Toon posts:

Canon, Olympus of Fuji ??? Arrrghhh!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik wil er binnenkort één in Nederland kopen en ik wil een keuze maken tussen:

1) Canon Ixus v2. € 369,-
2) Olympus C220 zoom € 262,-
3) Fuji Finepix A203 € 298,-
4) iets anders....

Ik wil dus een vooral compacte camera, en (minimaal) 2 MP. De Canon is dus ideaal voor mij: lekker klein en handig met li-ion accu en wat meer handmatige opties (scherpstellen en exposuretime). Maar: Wat (iets te) duur en maar 2x optical zoom....

De Olympus is al aan de grote kant, maar is verder eigenlijk wel OK (3x zoom). (Is die smartmedia geen nadeel?).

En de Fuji is wel weer lekker klein (wel wat groter dan de Canon) en is een nieuwer model (en ook weer met 3x zoom). Alleen jammer dat ie als enige geen video-out heeft, is toch wel makkelijk om bij anderen mijn foto's op hun tv te laten zien.

Dit is een beetje mijn afweging... Wat adviseren jullie? Meer geld uitgeven en de Canon kopen of is de Fuji of Olympus (kwalitatief?) dé beste keus??? Wie heeft hier ervaring mee en kan er wat over zeggen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 13:59 . Reden: prijzen verkeerd ]

Verwijderd

al een kijkje genomen op www.dpreview.com?

Verwijderd

Topicstarter
jazeker :), ik heb de specs van drie camera's nu hier side-by-side op mijn scherm staan, en ook de owner opinions gelezen.

En juist dan blijf ik met de bovenstaande afweging zitten! B)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Het is een cliché, maar als je toch in het segment van de 2 megapixel-camera's zit.. wel eens aan de PowerShot A40 gedacht? Of in plaats van 369 euro uitgeven voor de V2 eens naar andere camera's in dat segment kijken, bijvoorbeeld de Fuji A303 of de Pentax Optio 330GS :).

Maar goed, terug naar je keuze. De Fuji maakt gebruik van xD-kaartjes en de Olympus van SmartMedia. De Canon gebruikt CompactFlash, en dat is een stuk goedkoper en beter verkrijgbaar. Verder heeft dat toestel volgens mij iets meer instelmogelijkheden dan de andere twee en is het bovendien compacter. Als je dus toch genoeg geld te besteden hebt, zou ik denk ik voor de Ixus V2 gaan :P.

Verwijderd

Topicstarter
De Canon a40 is idd kwalitatief een supergoed toestel, maar voor mij nét is te groot, dus if canon then de ixus v2 denk ik zelf.
Maar die A404 en die 330 GS zien er inderdaad eigenlijk ook niet slecht uit, die ga ik ook maar eens wat beter bekijken.

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Ik neem aan dat je Ixus stukken beter vindt dan de Fuji A203. Zit namelijk meer dan 100 euro tussen. Voor 100 euro moet de Ixus wel stukken beter zijn dan de a203.

Het verschil in prijs is gewoon heel groot. Je moet bij jezelf afvragen of die voordelen die prijs waard zijn.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Verwijderd

_Xenad_ schreef op 27 February 2003 @ 10:00:
Ik neem aan dat je Ixus stukken beter vindt dan de Fuji A203. Zit namelijk meer dan 100 euro tussen. Voor 100 euro moet de Ixus wel stukken beter zijn dan de a203.

Het verschil in prijs is gewoon heel groot. Je moet bij jezelf afvragen of die voordelen die prijs waard zijn.
Ik weet wel zeker dat de v2 die extra 100 euro waard is!
erg fijn licht compact ding wat erg goede prestaties leverd

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de Olympus is afgevallen (toch iets te groot), en het gaat nu tussen de Fuji en de Canon. De Canon is trouwens niet € 100,- maar "slechts" € 71 duurder dan de Fuji (ik had niet goed in de pricewatch gekeken), maar voor de Fuji moet ik nog oplaadbare batterijen en een lader kopen, dus het prijsverschil is niet zo groot. Heeft iemand nog advies voor het maken van de keuze?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

_Xenad_ schreef op 27 February 2003 @ 10:00:
Onzin, want de Ixus camera's zijn wel ERG klein. Dat kost geld, maar gaat ook ten koste van de kwaliteit. Met name de scherpte laat bij Ixus camera's te wensen over, en door de kleine CCD's hebben ze relatief veel ruis als er weinig licht is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
En het is....... de Fuji A203 geworden! Digitalecamera.nu bleek hem voor slechts € 259,- te verkopen!!! (en dat stond niet in pricewatch, daar stond nog € 300,- voor een winkel in Nederland :9). Dat maakte hem ineens veel aantrekkelijker dan de Ixus v2 (=mooi, prijzig, maar vooral een "echt" gadget zoals ik het nu zie :7).

De camera bevalt me nu al supergoed, en zo veel groter dan de Ixus is ie echt niet. Iedereen bedankt voor de adviezen!
Pagina: 1