprobeerd, maar dit programma laat alleen registry edits toe vanaf [HKLM\System....] :X

Vriendelijk bedank.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Verwijderd

Backup-pen (ja tis flauw B) )

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als de PC aan een netwerk hangt vanaf een andere machine met regedt32 e.e.a. weer goed zetten ?

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 13:04
kijk even hier
dit is een offline regedit (en pw changer) voor win nt (en ook 2k als het goed is)

download de linuxbootflop en veel succes

/me gebruikt dit als ik mn wachtwoord....uh vergeten ben ;)

• minotaurus
Ok, ik heb het opgelost:

1) via een tweede Windows installatie (op een ander partitie) opgestart.
2) partitie eerste windows geactiveerd (drive letter toevoegen)
3) met proggie Resplendent Registrar de System -database geopend en ge-edit.

Dank voor de reacties.

Nu nog een programma vinden die onder een Recovery Console (DOS-box-achtig) registry keys editten, maar dat is mijn een wens.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Je kan ook de register bestanden (hive files) via dos naar een andere pc zetten en daar laden in regedt32. Voor HKLM\Software heet het bestand "Software" en staat onder een map onder system32 (sorry ben de exacte lokatie even kwijt).

• minotaurus
De exacte lokatie is %systemroot%\system32\config\

Onder Regedit.exe merk ik iid op dat er ook Load Hive, Unload Hive optie aanwezig is onder File menu, alleen deze zijn grijs en dus niet selecteerbaar. Hoe kan dit?

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
In Windows XP zijn deze opties beschikbaar in regedit.
Je kan echter niet in alle lokaties in het register doen. dus niet gelijk onder root
Pagina: 1