[Turntables] Uw mening over...

Pagina: 1
Acties:

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
De reloop RP2000 MKII Black/Silver DIRECT DRIVE
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimate-records.com/shopEXP/i/prod/2320.gif Afbeeldingslocatie: http://www.ultimate-records.com/shopEXP/i/prod/2325.gif

Ik ben dus van plan 2stuks van deze draaitafels te bestellen. de zilveren het liefst want die ziet er gewoon :9~ :9~ :9~ uit. Maar nu weet ik alleen dat deze lieverds pitch control hebben like every table maar heb ik geen idee hoe de kwaliteit is van deze jongens.
Ook weet ik niet of dat wel aan de draaitafel is of aan de versterker. als dat zo is dan komt het wel goed want ik heb hier een pittig setje staan >:)

Ik gah bestellen bij www.ultimate-records.com want ik hoor van alle kanten dat die goed spul leveren dus dat zal wel... deze decks dan in conbi met een XTC mixer (3 chanel)

Graag uw mening.. want voor dat geld wil ik ze wel. of zeggen jullie dak beter voor de wat duurdere technics kan gaan

[ Voor 3% gewijzigd door SmauG op 26-02-2003 22:41 ]

• De_Koele_Man
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Persoonlijk heb ik nog niets op Reloop tafels gehoord, maar voor zover ik wel gehoord heb ligt de geluidskwaliteit niet aan de draaitafel, maar aan de naalden/elementen.

Waar je wel op moet letten is dat ze Direct drive zijn, dan worden ze aangestuurd met een magneet. Er zijn twee grote groepen draaitafels, direct drive en belt drive, direct drive gaat dus magnetisch en is heel precies, belt drive gaat door middel van een snaar, en een klein motortje. En dat is gewoon minder precies.

Die XTC Mixer vind ik persoonlijk het beste (dj-)mengpaneel wat op de markt is, deze heeft als heel groot voordeel: Digitale faders, die dus niet gaan kraken, dat heb je met andere mengpanelen wel na een tijdje (of je zou ze stof vrij moeten houden).

Succes en als je nog meer meningen van me wilt hoor ik het wel !

-edit 1-
Okeej, ik heb het even voor je opgezocht, maar ze zijn snaaraangedreven (BRON)
Is op zich niet slecht, zeker als je net begint, ik heb ook nog twee mooie soundlab snaaraangedreven beestjes staan, zo onprecies als een kromme breinaald, je blijft maar corrigeren, maarrr: je leert er wel mee draaien !

-edit 2-
Nog meer info staat hier :)

[ Voor 24% gewijzigd door De_Koele_Man op 26-02-2003 22:30 ]

Meh!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, een direct drive is natuurlijk altijd beter dan een belt-drive(voor mixwerk). Vraag grote vriend DJ-Jumbo maar :+

Je kan bij new-line.nl een JB-systems Q30 halen, heb je voor hetzelfde geld een directdrive exemplaar.
Naam: André Huisman (New-Line) Waardering: *****
Leuk en betaalbaar

Een stapje hoger (zowel in prijs alsook in prestatie) dan de Q-20 vinden we deze Q-30. Naast een aantal "gimmicks" (zoals reverse, 10%/20% pitch range en 78 TPM) heeft deze draaitafel toch wel een paar dingen voor op de Q-20

De torque is aanzienlijk hoger dan bij de Q-20. Hij zit, qua torque, iets onder de PT-2100 van Gemini. Ook de lagering van de spindle is steviger uitgevoerd dan bij de Q-20. Daarnaast is de Q-30 "Quartz controlled" (duur woord voor kristal gestuurd) zodat de pitch zeer nauwkeurig en stabiel is.

Wel heeft hij wel de bekende "kreun" die je bij een aantal motor/chipset combinaties terugvindt maar voor normaal mixen is dit geen probleem.

