Tron (the movie/the game)

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie kennen vast wel Tron. Een cool film uit de jaren '80 die zijn tijd ver en ver vooruit was. Een ijzersterk verhaal met als genadeklap uitmuntende special effects.

Sinds enige tijd onstaat er een hype onder bewonderaars van de film aangezien Tron 2.0 uitkomt. Een game die gerelateerd is aan de film.

Buiten stoere graphics om kun je ook de gloed verwachten die in de fim te zien was. Ik heb de website van Tron 2.0 (http://www.tron20.net) al de hele dag aanstaan. Weet eigenlijk niet eens waarom. Het chillout deuntje galmt heerlijk door mijn kamer en ik voel me als computernerd (niet gediplomeerd, maar goed :)) op een een of andere manier lekker thuis. Ik heb ook al een official Tron background opstaan en de interactieve screensaver _/-\o_

Naar mijn mening zal dit spel erg succesvol worden. Alleen ik vraag me af net zo succesvol als de film? Zal er een heuse hype ontstaan en een uitbundige community?
Wat vinden jullie ervan. Zal dit een cool game worden om te spelen of kunnen developers bij lange na een film gewoonweg niet nabootsen.

Nog even twee sliders met goede screens (naar mijn mening dan:)):

Afbeeldingslocatie: http://www.tron20.net/sections/images/gallery_thumblevel_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tron20.net/sections/images/gallery_thumblevel_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het ziet er iig heel origineel uit !

Maar wat is het precies voor spel, iets over een computer-expert die zich in de computerwereld heeft getransporteerd ofzo :?

En dan moet hij vechten tegen lui die corruptie van de code veroorzaken :? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjuh op 26-02-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Komt uit Monolith's (No One Lives Forever 1 &2, Aliens versus Predator2) koker, een van de betere ontwikkelaars als het puur op gameplay aankomt :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tron 2.0 *** Game Backstory

20 years ago, an artificial intelligence known as the Master Control Program (MCP) threatened to take over an unsuspecting world. Only Kevin Flynn, a computer genius, stood between the MCP and rest of humanity. Flynn was digitized into a parallel universe inside the computer, where the MCP pitted programs against each other in gladiatorial combat on the arena known as the Game Grid.

With the help of a security program known as Tron, Flynn ultimately defeated the MCP and returned to the real world.

20 years later, Alan Bradley, creator of the original Tron program, has finally replicated the technology needed to successfully digitize a human being into the computer. The secret lies in Ma3a, an artificial intelligence program sophisticated enough to hold within its memory the complete genetic makeup of a human being, and the correction algorithms required to safely restore one to the physical world.

Unfortunately, Alan’s company is on the verge of a corporate takeover. Future Control Industries (fCon) has learned of Alan’s discovery and is interested in the technology for their own nefarious purposes. By digitizing specially trained hackers codenamed DataWraiths, fCon plans to infiltrate the world’s computer networks from the inside.

When Alan suddenly disappears under mysterious circumstances, his son Jet, a talented young computer programmer, enters the world inside the computer in search of answers. He discovers a sinister plot spinning out of control that threatens to corrupt one reality and forever transform another.

Finding his father is paramount, but getting out alive is equally important. To do this, Jet must find within himself the strength to come to terms with his very different father, as well as overcome the otherworldly adversaries encountered in this strange but fantastical world of Tron.

Tron *** The movie

Video arcade owner FLYNN tries to hack into the computer system of his former employer, a company named ENCOM. He’s looking for evidence that ENCOM stole his video game programs.

But even a genius like Flynn will have trouble hacking ENCOM, because the entire system is under the watch of the Master Control Program (MCP), an insatiable information-hungry watchdog created by the villainous ENCOM executive named DILLINGER. The MCP senses the hack from outside and denies everyone access to the system.

This shutdown causes problems for LORA, an engineer working on digitization technology. Also stopped is ALAN BRADLEY, who is creating a security program he calls TRON that will monitor every aspect of ENCOM, even the MCP.

Lora and Alan suspect their old friend Flynn may be responsible for the shutdown, so they pay him a visit. He tells them his theory, and they agree to help him by letting him break into ENCOM after hours and hack into the system from inside.

The break-in goes according to plan - until the MCP finds Flynn all alone at a terminal. The MCP points the digitization laser at Flynn and before Flynn realizes what is happening, he is digitized into a billion electronic parts.

