Toon posts:

Goede swap file grootte?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn
swapfile(wisselbestand)
op Begingrootte 384
en Max grootte 384 dus allebei dat is dat goed?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bla3567.JPG

256 DDR 266 MB ram wat is dus de goede begin en max size?

bvd

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[search=swapfile]
[search=swap]
[search=wisselbestand]

Verwijderd

meestal is 1,5 de grootte van je ram size goed, 256x1,5=384 dus in jou geval wel goed denk ik. Krijg je probs met spellen kun je het altijd verhogen naar 512

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 01:36:
meestal is 1,5 de grootte van je ram size goed, 256x1,5=384 dus in jou geval wel goed denk ik. Krijg je probs met spellen kun je het altijd verhogen naar 512
Logisch zeg, meer ram dus grotere swapfile nodig :+

Die regel kan je denk ik best wel vergeten, heb je nu toch niks aan. Ik zou gewoon uitproberen wat het lekkerste werkt, ik heb m zelf op minimaal 512 en max 1500 staan voor het geval ik ineens veel nodig zou hebben. Maar beste is gewoon kijken wat voor jou prima werkt.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil je echt alles eruit halen zet 'm dan op een aparte partitie (waar je voor de rest niks mee doet) en gooi er een keertje een defrag overheen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Sick Nick schreef op 27 February 2003 @ 01:39:
[...]

Logisch zeg, meer ram dus grotere swapfile nodig :+

Die regel kan je denk ik best wel vergeten, heb je nu toch niks aan. Ik zou gewoon uitproberen wat het lekkerste werkt, ik heb m zelf op minimaal 512 en max 1500 staan voor het geval ik ineens veel nodig zou hebben. Maar beste is gewoon kijken wat voor jou prima werkt.
Ik heb me g'woon een 300MB partitie aangemaakt voor de swap en daar automagische grootte ingesteld. (max = 300) Werkt goed.

Forget your fears...
...and want to know more...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vroeger was de stelregel inderdaad dat het 1,5 x hoeveelheid RAM zou moeten zijn. Maar dit dateert ook alweer uit de 9X tijd..

Het beste is om te kijken hoeveel geheugen je gemiddeld gebruikt en wat bij jou de uiterste grenzen zijn. Dit verschilt namelijk echt per systeemconfig en per gebruiker. Mocht je vaak tegen ~90% van het totaal geheugen gebruiken (RAM + swap), dan is het wijs om de swapfile met rond 256MB te vergroten. Dus: experimenteer zélf even.

Het kan geen kwaad als je de swapfile té klein maakt; Windows past de swapfile wel eigenhandig aan wanneer het ernstig tekort komt :Y)

Maar dit is ook echt met de search terug te vinden en met gezond verstand te bedenken.
Kijk ook eens in Technische PMG FAQ hoeveel geheugen je nodig hebt.

Mijn BP6 was overigens voorzien van 768MB SDR + 256MB swap. Dat maakt totaal 1GB en dat is echt meer dan zat voor een stevige Win2K omgeving. Mijn laptop daarentegen heeft 192MB SDR + 576MB swap, wat totaal 768MB geheugenruimte maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 27-02-2003 06:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.