Toon posts:

Geheugen merken!!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me nou al 5 jaar afvraag, doet het er nou toe welk merk geheugen je in je pc stopt? Ik had in mijn vorige pc een merk geheugen en het liep wel beter moet ik zeggen, maar bleef afentoe nog steeds hangen. Welk merk raadt de echte kenner voor mn volgende pc aan? Infeneon, Samsung, Kingsting, gewoon OEM of iets anders? Gaarne reacties. Alvast bedankt!!

Ralf

ps: Op Athlon 2.0 Ghz 266 fsb gewoon ddr 2100 gooien toch? Die snellere hebben toch geen enkele zin?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Samsung is keigoed en momenteel bijna net zo goedkoop als OEM :) :)

OCZ High Performance DDR is nog beter, maar die zijn helaas niet in prijs gedaald de laatste maand :'(

Ik zou gewoon PC2700 kopen hoor ipv PC2100

[ Voor 54% gewijzigd door FlowDesign op 26-02-2003 23:06 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

kinston ook fijn, en dane-elec. Maar tis moeilijk te zeggen wat je nou moet nemen, want het is deels persoonlijk ben ik bang. Ik zelf heb merkloos, werkt ook prima

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voordeel van 'merk'geheugen is vaak dat je er meer mee kan overclocken dan met noname/OEM :)

C:\>_

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Vinnie schreef op 26 February 2003 @ 23:07:
Voordeel van 'merk'geheugen is vaak dat je er meer mee kan overclocken dan met noname/OEM :)
juist A-merken zoals: Dane-Elec enz. worden meestal minder warm :z

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Samsung original :p pc2700 ---> @ 410mhz 6/2/2/2 :p alleen een koper ddr heatsink erop en heb mooi airflow in de kast maar als ik iets aan mag raden --> Samsung, en corsair ziet er gewoon geil uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 23:09 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Tuurlijk maakt het uit wat voor merk je neemt. Elk merk gebruikt andere chips die op hun buurt invloed hebben op allerlei factoren. Dan moet je denken aan overclocken, hogere voltages, minder errors etc.

Voor normaal gebruik zal je echter weinig of geen verschil merken. Wellicht als je geheugen een groot aantal fouten bevat wel.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:02

Piggen

Lekker bakkie

TwinMos is ook lekker geheugen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
mpmad schreef op 26 February 2003 @ 23:10:
TwinMos is ook lekker geheugen.
Lekker makkelijke replie, onderbouw dat dan eens :?

:Z

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 23:09:
Samsung original :p pc2700 ---> @ 410mhz 6/2/2/2 :p alleen een koper ddr heatsink erop en heb mooi airflow in de kast maar als ik iets aan mag raden --> Samsung, en corsair ziet er gewoon geil uit :)
Er is nu ook GeIL geheugen ;)

Maar met die heatsinks moet je oppassen, soms zitten die er echt voor de sier want dan zitten ze gewoon met dubbelzijdige tape vastgeplakt! |:(

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Volgens mij vind je zat gebruikerservaringen/reviews als je ff zoekt...

[ Voor 6% gewijzigd door Thanatos op 26-02-2003 23:11 ]

Verwijderd

Maar met die heatsinks moet je oppassen, soms zitten die er echt voor de sier want dan zitten ze gewoon met dubbelzijdige tape vastgeplakt! <--Flowdesign

heb ze dr zelf opgeplakt met articsilver 3 werkt dus vast wel een beetje

Verwijderd

Ik heb Crucial DDR, wisselt af met Samsung en Micron chips, maar wel stabiel tot hoge snelheid (CPU wordt beperkende factor zonder unlock), en levenslange garantie :)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Samsung, Infineon, Dane-Elec, Micron, Corsair, Crucial, Mushkin, Kingston, TwinMos, OCZ, Geil, Nanya, WinBond, KingMax, SpecTek, MTec........mag het een megahertzje meer zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door MegaJurk op 27-02-2003 00:30 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De 512MB DDR400 Samsung repen van MyCom zuigen ass... cas3 en geen fuck mee te overklokken...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
kingston hyperx pc3000, twinmos pc3200 met winbond chips, pc2700 infineon. deze 3 hebben volgens mij de beste prijs/prestatie vermogen bij overklokken.

dat pc3200 van samsung is idd brak. Maar volgens mij ga je niet echt dik overklokken of wel? ik denk dat je het best bij de lokale computerboer kan kijken of ze wat a-merk geheugen hebben. bij de namen die voorbij zijn gekomen zit je over het algemeen wel goed.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

WinBond chips op de geheugen reepjes = goed! TwinMos gebruikt bv WinBond... soms! Je moet dus ff checken.

Verder zijn WinBond, Micron (Crucial) en KingMax wel goede reepjes. Geheugen van Samsung/Samsung ook wel, als het de 256MB PC2700 reepjes zijn.

Al de rest van de normale standaard merken geheugen reepjes werken gewoon zoals ze verkocht worden, met mischien een heel kleine o/c.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De A-Merken zijn allemaal prima. Ze verschillen niet in stabiliteit, enkel in overclockbaarheid, service, garantie (Crucial bijv. geeft levenlang garantie, andere merken weer 3 à 10 jaar), en nog meer van diens zij. Onder Tweakers zijn Samsung en Dane-Elec populair. Dane-Elec gebruikt Samsung chipjes. Ze zijn relatief goedkoop en ook nog goed te overclocken, ideaal voor een doorsnee Tweaker dus :Y)

Maar dit topic loopt uit op een opsomtopic en dat zien we hier liever niet. Kijk eens verder dan je neus lang is, zoek wat geheugenoverclocktopics in Die-Hard Overclocking & Cooling op, lees wat reviews op de frontpage, etcetera :)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens uit naar Corsair en Crucial; ze gebruiken beiden Micron chipjes en die zijn echt ten top. Maar het heeft ook z'n prijs.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.