Flynn wakes up in another dimension. An electronic world where energy lives and breathes. Where programs take on the humanlike form of the Users who created them. This digital dimension operates under the tyrannical rule of the MCP and his murderous henchman SARK (the alter ego of Dillinger).

Flynn is immediately taken into custody and brought before Sark, who sentences the intruder to do battle on the game grid. Flynn’s video game expertise helps him to not only win, but survive. Because in this world, video game confrontations are fights to the death.

During his trials on the game grid, Flynn meets Alan’s alter ego program TRON. Tron is a clever, mighty and defiant warrior. Together, Flynn and Tron escape the game grid and set off to sabotage the MCP. They are chased by Sark and his army of RECOGNIZERS.

Tron’s heroic strength as an electronic warrior combined with Flynn’s human understanding of computer systems make them the perfect team to fight the MCP. Theirs is the ultimate battle that will decide the fate of the entire digital world and the balance of power in both worlds.

Afbeeldingslocatie: http://www.tron20.net/sections/images/story_tronposter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ja, die vage Disney film met computer effecten.
Ik was veels te jong voor die film, ik vond "tekenfilm in film" stijl al ongelovelijk indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skullsplitter schreef op 26 februari 2003 @ 22:21:
Komt uit Monolith's (No One Lives Forever 1 &2, Aliens versus Predator2) koker, een van de betere ontwikkelaars als het puur op gameplay aankomt :)
Inderdaad, deze group developers kan een verhaal zo goed uitbouwen dat het een onvergetelijke uitdrukking achterlaat. Dat heeft Aliens Vs. Predator 2 bij mij gedaan. Ik heb het spel zo'n drie keer replayed en zou het zo doen.
De angst, spanning en stress tot gevolg zijn echt intens bij deze spel.

Veel andere spellen van Monolith heb ik nog niet gespeeld zoals NOLF 1/2 maar uit reviews en andere artikelen valt te concluderen dat hun games keer op keer scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HuggyB schreef op 26 februari 2003 @ 23:39:
Ja, die vage Disney film met computer effecten.
Ik was veels te jong voor die film, ik vond "tekenfilm in film" stijl al ongelovelijk indrukwekkend.
Gekke was dat ik de film ook zag toen ik jong was. Toen deed de film me weinig. Ik vond hem maf. Ik snapte niet waar die mensen waren en begreep niet hoe een motor @ fullspeed een bocht met 90 graden kon nemen.

Maar nu, zo'n 10 tot 12 jaar verder doemen de beelden als water bij me op, niet alle helaas :(
Sinds ik op 15/16 jarige leeftijd totaal op computers leef (letterlijk :)) is de film zowat heilig voor me. Wanneer ik geld heb haal ik de dvd versie in huis en zorg ik dat Hackers (movie) ook ernaast komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
deze film rocks, spel gaat ook vet worden :)
heb de 20th anniversary dvd hier liggen :)
2 dvds vol met spul :)

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

die 'motor' doet me denken aan 'Master Computer' uit een aflevering van dexter's laboratory... :D

maar ik moet die film eigenlijk ook eens gaan zien... :/

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• kamerplant
  • Niet online
Hmm, nooit van gehoord, geloof ik :o

Misschien ook wel, maar dan moet ik toch echt wel grotere pics zien :(
Zijn er niet toevallig ergens grotere pics te vinden, of pics van de oude film zelf? :)

Ik ben overigens wel benieuwd hierna, het verhaal klinkt leuk. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Senzuboon schreef op 27 February 2003 @ 13:19:
die 'motor' doet me denken aan 'Master Computer' uit een aflevering van dexter's laboratory... :D

maar ik moet die film eigenlijk ook eens gaan zien... :/
Klopt, ze hebben het van Tron gejat :)
Maar dat vind ik niet erg ... Dexter is l33t.

*** _/-\o_ DEXTER _/-\o_ ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bolleh schreef op 26 February 2003 @ 23:49:
deze film rocks, spel gaat ook vet worden :)
heb de 20th anniversary dvd hier liggen :)
2 dvds vol met spul :)
Als je niets te doen heb ofzo dan moet je even een tweede stoel neerzetten, dan kom ik eens kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 00:13:
[...]