Conclusie: Deze draaitafel is net even een stap hoger dan de "instapper". Hierdoor zul je deze draaitafel ook niet zo snel ontgroeien.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7591

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
De_Koele_Man schreef op 26 February 2003 @ 22:25:
Persoonlijk heb ik nog niets op Reloop tafels gehoord, maar voor zover ik wel gehoord heb ligt de geluidskwaliteit niet aan de draaitafel, maar aan de naalden/elementen.

Waar je wel op moet letten is dat ze Direct drive zijn, dan worden ze aangestuurd met een magneet. Er zijn twee grote groepen draaitafels, direct drive en belt drive, direct drive gaat dus magnetisch en is heel precies, belt drive gaat door middel van een snaar, en een klein motortje. En dat is gewoon minder precies.

Die XTC Mixer vind ik persoonlijk het beste (dj-)mengpaneel wat op de markt is, deze heeft als heel groot voordeel: Digitale faders, die dus niet gaan kraken, dat heb je met andere mengpanelen wel na een tijdje (of je zou ze stof vrij moeten houden).

Succes en als je nog meer meningen van me wilt hoor ik het wel !

-edit 1-
Okeej, ik heb het even voor je opgezocht, maar ze zijn snaaraangedreven (BRON)
Is op zich niet slecht, zeker als je net begint, ik heb ook nog twee mooie soundlab snaaraangedreven beestjes staan, zo onprecies als een kromme breinaald, je blijft maar corrigeren, maarrr: je leert er wel mee draaien !

-edit 2-
Nog meer info staat hier :)
Het is inderdaad een belt-drive, een grooooot nadeel. Waar het bij een direct drive maar 0.8seconden duurt om op snelheid te komen, duurt dat bij een beltdrive misschien wel 4 seconden. Dat is onacceptabel als je bijv wilt scratchen.
Trouwens werken alle draaitafels met magneten, alle elektromotoren bevatten namelijk magneten :)
Het grote verschil is dat bij een directdrive de motor direct onder de platter zit en bij een beltdrive dus alles via een snaar wordt aangedreven door een motor die ergens anders zit. Hierbij kan de snaar wegslippen en dus de platter vertragen.

• SmauG
EDIT!!! ik bedoel de 2000 ipv. de 1000
ik heb het dus over een direct drive :)

mijn excusses mijn vrienden :D

[ Voor 49% gewijzigd door SmauG op 26-02-2003 22:41 ]

• jadjong
  • Niet online
SmauG schreef op 26 February 2003 @ 22:40:
EDIT!!! ik bedoel de 2000 ipv. de 1000
ik heb het dus over een direct drive :)

mijn excusses mijn vrienden :D
Die RP2000 is exact hetzelfde als de gemini die ik hierboven noem. Aan jou de keuze dus. Het zijn allebij voor een beginner geen slechte tafels.

Alleen waarom koop je er in hemelsnaam een XTC bij :?

offtopic:
Kom eens online @ slsk

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 26-02-2003 22:49 ]

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

jadjong schreef op 26 februari 2003 @ 22:45:
[...]
Alleen waarom koop je er in hemelsnaam een XTC bij :?
Een woord, drie lettergrepen: Degenlijkheid !
En het is gewoon echt een heel fijn mengpaneel !

[ Voor 11% gewijzigd door De_Koele_Man op 26-02-2003 22:49 ]

Meh!

• jadjong
  • Niet online
De_Koele_Man schreef op 26 February 2003 @ 22:48:
[...]

Een woord, een lettergreep: Geld.

Dat ding is veels te duur voor simpel thuisgebruik. Je gaat toch geen 700 neerleggen voor een tank die vervolgens figuurlijk achter glas komt te staan?

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

jadjong schreef op 26 February 2003 @ 22:51:
[...]

Een woord, een lettergreep: Geld.

