Problems bij installen van PICO

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43
ik probeer hier de text editor Pico te installeren, maar hij vraag bij de installatie om libtinfo.so.5, nou heb ik ff rondgekeken, en die zou bij ncursesx.xx.x.rpm moeten zitten, dus die geinstalled maar nog steeds niet die libtinfo.so.5 ..

dus hier op GoT verder gezocht niets..
ook RPMfind.net verwijst naar Ncurses

ook kon ik verder niets vinden op GooGle...

ik heb ook al geinstalled met de --nodeps optie maar dan geeft ie weer netjes de fout dat ie dat bestand niet kan vinden..

kan iemand mij uit de brand helpen ?

Verwijderd

heb je uberhaupt een libtinfo.so op je systeem staan? (find /usr -name "libtinfo.so*" -print) Als die bestaat, zal dat waarschijnlijk onder een andere naam zijn (libtinfo.so.5.2 bijvoorbeeld). Wat je nu doet is het volgende: Maak een symlink aan van de al bestaande libtinfo naar libtinfo.so.5, run /sbin/ldconfig, instaleer pico met --nodeps --force en als het goed is (als je geluk hebt) werkt pico nu.

• JWO
nee ik heb die file dus niet op mijn systeem staan, hij wordt ook niet bij Pico geleverd oid..

Verwijderd

RPMfind wijst niet naar zomaar een ncurses, hij wijst naar de ncurses uit de PLD. Als je die installeert (of in ieder geval het libtinfo bestand wat erin zit) dan werkt het misschien.

Verwijderd

hmz, raar. Ik zit net in de source tarball van ncurses-5.3 te kijken, en daar zit toch echt een libtinfo in. Echter, in de ncurses rpm's van redhat (ik neem aan dat je redhat gebruikt) zit geen libtinfo. Allereerst willen we meer info over je distro (welke, versie etc). Waar heb je die pico rpm vandaan? Komt die van jouw distro, of heb je die ergens van het net geplukt (hij zit iig niet bij de rh73 rpm's). Heb je al geprobeerd pico van source te compilen?
edit:

ncurses installen van een "vreemde" distro kan tot "vreemde" resultaten leiden, dus pas op voordat je hem installed (als dat uberhaupt lukt zonder eerst door een dependency hell heen te gaan)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 00:51 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

JWO schreef op 26 februari 2003 @ 23:24:
ik probeer hier de text editor Pico te installeren, maar hij vraag bij de installatie om libtinfo.so.5, nou heb ik ff rondgekeken, en die zou bij ncursesx.xx.x.rpm moeten zitten, dus die geinstalled maar nog steeds niet die libtinfo.so.5 ..

kan iemand mij uit de brand helpen ?
Gewoon pine installeren, da's inclusief pico. Alleen PLD doet aan een losse pico, en die setup is niet compatible met RH.

• JWO
sorry ben vergeten te vermelden dat ik Mandrake 9.0 draai.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

En voor de tweede keer : gewoon pine installeren.

Verwijderd

Igmar, ik denk dat JWO zelf ook wel kan lezen. Heb je het al aan de praat JWO?

Verwijderd

je kan ook "nano" checken, pine cloon, geloof dat je die bij debian erbij krijgt :>
maar als ik volgens mij was het probleem dat er een library miste?

met installen van openssl van source heb ik ook wel ns gehad dat veel programma's allemaal een shared library miste :) (.so) truc was toen om te compilen met --shared meende ik. anders werden de shared libraries niet aangemaakt,
misschien iets vergelijkends :)

• JWO
ok allemaal heel errug bedankt :) hij werkt nu :P

Verwijderd

igmar schreef op 27 February 2003 @ 15:14:
En voor de tweede keer : gewoon pine installeren.
Of anders Nano! (http://www.nano-editor.org/)
Is een clone van Pico, echt ideaal, ik gebruik hem heel vaak.
Pagina: 1