PCI USB-kaart op Compaq Prosignia wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo,

ik heb hier een Compaq Prosignia 500 server staan. (P150, 64 mb ram, 2 gb scsi, WinXP (ja, dat draait :+ )). Ik wil daar een usb insteekkaartje inzetten, een Q-Tec 2-ports usb 1.1 kaart. Het probleem is dat de bak niet boot als ik deze kaart erin zet. Een pci-netwerkkaart werkt wel, ook heb ik alle pci-sloten al gebruikt. Wat kan ik nog doen? De laatste bios staat erop.

Mocht het nou niet werken, is het dan verstandig op zoek te gaan naar een ouder usb kaartje, omdat de Compaq zelf ook niet meer de jongste is?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:20
Mja je moet je afvragen of je daar een Usb kaartje in wilt.
Ik denk toch al niet dat het gaat werken aangezien een Prosgnia een halve compaq server is.
En proliants staan nou ook niet echt bekend om hun geweldige compatibiliteit met non compaq spul.

• Artcore
  • Niet online
Het probleem is dat ik een usb adsl-modem aan de praat wil krijgen, en daarna wil ik de Prosignia als server installeren. De usb-adsl modem moet dus aan de Compaq komen te hangen. Ik heb die bak hier toch al staan en heb niet veel zin naar een andere pc op zoek te gaan, als ik het probleem met een usb kaart kan oplossen.

• Dromer
Toch vrees ik dat het moeilijk wordt.
Krijg je helemaal geen beeld met die kaart of krijg je een andere vage melding ?

• Artcore
  • Niet online
Ik krijg geen beeld nee. De pc gaat aan en het beeld blijft zwart, er gebeurt verder helemaal niets, de harde schijf gaat ook niet zoemen oid...

(ik ga nu slapen btw :z lees morgen je advies wel :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Artcore op 27-02-2003 01:09 ]

• Dromer
Mja dan zijn er denk ik weinig mogelijkheden.
Enige wat je is kan doen is een usb 2.0 kaartje proberen met een andere chipset.

• ESteg
  • Laatst online: 14:58
Offtopic op het probleem met de kaart, maar ik zie dat het om een Prosignia 500 gaat - ik heb dezelfde kast omgebouwd naar ATX, maar heb geen drive-rails... :(

Jij hebt niet toevallig nog wat extra rails liggen die je toch niet gebruikt...? :)

Wat het kaartje betreft: je zegt dat alle PCI-sloten bezet zijn, heb je in dat geval al geprobeerd om "leeg" te booten -> met minder kaarten? Dan kun je eventueel ook nog verschillende sloten proberen.

• Artcore
  • Niet online
Hmm nee, die rails heb ik niet... ik heb hem ook 2e hands en er zat verder niets bij.

Leeg booten heb ik al gedaan. De pc draait gewoon, alleen met die usb-kaart erin draait 'ie niet, in elk van beide sloten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
pci bus van chipset mobo ondersteunt het pci van usb kaart niet, heb dit ook al eens gehad met een goedkope geluidskaart, geluidskaart werkte goed in nieuwe pc maar oude werd ie niet eens gedetecteerd, kan goed dat dit het zelfde is...

heb toen een andere geluidskaart geprobeerd en die werkte goed :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
Ik raad je zoiezo een USB kaartje af in dat ding.

Ik heb zelf (tijdelijk) een P150 / 32Mb in de kruipruimte gepleurd hier. Ook een USB kaartje erin (Sweex), en Win98 erop. Aan dat USB ding hangt m'n ADSL USB modem.
Via winroute/netwerkkaart gaat ie het normale netwerk op.

Het WERKT wel hier, maar CPU load zit op 100% als ik begin te downen... Heb Demon 2048/512, en download zit ik op 215k/sec.. Terwijl dat iets hoger zou moeten volgens mij. Ik merk gewoon (ook aan pings enz) dat die P150 er moeite mee heeft...

't is hier maar tijdelijk, ik krijg namelijk (zodra demon dat eens opstuurt) m'n ADSL modem (ethernet).. En dan is die P150 einde verhaal.....
Mijn lijn is nog nieteens opgeleverd, linetest is net geaccepteerd. Maar goed, ik had nog een ISDN ADSL modem liggen, gewoon aan mn NT1 geknupt. Nix splitter, maar t werkt wel ;)

Zoiezo moet je ff afweging maken: Een PCI USB kaart van 15 EUR en een hoop gekut met software, of een complete modem/router voor een eur of 100..
Ook stroomkosten zijn ff iets anders bij zo'n Compaq ding. Doorgerekend over een jaartje is een normale modem helemaal geen slecht idee imho.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 27-02-2003 13:45 ]

• Artcore
  • Niet online
Ok, daar heb je inderdaad wel een punt. Toch wil ik nog even proberen de server aan de praat te krijgen voor ik tot iets anders over ga. Iemand nog ideeen...?

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 07:35
Miischien de verkeerde pci versie (leest te oude)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Artcore schreef op 02 March 2003 @ 17:12:
Ok, daar heb je inderdaad wel een punt. Toch wil ik nog even proberen de server aan de praat te krijgen voor ik tot iets anders over ga. Iemand nog ideeen...?
had vroeger ook een compaq deskpro 2000 mmx en daar had ik een sitecom usb 1.1 kaartje in zitten, die booten ook niet. Mailtje naar compaq gestuurd en kreeg het antwoord de bios up te daten, toen booten die wel.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aard schreef op 02 March 2003 @ 17:23:
[...]

had vroeger ook een compaq deskpro 2000 mmx en daar had ik een sitecom usb 1.1 kaartje in zitten, die booten ook niet. Mailtje naar compaq gestuurd en kreeg het antwoord de bios up te daten, toen booten die wel.
Lees de draad voor je blaat! De TS geeft aan de laatste bios d'r al in te hebben.

maar ja, denk idd eens over het ADSL eth. modem... over de tijd is dat veel goedkoper.
Pagina: 1