Dat ding is veels te duur voor simpel thuisgebruik. Je gaat toch geen 700 neerleggen voor een tank die vervolgens figuurlijk achter glas komt te staan?
In de openingspost staan toch dat hij kwaliteit wil ?
Conclusie: Deze draaitafel is net even een stap hoger dan de "instapper". Hierdoor zul je deze draaitafel ook niet zo snel ontgroeien.
En als je er een XTC bij koopt, dan ontgroei je je mengpaneel ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door De_Koele_Man op 26-02-2003 22:55 ]

Meh!

• jadjong
  • Niet online
De_Koele_Man schreef op 26 February 2003 @ 22:54:
[...]

In de openingspost staan toch dat hij kwaliteit wil ?
Er zijn meerdere soorten kwaliteit.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor een direct drive gaan.
Ik heb zelf thuis 2 Gemini XL 500 II's staan, deze kosten € 250 per stuk,
en draaien fijn (vind ik). Ze zijn direct drive. Je moet er wel nog elementen bijkopen (stanton raad ik aan).

Ik had eerst ook een belt drive, maar hier groei je toch best snel overheen, dat je wat beters wil. De technics 1200 SLK zijn natuurlijk het beste van het beste, maarja.... deze kosten dan ook wel zeer veel. Als je die wil kopen moet je zeker weten dat je ermee doorgaat. Want voor een slaapkamer DJ zijn ze gewoon te duur ;)

suc6.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

kijk deze ook ff door als je dat nog niet had gedaan: How to become a Dj... deel V verder is er een irc kanaal waar de meeste mensen die in dat topic posten ook zitten: irc.tweakers.net #gotdj . Op irc moet je zeker eens langskomen :)

de TT's dan:

reloop = JBsystems = AmericanDJ = de goedkopere gemini's. Voor hun geld zijn ze niet slecht, maar er zit weldegelijk een verschil tussen zulke tafels en een technics/duurdere gemini/andere high end TT.

Het belangrijkste verschil zit hem in de motor, niet hoe snel hij op toeren komt maar wel met welke kracht hij zn toeren kan aanhouden, de torque zoals men zegt. Momenteel heb ik een JB HQ20 en een technics en ik kan je verzekeren dat je het verschil merkt, helaas merk je het ook in de prijs (meer dan het dubbel)

neem iig geen belt drive TT

Als je pas begint kan je idd voor deze gaan, de mixer die je erbij kiest is echter geen
beginnersmixer meer, om te beginnen kan je gerust ook eens kijken naar gemini of JB vergeet niet dat het duurste aan DJ'en niet de mixer of TT's zijn maar wel de muziek.

Over de naalden kan ik kort zijn, stanton AL500 is rommel (zeg ik altijd) onderbouwing: mijn enige platen die kappot zijn: omgeploegd door stanton (zeg ik ook altijd :p ) . Stanton kan ook niet goed overweg met hoge tonen ("s" klanken in zang klinkt ronduit vreselijk) ik verkies shure (SC35C alround, M44-7 voor scratchen)

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 26-02-2003 23:30 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb een goede 6 jaar als DJ gedraaid; en overal waar ik kwam stonden technics. Er kan er maar een de beste zijn. Spaar dus even door; daar doe je jezelf een erg groot plezier mee.

Wise enough to play the fool

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:10
teacher schreef op 26 February 2003 @ 23:48:
Ik heb een goede 6 jaar als DJ gedraaid; en overal waar ik kwam stonden technics. Er kan er maar een de beste zijn. Spaar dus even door; daar doe je jezelf een erg groot plezier mee.
Je kan beter goede draaitafels kopen en een wat mindere mixer dan andersom. Maar gelijk voor technics gaan vind ik wel iets te ver gaan. De Gemini PT-2100 zou wel voldoen denk ik (329,-).

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

als je nog helemaal geen ervaring hebt is het onzin om dure technics aan te schaffen.
als je het dadelijk niet leuk vind, of het gewoon niet kunt ;) dan zit je met je dure apparatuur.

