Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Met 8310 en kpn kaart op GPRS... Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een iPaq 3950. Nu wil ik via infrarood van mijn nokia 8310 op GPRS. Dus beetje chatten met msn en emailtjes ophalen en zo.. Nu heb ik ook een kpn abonnenment en zij zeggen dat ik in iedergeval niet van hun diensten gebruik kan maken. Maar met wat en hoe dan wel?

Is er ook een bepaald iets waar ik gewoon voor moet betalen of kan het alleen met een apart abbo?

Dus: iPaq 3950, Nokia 8310, Kpn Abonnement. Chatten en emailen via GPRS. Hoe stel ik dat in en bij welke provider/inbelnummer???

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
Volgens mij kan je alleen internetten door de mobiel als data/fax modem te gebruiken :? En GPRS kan ie niet dacht ik :+, wel wappen.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Officieel heeft-ie wel degelijk gprs. GPRS is iets wat je bij de provider dient te regelen, het is niet zo dat je ff inbelt ofzo. Kwestie van uitzoeken of gprs mogelijk is icm jouw abonnement, en de juiste instellingen opvragen.
Hoe je vervolgens je chat en email aan het werk krijgt is een ander verhaal, kan ik je nu niet mee helpen...

Verwijderd

momenteel kun je volgens mij alleen op GPRS met Vodafone Live :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 09:49:
momenteel kun je volgens mij alleen op GPRS met Vodafone Live :)
Volgens mij niet. :P
Elke provider (behalve Dutchtone nog ??) ondersteunt gprs. :)

Voor de topicstarter, ik denk dat deze pagina al je vragen beantwoordt:
http://www.kpn.com/br2/ng...ID=42518&site=0&channel=0

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
[Airwolf] schreef op 27 februari 2003 @ 10:28:
[...]

Volgens mij niet. :P
Elke provider (behalve Dutchtone nog ??) ondersteunt gprs. :)

Voor de topicstarter, ik denk dat deze pagina al je vragen beantwoordt:
http://www.kpn.com/br2/ng...ID=42518&site=0&channel=0
Dutchtone ondersteund dus zeker wel GPRS dus maar er maar van elke provider :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gebeld en ze zeggen, je kan op gprs, maar bv niet je email ophalen of internetten. Je nokia heeft gprs, maar ondersteunt niet IE. Internet Explorer lijkt me dat niet betekenen dus geen idee wat ze bedoelen. nou ja..

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Klinkt erg vaag, en lijkt me ook grote onzin. De zakelijke klanten van KPN kunnen toch onderweg met een nokia 9xxx ook mail ophalen enzo? Zou gewoon ff gaan zeuren bij die mensen, want het kan natuurlijk allemaal best...

Daarbij wil je niet met je nokia internetten, maar met je ipaq

[ Voor 14% gewijzigd door epoman op 27-02-2003 23:00 ]

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 16:36:
Ik heb nog even gebeld en ze zeggen, je kan op gprs, maar bv niet je email ophalen of internetten. Je nokia heeft gprs, maar ondersteunt niet IE. Internet Explorer lijkt me dat niet betekenen dus geen idee wat ze bedoelen. nou ja..
Met IE bedoelen ze internet everywhere.
Dit is mogelijk met bijv. laptop, ipaq of palm in combinatie met een GPRS toestel. Probleem is dat jouw toestel niet ondersteund wordt door de software die je op kpn.com kunt downloaden (er staat een lijst met apparatuur wat wordt ondersteund).

Je kunt proberen om je ipaq handmatig te configureren (instellingen zijn te vinden op kpn.com).

Je hebt natuurlijk ook een GPRS bundel nodig op je aansluiting...

[ Voor 6% gewijzigd door Blacksoul op 28-02-2003 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik moet dus een IE abo hebben.. al gevonden.. die van 2mb ga ik nemen. maar ik had ook iets gehoord dat mijn 8310 niet in kan bellen omdat hij geen ingebouwd modem heeft, maar dat moet toch gewoon kunnen? Waarom heeft ie dan gprs?

Als het dus geen problemen zou moeten veroorzeken kan ik nu ik in bezit ben van een KPN abo, iPAQ, nokia alleen nog een IE abo hebben, dat tooltje downen en dan configureren, desnoods handmatig. maar dan zou het dus gewoon moeten lukken???

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Wat een crap allemaal van KPN... ik heb vorig jaar al met mijn 8310 die ik toentertijd had met Internet Everywhere geGPRS't icm mijn Sony Clié. Ze liepen toen ook al te zeuren dat 'ie niet werd ondersteund maar het werkte prima 8)

En de 8310 heeft wel degelijk een ingebouwd modem, maar dan praat je over het GSM data gedeelte. Dat heeft dus niks met GPRS te maken.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 16:36:
Non sense.

Ik kan met mijn iPaq met GPRS gewoon internetten (in IE) en emailen.
Er staat een tutorial over hoe je je instellingen moet instellen op http://www.pocketpcclub.nl
Pagina: 1