Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
1 ding snap ik niet: isonews is een Nederlandse site, hoe kunnen Amerikanen daar dan hun handen op leggen?
edit:
LOL
The time now is 09:46 PM. View Today's Active Threads.
Welcome to our newest member, Ashcroft.
[ Voor 34% gewijzigd door Azrael op 26-02-2003 22:47 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Verwijderd
Misschien staat de site in de VS gehost, dan is het recht wat daar van toepassing is geldig..Azrael schreef op 26 February 2003 @ 22:45:
1 ding snap ik niet: isonews is een Nederlandse site, hoe kunnen Amerikanen daar dan hun handen op leggen?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:47 . Reden: bonzz.netninja was me voor :) ]
Besides, waar denk je dat de betreffende TLD geregistreerd is? Juist, bij NS, een Amerikaanse toko. Uiteraard is het domein het 'eigendom' van de registrar, maar ws. is er wel een juridische weg te vinden om NS te dwingen het af te staan, mocht men dat nodig vinden. Niet dat dat al is gebeurd btwVerwijderd schreef op 26 February 2003 @ 22:47:
[...]
Misschien staat de site in de VS gehost, dan is het recht wat daar van toepassing is geldig..
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Het topic kan in IT blijven (dit keer wel ja
Registrant:
The iSO News (ISONEWS-DOM)
Jacobus van 't Hoffstraat 69
Nijmegen, MR 6533
NL
http://www.cybercrime.gov/rocciPlea.htm
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
.com domein, wordt verzorgt door networksolutions, en dat is een amerikaans bedrijf.Azrael schreef op 26 February 2003 @ 22:45:
[ Voor 3% gewijzigd door Mior op 26-02-2003 23:01 ]
heb idd beetje trage ISP, nu doet ie et alweer
[ Voor 15% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2003 23:12 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Isonews draait op 8 servers.DynaMikeY schreef op 26 februari 2003 @ 22:38:
Nou...dan maar even verder in deel II, de modjes hebben te veel lol met deel I.
Graag serieuze discussie hier (nouja, voor zover mogelijk natuurlijk), en geen gebounce met topic...please?
Het laatse wat ik omtrent dit onderwerp opgevangen heb is:
http://story.news.yahoo.c...r_nm/crime_copyright_dc_3
Wat ik in bepaalde chatkanalen opgevangen heb is dat isonews.com op 2 servers draait, met load balancing, en dat er pas 1 server geconfiskeerd is. Andere verhalen gaan over een DNS hack (maar dan moet het US Department of Justice ook gehacked zijn, wat me vrij onzeker lijkt)
Als je met netcraft.com een query uitvoert op isonews.com zie je dat 1 IP adres (149.101.1.91) eigendom is van US DOJ.
Mijn verklaring is: DOJ heeft eigenaar site gesommeerd een melding te maken, en de site door te lussen naar DOJ. Ik vind het echter wel vreemd dat de pagina er zo amateuristisch uitziet... dus dat neigt toch richting een flauwe grap...
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Hier doet http://www.isonews.com/ het nog gewoon !!!cypher21 schreef op 26 februari 2003 @ 23:04:
EHM, de site waar jij op gekeken hebt: http://66.201.243.170 doet et idd nog ja, omdat die op een andere server draait. www.isonews.com doet et niet omdat het domein en die server in beslag genomen is
Ligt aan je ISP als je de site van de DoJ krijgt.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
grapjas, hoe denk je dat ik daar komcypher21 schreef op 26 februari 2003 @ 23:04:
EHM, de site waar jij op gekeken hebt: http://66.201.243.170 doet et idd nog ja, omdat die op een andere server draait. www.isonews.com doet et niet omdat het domein en die server in beslag genomen is
Zoals gezegd, hangt van de DNS van je ISP af.
Menen dat ze overal de wet kunnen bepalen dus... sjah...
maar volgens mij gaat ie nog wel ff door hoor
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Je zou voor de grap eens kunnen proberen om het topic door te lezen.Case schreef op 26 February 2003 @ 23:12:
Weet iemand nog alternatieven?