¯\_(ツ)_/¯

• SmauG
Kijk :D zo zit ik dus ook... ik heb gehoord dat het XTC een goed 3chanel mixertje is voor niet zoveel (niet 700euros dus) maar meer iets van 300 de reloops wil ik dan dus aanschaffen en lekker thuis mixeuh :) ik gah niet scratchen of dat soort rate fratsen maar gewoon lekker wat hardhouse nummertjes achter elkaar spelen zonder haperingen e.d. :) vandaaruit komt de ervaring wel met ffx enzo.

Ook kies ik voor een XTC omdat ik dan "volgens mij" op het 3e chanel mijn lieve compie kan hangen d.m.v. digital out op mn sb-live.. en dan mp3s mixen. of kan dat niet?

[ Voor 18% gewijzigd door SmauG op 27-02-2003 12:29 ]

• teacher
  • Laatst online: 17:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die XTC is een goed en stevig mengpaneel en eigenlijk bedoeld voor intensief gebruik in clubs ed. Maar een beetje "te veel van het goede" qua prijs voor thuis.

denk ook eens aan een numark, stanton of gemini mengpaneel. klik> http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=17

Wise enough to play the fool

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dateq XTC
3+1 kanaals VCA mixer

€ 699,00 (je bespaart: € 68,55)

da's geen 300 euro :)

Denk toch dat je beter naar een numark ofzo kan kijken die hebben er trouwens ook met Digitale faders

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
De_Koele_Man schreef op 26 February 2003 @ 22:48:
[...]

Niet mensen gaan corrigeren en dan zelf spelfouten maken he. ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• jadjong
  • Niet online
SmauG schreef op 27 februari 2003 @ 12:29:
Kijk :D zo zit ik dus ook... ik heb gehoord dat het XTC een goed 3chanel mixertje is voor niet zoveel (niet 700euros dus) maar meer iets van 300 de reloops wil ik dan dus aanschaffen en lekker thuis mixeuh :) ik gah niet scratchen of dat soort rate fratsen maar gewoon lekker wat hardhouse nummertjes achter elkaar spelen zonder haperingen e.d. :) vandaaruit komt de ervaring wel met ffx enzo.

Ook kies ik voor een XTC omdat ik dan "volgens mij" op het 3e chanel mijn lieve compie kan hangen d.m.v. digital out op mn sb-live.. en dan mp3s mixen. of kan dat niet?
XTC heeft geen dig.-in, dat gaat je dus niet lukken.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
SmauG schreef op 27 februari 2003 @ 12:29:

Sja, idd 700 euro, en geen digitale ingang.

• potatox
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

ik ben ook van plan om 2 TT's te halen, 'k in dit gebied nog helemaal geen ervaring :( heb net een bijna 3 uur durend gesprek gehad met zo'n baas van een vinyl shop, hij zegt ook gewoon dat de Technics tha best is :) maar die zijn zo duur! (500Euro's in Duitsland) :( hij had het ook wel over Reloop. Hij heeft er veel positieve dingen over gehoord :D dus "ik denk" dat het geen miskoop gaat worden als je deze 2 Reloops haalt, tenzij iemand negatieve dingen over deze TT weet?
Ik wil ook beginnen met mixen, dus ben nu op zoek naar 2 TT's en een mixer. Misschien dat ik zelf 2 Technics ga halen, maar dat word eerst nog ff 2 jaar sparen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door potatox op 27-02-2003 17:38 ]

--

Verwijderd

als je Belts wilt mag je die van mij wel kopen hoor.... :)

zijn leuk om mee te beginnen, maar als je toch geld genoeg heb. dan kan je beter Direct Drive kopen :)

Fucking belt lopen niet stabiel,
voordelen:
je leert er beter door mixen

nadeel:
als je eenmaal een beetje kan mixen, dan wil je al snel meer :)
en zie maar eens je belt drives te dumpen voor een leuke prijs
nou dat lukt je dus mooi niet he :D
Pagina: 1