Capturen met pctv pro

Pagina: 1
Acties:

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:40
Ik heb een pctv pro kaart van pinnacle en ik ben er op zich goed tevreden mee. Ik vind alleen dat de kwaliteit van captured video nogal te wensen overlaat, volgens mij komt dat door de compressie die standaard gebruikt wordt door de geleverde pinnacle software. De kwaliteit van live tv kijken is namelijk veel beter. Is er een mogelijkheid of een programma om die kwaliteit te verhogen (en ik snap dat dat meer schijfruimte gaat kosten...) bij het capturen?
De kwaliteit staat overigens wel op 'best'.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hmm, in 1 van mijn PC's zit de PCTV-RAVE, is technisch qua digitizer chip volgens mij gelijk aan de PRO (ook BrookTree chippie).
Ik denk dat dat 'kwaliteitsverlies' wat jij merkt door de codec komt waarmee de capture software werkt. Diti zal wel een of andere MJPEG codec zijn. Die geven vooral mooi resultaat bij redelijke compressie als je op full-PAL resolutie capturet (bijvoorbeeld met de DC-10 kaart). :9
Voor capturen van TV kaart kun je het beste het progje "virtualDub" gebruiken en een HUFFMAN-codec tijdens het capturen met VirtualDub.
Daarna kun je hem naar MPEG converteren.
zo capture ik ook met mijn Hauppauge kaart en dat werkt echt jammiejammie :9

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.