Ja, typ maar eens 66.201.243.170 inCase schreef op 26 February 2003 @ 23:12:
Ik zit hier in de UK, en kom er ook niet op. Wel balen, want het is een site die ik normaal gesproken dagelijks bezocht. Weet iemand nog alternatieven?
Deze screenshot is trouwens door een nieuwsposter daar op het forum in een sticky gepost:

In deze draad wordt er daar over geluld.
www.isonews.com is now working again , it might take some time for the domain servers to update but it will all be back to normal soon.
1.theres about 8 isonews servers.
2.they are currently not being touched by anyone except isonews staff.
3.theres no need to back anything up.
In the meantime theres little need to speculte as we will keep you updated , in the meantime just use the forum as normal and pass the ip on to any friends who use the site till we sort this out.
[ Voor 51% gewijzigd door Azrael op 27-02-2003 12:30 ]

Exact expert nodig?
Ik heb het topic wel doorgelezen, en het enige wat ik tegenkom is een IP voor isonews. Ik bedoelde dus een andere website.. Bedankt Azrael!Phantom schreef op 26 February 2003 @ 23:14:
[...]
Je zou voor de grap eens kunnen proberen om het topic door te lezen.
Was Amerika niet het land van de vrijheid ofzo? Zoiets hoorde je jaren geleden nog wel eens..Crazy D schreef op 27 February 2003 @ 08:04:
Amerika is raar bezig, zie ook webwereld. Ze jatten op een vreemde manier domeinen
Trieste acties

🌞🍃
Verwijderd
Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.
Verwijderd
http://slashdot.org/article.pl?sid=03/02/27/0038244
en als je het niet geloofd:
(het zelfde artikel at US Department of Justice)
http://www.usdoj.gov/opa/pr/2003/February/03_crm_118.htm
http://www.cybercrime.gov/rocciPlea.htm
en de meeste nieuwe info:
http://news.yahoo.com/new...copyright_dc&sid=95573503
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 10:51 ]
Ga jij ze aanklagen?Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 10:09:
Wat denkt amerika wel niet? Het domein is geregistreerd in Nederland ... dus was ze doen is ILLEGAAL, ze moeten eens nokken met denken dat ze zomaar alles ff kunnen flikken!

Ik vraag me alleen af wat isonews nou verkeerd doet. Info aanbieden over releases. Pfff lekker belangrijk. Ik kwam er dan niet echt vaak, maar volgens mij was er nergens een link te vinden naar waar je 1 en ander kunt downloaden. Dus t slaat imho totaal nergens op. (en dat van die online aanbieders van "drugs-gebruik-spullen" ook trouwens, maar dit topic ging over isonews).
Exact expert nodig?
Verwijderd
http://66.201.243.170/for...read.php?&threadid=100834
Is 't dan toch serieus?Well well well...
This certainly is a shame, though it doesn't come as a shock. I knew something like this would happen as soon as those damn mod chip ads started showing up...
Ik lees/hoor ook nogsteeds verhalen over 'n DNS-hack.
Verwijderd
En effe iets offtopic, dit zal niet de enige site zijn die down zal gaan vrees ik. De Amerikaanse Cybercrime machine is weer op oorlogs pad en niet met Sadam vrees ik.
edit: _m0teh0ker_ , nee het is serieus vrees ik. Maar ja ik kwam er al tijden niet meer heb nog wel andere sites, waar het er een vriendelijkere comunity is, zoals nforce. Ik zal de site niet missen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 11:13 ]
Verwijderd
Dat het domain geregistreerd is in Nederland, of door een Nederlander doet daar natuurlijk niets aan af. Als ik een pakhuis huur in Amerika, en dat als uitvalplaats gebruik voor mijn illegale activiteiten wordt dat ook aangepakt.
Jammer, maar een logische stap.
De sentence is toch op 7 maart pas ? Er wordt 5 jaar geeisd.Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 11:11:
Als je goed gelezen had, kan je zien dat de site eigenlijk down is, omdat de beste jonge er ook modchips verkocht en dat mag niet, het is voor zover ik weet niet vanwege the nfo's, maar vanwege de modchips en hij zit nog wel effe in de bak, om precies te zijn 5 jaar.
