Toon posts:

Geen beeld tijdens boot op TFT-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: scherm, boot, tft
Ik heb geen beeld tijdens de gehele boot op mijn tft- scherm
op mijn monitor staat: "Input signal out of range" Pas als windows zijn drivers heeft geladen dan springt het beeld aan en is goed.
Ik heb er op zich (nog) geen problemen mee, maar ik zou ook graag mijn bios van tijd tot tijd aan willen spreken.

Ik heb een IBM t545 15 tft scherm ati radeon 8500.
De rest lijkt me voor dit probleem niet relevant.
Wie heeft een tip weet de oplossing helpt mij uit de brand

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Geen matches
Gebruik je een DVI aansluiting?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Geen matches
de resolutie staat standaard verkeerd lijkt mij, je monitor kan die niet aan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Geen matches
kevinp schreef op 26 februari 2003 @ 23:22:
de resolutie staat standaard verkeerd lijkt mij, je monitor kan die niet aan.
Dat lijkt me duidelijk, maar wat heb je aan zo'n antwoord :?

Hij wil graag een oplossing, zoiets wist ie zelf ook al. (lijkt me)

Maar hoe verander je de resolutie in het "DOS" gedeelte zeg maar :?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 26-02-2003 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matched: boot
Er zit geen dvi aansluiting op mijn monitor
Ik dacht ook aan een resolutie die mijn monitor niet prettig vind.
Maar de resolutie van bios/boot is toch een standaard wat alle monitoren moeten kunnen weergeven?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Matched: scherm
Dat is in principe zo ja, dat alle monitoren dat aan moeten kunnen, op DVI zijn er nog wel eens wat problemen maar met een VGA aansluiting vind ik het bijzonder vreemd, probeer eens een andere videokaart. Anders is er misschien iets mis met je scherm.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Matched: scherm, tft
Ik denk dat je het moet zoeken in de (OSD) instellingen van je TFT scherm.
Zelf heb ik alleen CRT schermen dus kan je niet exact vertellen waar je naar moet zoeken. Probeer eens iets van native/stretch of zoiets te zoeken.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: scherm, boot
wat is eigenlijk de resolutie van het bootscherm?
Ik heb net even geklooid met resoluties van de videokaart en als ik 800X600 pak dan past ie het beeld "goed" aan 1024x768 ook maar gan ik naar 1200x1024 dan is de hoogte goed maar is het beeld te breed en moet ik met de muisaanwijzer naar links/rechts wijzen.
pak ik 1600x1200 dan moet ik ook naar boven/onder "wijzen"

bovenstaande is een iq-test maar 0,0001% van de mensheid begrijpt dit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 23:44 ]

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Bios/boot up is 640x400, net gechecked...

[ Voor 67% gewijzigd door Tefflar op 27-02-2003 00:35 ]

• tweakerbee
  • Laatst online: 17:23

tweakerbee

dus..?

Geen matches
Vreemd. Misschien is het zo dat hij tijd nodig heeft om zich aan te passen. Als je je bios ingaat (blind) met Del, is het dan nog steeds zo dat je niks ziet?

You can't have everything. Where would you put it?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Geen matches
Kun je hem in het OSD menu niet vastzetten op een bepaalde resolutie?

Ik heb hier 2x IBM T54T, no problemo at all...

Verwijderd

Matched: scherm, boot, tft
Tefflar schreef op 27 February 2003 @ 00:28:
Bios/boot up is 640x400, net gechecked...
Dat moet voor de meeste TFT's geen probleem zijn, die stretchen het beeld gewoon zo dat het wel past.

Ik krijg op mn Philips 150P2 wel gewoon mn bootscherm te zien, zowel analoog als DVI.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ben net mijn bios blind ingegaan maar als er inputsignal out of range staat vertikt ie het om het osd te laten zien.
Verder kan ik geen optie vinden in het osd om resoluties vast te zetten cq te ontkoppelen
En als ik bij settings van van de display properties kijk kan ik de resolutie ook niet lager instellen dan 800x600.
Hij wil er blijkbaar toch niet aan.

Ik heb hem net 2ehands gekocht, dus dit is mischien de reden geweest dat ie weg moest

Verwijderd

Geen matches
lijkt mij een logische verklaring, slim als je dat voortaan in je 1e post zet

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Geen matches
Ik heb dit gezien bij meerdere flatpanels, maar die hadden allemaal DVI zoals boven ook gezegd werd. Helaas heb ik tot nu toe geen reden / oplossing gevonden.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Matched: tft
Ik he net hetzelfde probleem. Met men TNT2 PRO 32 MB kon ik alles zien, maar vanaf ik men Hercules 3D Prophet 8500 LE 128 MB had geinstalleerd, kreeg ik pas beeld vanaf dat men IDE controller gecontrolleerd wordt. Ik gebruik een nFren 15.1" TFT (nieuw gekocht, niet 2e hands). Daarvoor krijg ik Input signal out of range. Denk dat het gewoon iets te maken heeft met de videokaart in combinatie met TFT monitor. Voor de rest is men beeld superscherp en snel.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo morgen ga ik eens andere videokaarten proberen ik heb nog liggen:
geforce 2mx
ati xpert2000
ati rage 128
en wat oude pci videokaartjes
Maw. Ik kan de hele dag vooruit

Ik hou jullie op de hoogte

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Matched: scherm, boot
Ik heb een soortgelijk probleem, denk ik.

Radeon 9700 in een P4PE op een Samsung 191T met DVI wil tijdens POST niets laten zien. Ook niet als ik met D-Sub het zooitje aansluit. Zodra Win 2000 NTLDR / Bootloader begint heb ik ineens wel beeld, dat is die DOS/ASCII progress bar. Ook het Win 2000 Professional welkomstscherm, 640x480 @ 16 kleuren werkt gewoon, evenals windows 2000 in safe mode. Om de BIOS in te gaan moet ik gewoon blind op 'del' drukken, het hele BIOS menu is wel gewoon zichtbaar.

Het enige half-nuttige wat ik erover te weten gekomen ben, is dat je de BIOS van het moederbord en mogelijk de BIOS van je videokaart moet flashen naar de meest recente versie, maar omdat ik het missen van alleen POST wel overleef, heb ik het flashen nog niet gedaan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Even een nieuwe post ipv een edit, voor een sgop!

Op het Rage3D forum werd de oplossing aangedragen. Werkte, in ieder geval voor mijn probleem, perfect! Ik heb nu wel gewoon beeld tijdens het POSTen:
Originally posted by C5A4

I have a MSI kt4 ultra and was having cold boot problems until I disabled my quick boot option in the bios and everything has been great.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
Geen matches
Als ik hetzelfde prob nog heb op het nieuwe mobo dat ik binnekort aanschaf zal ik dat eens proberen, momenteel kan het me niet echt schelen of ik die post zie of niet.

Een beetje verlies heb je altijd...

Pagina: 1