etech+edonkey

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 13:26
ik heb sinds vandaag een etech router, alles werkt prima! kazaa, msn, netmeeting, ftp, mail, internet, newsserver, echter 1 ding nog niet. eDonkey. die blijft connecten en het lukt hem met geen enkele server.
mijn vraag is nu hoe moet ik de etech router instellen om het goed te krijgen, of ligt het ergens anders aan? want ik heb edonkey pas sinds vandaag.... net als de router.
heb verder @home internet. heb al wat op de search gekeken op etech en edonkey. kon niet echt iets vinden.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Op www.e-tech.nu gekeken? Of www.lapwing.nl ?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Edonkey site ( www.edonkey2000.com (is dit legaal?)) bevat als het goed is een FAQ met een deel speciaal over routers e.d.
Kijk daar eens zou ik zeggen. Zoek anders eens naar router + emule, voor het grootste deel zijn deze dingen voor emule en edonkey gelijk.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zet in de virtual server TCP poort 4662 open. Dat lijkt me handig :)

• Elephtera
poort open gezet, ik kan met het test ding idd verbinding maken met mijn pc. maar edonkey kan nog steeds niet verbinden. telkens cant connect en already connecting.

[ Voor 25% gewijzigd door Elephtera op 26-02-2003 23:23 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 18-08 13:05
udp poort 4665 en tcp 4661 moeten toch ook open, het staat hier wel goed uitgelegt
eMule opensource eDonkey, deel 4

alleen dat van dat forwarden is bij mij niet goed gelukt op mijn vigor. maar iig een 10 cijferige user id dat is het belangrijkst

[ Voor 32% gewijzigd door Kevinp op 26-02-2003 23:27 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
  • Laatst online: 18-08 13:05
gebruik anders emule, werkt net zo goed, en wordt hier denk ik meer gebruikt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Zulke basic thinks staan echt in de search maar omdat je het zo aardig vraagt :>

Je moet donkey instellen bij special applications in je router.. ik kreeg wel connection zonder in te stellen maar een laag id door hem in special applications te zetten krijg je contact en een hoger id.. kijk ook of je de nieuwste flash hebt anders moet je nieuwe flashen werkt wat beter met alles progs en kwa beveiliging beter :>

Je kunt ook beter emule gebruiken is up to date en sneller 8)

Voor emule
http://www.emule-project.net

Voor E-tech firmware flashes
http://www.e-tech.nu

[ Voor 33% gewijzigd door _MaLa_ op 26-02-2003 23:37 ]

• Elephtera
i'm gonna try :)

• E-jey
  • Niet online
Je kan ook je computer op DMZ mode zetten in router. Dit is alleen af te raden omdat het er niet veel veiliger op word :)
Al het verkeer word dan toegelaten naar jou pc,

• Elephtera
heb firewall dus zou opzich ni een probleem moeten zijn. maar uhm, was t server update adres? ben met emule bezug dus :) k hoop dat dat wel lukt... alvast bedankt allemaal he :)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Ik had hetzelfde probleem toen ik net mn router had. Ik kreeg steeds een LOW-ID op Emule (edonkey).

Deze site heeft me een stuk verder geholpen

http://www.sdharris.com/speedtouch510/firewall.htm

Maar misschien moet je zoeken naar zoiets voor jouw type router. Tis in ieder geval te doen met wat commando's in telnet. Had ik nog nooit mee gewerkt en toch voor elkaar gekregen. Dus moeilijk is het niet 8)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Elephtera
ik had de udp poort ook nodig, toen deed edonkey t... :) thanks tot you all!!!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met edonkey in combinatie met mijn draadkloze adsl modem van nokia namelijk de mw1122
. Het is mij nog niet gelukt om uit te vinden hoe ik de firewall daarin moet configureren. Kan iemand mij daarbij helpen

Alvast bedankt,

Asa
Pagina: 1