En de reden is omdat hij illegale modchips verkoopt op een site. En hij propageerde de modchips als dingen om de illegale releases mee te spelen. Niet als "backup devices dus". Voor zover ik het kon begrijpen waren de modchips gehackt waardoor je de bios kon veranderen.
Dat mag dus allemaal niet, en terecht.
kwoot uit een nfo van een game van vanochtend:
Where xxxx is een game grp die niet zoals velen denken publicly genoemd wil worden.IMPORTANT NEWS:
~~~~~~~~~~~~~~
Well it looks like what we always knew would come to pass finally has. For
years xxxxxx has stood out against those who would profit from the scene.
ISONEWS was always one of the biggest offenders, and now its founding father
has been busted. We hope he will pay a high price, and we hope that anyone
else who considers profiting from the scene will desist.
On another note, once again xxxxxxx extends its demand to any and all
scene-news related sites that you do not post our nfos or anything about our
group on your sites. We do not like that you expose the scene to the general
public and we certainly do not want our information posted. It would in fact
better if you closed up shop entirely but barring that, just leave us alone.
Note to <random> nforce person: this goes for you too!
[ Voor 16% gewijzigd door bruto op 28-02-2003 11:05 ]
The more you know, the more you know you don't know.
Mja, de nfo staat al op nforce, lijkt me niet echt nodig om nog te censureren..BRuTo schreef op 28 February 2003 @ 11:03:
Punt is dat die meneer van isonews geld maakt uit een in principe non profit scene.
kwoot uit een nfo van een game van vanochtend:
[...]
Where xxxx is een game grp die niet zoals velen denken publicly genoemd wil worden.
Enne: don't drop the soap
Verwijderd
en http://www.stolemy.com/fo...92b9d8164&threadid=100853
voor een uitleg/medelingen van de site admins...
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 23:16 ]
Verwijderd
Niet blaten, het was gehost in de VS, waar het Amerikaanse recht van toepassing is.Verwijderd schreef op 27 februari 2003 @ 10:09:
Wat denkt amerika wel niet? Het domein is geregistreerd in Nederland ... dus was ze doen is ILLEGAAL, ze moeten eens nokken met denken dat ze zomaar alles ff kunnen flikken!
het gaat alleen om het domein, dat was inderdaad bij een Amerikaans bedrijf geregd, dat de servers in Amerika staan doet er niet toe want daar hebben ze niks mee gedaan.Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 23:20:
[...]
Niet blaten, het was gehost in de VS, waar het Amerikaanse recht van toepassing is.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

http://specs.tweak.to/5253
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Verwijderd
nforce heeft toch ook pop-ups/unders/reclame balken... waar velen waarschijnlijk niet aan denken, hosting is NIET gratis.
Het lijkt me eigenlijk meer dat er juist minder zijn. Als er op die niewsberichten staat 'Isonews.com dood', en pas ergens in het bericht eventueel een IP ziet, klikken van de totaal aantal bezoekers een klein deel daar ook maar op.tHe_BiNk schreef op 01 March 2003 @ 15:25:
Ik denk dat de servers gewoon overbelast zijn, door de extra aandacht.
Daar zouden dan zo'n beetje de meeste pagevieuws vandaan moeten komen, aangezien vaste bezoekers die gewoon isonews.com intypte niks krijgen.
🌞🍃
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
vandaag is de uitspraak in de zaak tegen rocci a.k.a. krazy8
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Verwijderd
Welke site was dat dan??Guru Evi schreef op 28 februari 2003 @ 23:38:
Amerika is niet het land van vrijheid maar het land van censuur. Je wordt gescreend als je binnenkomt, gescreend als je buitengaat, alles wat ze over je weten wordt opgeslaan. Ik ben onlangs naar de VS geweest (mijn lief woont daar) en toen ik terug hier in Belgie kwam heb ik bepaalde dingen opgezocht op een .gov website (omdat ik daar ga willen wonen) en ik tikte mijn gewenst username, pass & e-mail adres. Ik bezocht de site en al mijn informatie stond er ineens op - naam, voornaam, straat enz. enz. - wat blijkt: het registratiesysteem van Microsoft (Passport) had alles doorgegeven.
Wil ik ook wel eens kijken, aangezien ik de laatste tijd vaker in Amerika zit, dan in Nederland