Toon posts:

Club3d Radeon 9700 graden vliegen omhoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net vandaag een Club3d Radeon 9700 en m'n idle temp van m'n pc was normaal met m'n GF3 Ti200 was 39 graden
nu met deze kaart is het 45 graden en na het gamen issie meestal 49+ graden

is dat nog wel normaal?

niet occed,

297/324

rev 6.3

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:49 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:11

Piggen

Lekker bakkie

Misschien blokkeert de kaart de airflow, ofzo. Of hij genereert meer hitte. Ik denk het eerste.

Verwijderd

49 graden is totaal geen probleem, je kan als je de temp omlaag wilt hebben wel iets aan je airflow doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
mpmad schreef op 26 februari 2003 @ 22:49:
Misschien blokkeert de kaart de airflow, ofzo. Of hij genereert meer hitte. Ik denk het eerste.
en hoe verhelp ik dat?

*edit bedankt voor de snelle reply's

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 22:50:
[...]

en hoe verhelp ik dat?

*edit bedankt voor de snelle reply's
ik zelf heb een grote ventilator tegen mijn open kast blazen, scheelde bij mij zo'n 10 graden. :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:11

Piggen

Lekker bakkie

Alhoewel, die airflow. Is een TI200 niet ongeveer net zo groot als een Radeon?

Verwijderd

Dat probleempje ken ik ben oceed stressed van 36 naar 40 graden gegaan met amd 1800xp + @1702. en het is echt wel de hitte die het kaart produceerd is vet warm maar perfet kaartje vooral die 324/594

oplossing :

meer koelers :p of je videokaart beter laten koelen zoenzo mem heatsinks en misschien betere vpu ;) koeling (ben er zelf ook naar opzoek :)

//edit dus toch echt niet de airflow (maar d8 er zelf eerst ook aan ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:57 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De R9700 verbruikt flink wat mee stroom dan die Ti200, dat betekend ook dat de kaart veel meer warmte afstaat. Doordat de koeling hetzelfde is gebleven (of zelfs slechter door de verminderde airflow) stijgt de temperatuur in je kast, dat dit ook gevolgen heeft voor de temperatuur van je CPU is dan logisch.

Dit kan je simpel verhelpen door een extra fan in je kast te monteren, die bijvoorbeeld de warme lucht naar buiten zuigt en zo zorgt voor een betere airflow :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 22:49:
49 graden is totaal geen probleem, je kan als je de temp omlaag wilt hebben wel iets aan je airflow doen ;)
49 graden normaal?? Voor een processor misschien. Voor de case temperatuur is 49 echt wel aan de hoge kant.

Natuurlijk heb je een dikke XP en die Radeon kan er ook wel wat van, maar ik zou toch verwachten dat je tijdens het gamen niet boven de 45 komt. 40 zou ik al veel vinden.

Doe iets aan de airflow in je kast. Intake voorin onder en de outtake boven achterin.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
maar ik hoor ook van iedereen dat ik me pas zorgen hoef te maken als ie boven de 55 is
oh en m'n CPU is zo heet m'n case zou ik niet weten.

Verwijderd

ik heb ook de Club 3d Radeon 9700pro maareh mag ik vragen hoe je de temp kan uitlezen van de kaart, wil even kijken hoe heet die van mij wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 23:42:
ik heb ook de Club 3d Radeon 9700pro maareh mag ik vragen hoe je de temp kan uitlezen van de kaart, wil even kijken hoe heet die van mij wordt.
de topicstarter heeft een 9700 non-Pro! maar wel op 297/324 8)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Temperatuur gaat over de CPU, niet over de kaart :)

Afaik heeft jouw kaart geen temperatuursensoren. Kijk anders of bij je kaart een tooltje zat om de temperaturen uit te lezen, als dat niet zo is kan je er wel vanuit gaan dat er geen sensoren op zitten :)

Verwijderd

ok maar dan nog de vraag hoe leest hij de temp uit..

sorry verkeerd gelezen, maar is het wel mogelijk?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 23:47 ]

Verwijderd

zover ik het weet kan je niet de temperaturen van een radeon kaart lezen, bij mij is de kast temp 25 graden, en de cpu = 45 graden, en dat is stressed, maar zoals ik al eerder zei, ik heb er een grote kamer ventilator er tegen aan blazen, kast zelf is open aan 1 kant, de andere kant heb ik een ventilator in de zijwand geplaats, die weer naar buiten blaast, en met het lawaai valt het wel mee (kamerventilator is vrij stil), en dan heb ik nog een ventilator in de dak van de kast, die ook naar buiten blaast. :)
Pagina: 1