Toon posts:

Hoe hebben ze dit fantastische effect bereikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dan bedoel ik die blauwe gloed, is dat handwerk met fotoshop of is daar een speciaal tooltje voor?

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/gurlpowerrr/5button.gif

Verwijderd

waar gaat dit over? Ik zie niets...
sorry, de pic moest nog laden excuses.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 00:02 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
volgens mij is het paars maar, dat is standaard werk (kweenie welke app/tool dat doet)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Beter kijken, d'r staat een .GIFje

van 121 k :/

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Er zijn programma's die flash-effecten genereren (bv. SWiSH). Volgens mij is dit zo'n effect. Als je klaar bent kan je het .swf bestandje exporteren naar een animated gif.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik bedoelde natuurlijk paars.

Tja, die 121Kb is wel groot, maar de beweging is echt smooth. :9~

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

is dat niet een uit-de-fabriek-al-op-cd AfterFX dingetje :?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Animation Shop van Jasc Software :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 00:06:
Er zijn programma's die flash-effecten genereren (bv. SWiSH). Volgens mij is dit zo'n effect. Als je klaar bent kan je het .swf bestandje exporteren naar een animated gif.
Ja dat bedoelde ik, daar kon ik zelfs dit mee maken :P neemt niet weg dat het een belachelijk groot plaatje is.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
met de hand zou je het frame voor frame met neonglow en motionblur/windeffect moeten doen.. maar dit neigt inderdaad erg sterk naar een kant en klaar in 1 sec programmaatje

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmm dat kan ik ook doen met dat Animation Shop proggie wat bij Paint Shop Pro inzit.

Tijd om um te downen??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 00:28:
Animation Shop van Jasc Software :)
Yup, daar zit ie in. Ik heb er in mijn middelbareschooltijd ook nog wel eens knopjes mee gemaakt...Knap cheesy als je het mij vraagt :P

Verwijderd

Ik weet niet wat er aan de hand is met dat .GIFje, maar m'n 1.5 Ghz P-4 raakt er een beetje van over de zeik. CPU usage van IE komt gewoon op 99%.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:04:
Ik weet niet wat er aan de hand is met dat .GIFje, maar m'n 1.5 Ghz P-4 raakt er een beetje van over de zeik. CPU usage van IE komt gewoon op 99%.
't GIFje is waarschijnlijk dus gewoon verkeerd gemaakt en niet geoptimised, want dit had niet gehoeven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 09:04:
Dat ligt aan je pc niet aan het gifje. Ik heb hier nergens last van, hij vreet amper CPU bij mij. System Idle staat gewoon op 99%.

Verwijderd

Ik heb bij andere GIF's totaal geen last.... ligt op de een of andere manier dus wel degelijk aan die gif.

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

De manier waarop 't er hier uit ziet is inderdaad iets dat je eerder van een tekenprogramma verwacht dan van een 3d-programma (volumetric lighting). Het effect komt er in wezen op neer dat je een paarse spot-lichtbron van rechts naar links verplaatst (stel je het midden van de letters voor als het "draaipunt"), achter de letters bevindt zich mist (fog), met hoogstwaarschijnlijk een oneven verdeelde dichtheid (noise) en die laat de lichtstraal 'zien'.

In 3dsmax heb je 't binnen een paar minuten gerenderd & klaar.. dan moet je alleen nog met ImageReady of zo de tekst erover heen plakken.

Maar 121kb is errug ongezond. Een menu opgebouwd uit dergelijke knopjes vreet laadtijd. Hoe mooi 't ook is (en ubercheesy in mijn nooit zo bescheiden opinie), het moet wel praktisch blijven.

teveel zooi, te weinig tijd

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

lijkt wel op Swish werk...zit standaard zo'n effect in.

Maar inderdaad, veel te groot en dus niet praktisch.

[ Voor 38% gewijzigd door Ruzor op 27-02-2003 12:02 ]

[This is what you get when you mess with us]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

bij dit soort effecten gegenereerd door swish zie je duidelijk dat het uit meerdere lagen bestaat, omdat het gewoonweg te smooth is om in swish geschreven te zijn. Ik denk inderdaad eerder aan:
- Animation shop
- Een ieder fatsoenlijk 3d pakket (lightwave en 3dmax kunnen het zeker)

Verwijderd

Het is absoluut Animationshop, zoals hierboven al enkele keren gemeld.

Verwijderd

Toch maar atlonnetjuh kopen ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 09:04:
Ligt aan het gifje icm je browser... Scroll maar naar beneden (zodat het gifje niet meer visible is), dan dondert je processorbelasting (als het goed is ;)) weer naar beneden.

Het is dus echt een geval van slecht optimized gifje. Er zijn een aantal mensen hier op GoT met een icon, waar m'n laptop van gaat stuiteren :(
Posts aan het sparen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Bij Animation Shop banner wizard doen. Kleuren en snelheid instellen. Als effect Backlight kiezen. :) 8)7

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik mag dan misschien blind zijn, maar waar is mijn post? Getrasht omdat ik het over 3d had en niet over het bakken van een gifje?

*smack* verkeerde topic |:(
[rml]Dark Blue in "[ effects] idols intro en muziek clip"[/rml]

[ Voor 30% gewijzigd door Dark Blue op 12-03-2003 20:11 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Fantastisch :? :) Het zit standaard in JASC Animation Shop volgens mij, 3keer klikken ofzo :) Maar jaartje terug ofzo stond dit toch op elke n00b site? Ik zou er niet teveel mee gaan patsen, no offence meant, maar het komt net zo over als je fotobewerkingen knatsvol lensflares zetten :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
hey! laten we oude topics schoppen!

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Oei, zie ik nu pas. Maar ik zie al hoe het komt, er is een linkje in dat idols intro topic geplaatst, en dan reageren mensen vaak zonder nadenken, in dit geval virus3k :)
Pagina: 1