Toon posts:

antenne voor pc-video kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een video pc kaart te kopen (wrschnlk een creative video blaster digital vcr) omdat ik op kot zit in oostende en geen tv op kamer heb. Nu heb ik TOTAAL nog geen ervaring met antennes en zo, hebben thuis gewone kabel.
Nu vraag ik mij af welke antenne ik best zou aansluiten, hoeveel me dat zou kosten, en hoeveel posten ik daarmee zou kunnen ontvangen vanuit oostende.
En hoe zit dat met sateliet-antennes? Zijn al de posten die je daarmee ontvangt betalend of ni?
De meest sites ( zoals www.ruel.net ) wijden uitgebreid uit over de kaarten, maar vermelden de antennes maar kort. Dus als je iets meer weet over antennes, voel je niet geremd om te posten :)

Verwijderd

Wel wel wel.. Iemand op kot in Oostende. Wat je kunt nemen is een dipool antenne combi met schotel. Kost niet veel geld. Je kunt dit kopen in de gewone elektriciteitshandel. De posten die je kunt ontvangen: VRT, Wallonïe, Ned1,2en eventueel 3. Door de schotel te richten bekom je een beter beeld.
PS: Zit zelf op peda in Oostende.. :*)

Verwijderd

Topicstarter
ok, en hoe zit dat met sateliet-tv :? moet k daar e parablolische sateliet antenne voor kopen en kan k dan spaanse, chinese... zenders mee ontvangen zonder te betalen? Of laten de beperkte infrastructurele veranderingen op peda (zou hem vanbuiten willen hangen o-) )zo'n antenne niet toe? Zal wel zeker es dieper ingaan op die dipool combi :) eerst ff slapen... :Z

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Ken ook wel een paar mensen die daar op de KHBO zitten :p

Maar nu, als je gewoon een telescopische antenne neemt en die aansluit op je kaart, kun je zonder probleem VRT (duh) ontvangen. Voor de nederlandse, franse en ev. duitse posten heb je (voor een béétje kwaliteit) een vaste antenne nodig. (Spreek uit ervaring. We hebben thuis 18 jaar niets anders gehad. Was in de streek rond Roeselare)

Voor satelliet heb je een decoder nodig natuurlijk, en het kijken is wel gratis. Alleen moet je er mee rekening houden dat die dingen niet goedkoop zijn.

[EDIT]
In plaats van eene externe decode, kun je ook een interne PCI-kaart nemen, wat mss wat simpeler is. DVB kaartjes ofzo noemen ze. Weet allesinds dat Philips en Haupage en Telemann enzo ze maken. Mss daar es op zoeken?

offtopic:
Wel eens leuk andere belgen tegen te komen op nederlands domein ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowrunR op 27-02-2003 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt :) zal er es op zoeken, en ff kijken of zo'n satelliet betaalbaar is, en zo'n PCI kaart.... weet al waar me vakantiejobgeld naar toe zal gaan dus :*)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Zo'n satteliet zal wel niet echt betaalbaar zijn :p
De ontvanger wel, maar zal nog steeds (te) duur zijn denk'k :)

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowrunR op 27-02-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) zou idd een beetje omslachtig zijn om me eigen satteliet af te schieten... |:( mss hebben de russen wel één in korting staan e :*)
btw, zou een satteliet SCHOTEL enorm gehinderd worden door m'n raam, moet hem nl binnen zetten omdat k em niet aan de buitenkant vant schooltje vast kan maken o-) zou hem dus binnen moeten zetten...heb er trouwens al gevonden voor 100 tal euro dus (wel zonder decoder natuurlijk...) valt wel mee dunkt me... toch minder dan een 19" lcd scherm, peanuts dus 8)7

Verwijderd

Topicstarter
hallo... weet er echt NIEMAND of ik ook iets zou ontvangen met sattelietschotel als ik hem voor me raam zou zetten?? Heb het nu al op versch forums gevraagd, en niemand lijkt het te weten... plz let me know...soon

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:49
Ik heb wel eens schotels 'in de vensterbank' zien staan dus het zal (iig bij bepaalde soorten?) wel werken.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 20:24
Gewoon kijken of je ergens buiten een schotel kan plaatsen,dat is t allebeste.Er zijn al schotels van +/- 30cm,maar die zijn wat gevoeliger qua ontvangst omdat je dan minder oppervlakte hebt waar de radiogolven op reflekteren.Beter zijn natuurlijk de 60&80cm schotels.Een schotel moet ten aller tijden vrij zicht hebben want anders heb je 0,000 ontvangst

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Dacht ook dat je de schotel in 1 wel bepaalde richting moet positioneren om ontvangst te hebben. Als je dus aan de verkeerde kant van het gebouw zit...

Verwijderd

Topicstarter
hehe, daar heb ik wel ff chance in, zit nl aan zuidkant...kga trouwens nu een goedkoop gevalletje (70 eurootjes) gaan kopen in leroy-merlin, is een metronic v 80 cm met demodulator...kunt voor dat geld ni sukkelen, zal dus direct zien of t werkt of ni :) bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
heb dus een hercules tv kaart en een schotelantenne, alleen nog geen decoder... heb trouwens een reactie gehad op de vraag of het zal werken achter m'n raam :
Dear Sir,

If it works, it will probably works very bad. Especially behind double
glass.
But making the test cost nothing.

Best regards
Nicolas Lamblain

idd die test kost niks als je een shotel en decoder gratis krijgt!! weet er iemand of je een decoder voor je schotel ook inwendig (in je pc dus) kunt kopen? de verkoper wist er niks van, mr ja hij weet eigenlijk niks buiten de prijs v al di kaarten... let me know

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 22:10:
hallo... weet er echt NIEMAND of ik ook iets zou ontvangen met sattelietschotel als ik hem voor me raam zou zetten?? Heb het nu al op versch forums gevraagd, en niemand lijkt het te weten... plz let me know...soon
Als je raam vrij zicht heeft op de astra satellieten zal het geen probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/gerdy/satelliet%20zien.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/gerdy/zicht%20op%20satellieten.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/gerdy/AH.jpg

Alles over satellietkaarten (pci) voor in je pc. http://www.happysat.de/index2.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor je reply, was wel nuttig :) heb nu nog wat praktische problemen op te lossen, heb nl een voet nodig v 50kg, om de paal met sateliet erop te dragen, en moet nog ergens of een dig decoder of een dvb kaartje op de kop kunnen tikken, met een antenne lukt het NI, heb een standaard antennetje gekocht (ZX30 v metronic) en hercules vind geen enkele zender, mr zal er wel door geraken :*) bedankt in ieder geval _/-\o_
Pagina: 1