Als je niets te doen heb ofzo dan moet je even een tweede stoel neerzetten, dan kom ik eens kijken B)
past niet achter mijn bureau :P
maar der staan hier wel 2 lange banken, bij uitstek geschikt om heerlijk languit op te liggen :+

en nee die staan toevallig niet voor mn pc B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
offtopic: OMG. Laat dit de film zijn die ik al 10 jaar aant zoeken ben :D If so thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
interp schreef op 04 March 2003 @ 19:58:
offtopic: OMG. Laat dit de film zijn die ik al 10 jaar aant zoeken ben :D If so thx ;)
Ik maak hetzelfde door ... ik wist al die tijd eigenlijk niet hoe de film heette en waar ik em kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Mjah, was ie gister al, maar ik was te lam om um te posten ;)

Maar als ik naar een server wil connecten, geeft ie steeds een error aan :'(
Weet iemand waar dat door komt?

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Het is echt mega vaag :S beetje schijfjes gooien zodat de grond onder een vijand verdwijnt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmn... de screenshots zien er wel bijzonder kleurrijk uit.
En aangezien ik hierboven las dat:
"deze group developers kan een verhaal zo goed uitbouwen dat het een onvergetelijke uitdrukking achterlaat." is deze game misschien best de moeite waard om even naar te kijken.

! 1 ding vraag ik me echter wel af:
Is het verstandig om de originele Tron film te kijken, voordat je aan dit spel begint? Het lijkt me dat het dan misschien beter te begrijpen is en dat je je er misschien in beter 'inleven'.
Of zou het voor de game juist een vereiste zijn dat je de film hebt gezien (/of misschien dat je hem juist níet hebt gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Ik heb het spel net gespeeld, en het viel me VET tegen.. ik had echt veel meer verwacht.
Ik ben blij dat ik een demo van dit spel heb gespeeld. Misschien had ik het anders namelijk gekocht, want het zag er veelbelovend uit.. helaas is het echt bagger.
Hoewel de races nog wel leuk zijn, maar die heb je ook al in de vorm van GLTron (en die is nog gratis ook, en minstens zo leuk).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09
Heb net de singleplayer demo gespeeld en vind hem erg leuk alleen best moeilijk ... graphics zijn best makkelijk allemaal vlakken maaja het is in een pc.

hier kan je hem neerhalen de singleplayer demo: http://downloads.ign.com/objects/572/572298.html

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

film was een echte eye opener voor me... door deze film ben ik beter in gaan zien dat het een en al jatwerk is wat er in de entertainment bizz omgaat, heel veel films hebben dingen gestolen uit deze revolutionaire film

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb heel lang geleden eens een stuk van de film gezien, maar helemaal (nog) niet. Ik heb hem nu klaar liggen om een keer op mijn gemak te kijken.
Ik ga de demo maar eens spelen... :9

edit:
De demo is 202 Mb. Lang leve ADSL.
:o

[ Voor 13% gewijzigd door agent327 op 01-08-2003 23:48 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik heb hem uitgespeeld op hard, phoe, dat was niet eenvoudig. Impressie? Erg goed doordacht. Alles bestaat uit programma's downloaden uit bepaalde archive bin's. Daar zitten programma's in die je dan in je eigen memory slot's kunt zetten. (naast wapens ook betere armor programma's, spring programma's) Nadeel is dat sommige programma's corrupt kunnen zijn en dus niet goed werken.. hehe

Je hebt Alpha, Beta en Gold programma's. Je moet Permission verzamelen om bepaalde 'knoppen' te kunnen activeren. Die permission zit wederom in van de archive bin's (doorzichtige kubus waarin programma's zweven :D). Erg indrukwekkend al dat fancy licht. Ik vind het zeker cool. Ben benieuwd naar de final. Ik wil graag de Gold versie van mijn Cluster Disk :D

[ Voor 35% gewijzigd door FoggyFreek op 02-08-2003 00:34 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20:05
kickje ^^^ :)

inmiddels is het spel al uit in de wat minder legale wereld, en ik wilde eigenlijk wel eens weten of mensen em al gespeeld hebben, en zo ja, wat ze er van vonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ik heb hem nu gespeeld de final en vind hem beter dan de demo ... ze hebben het spel lijkt het wel makkelijker gemaakt ( de demo vond ik niet te doen zelfs niet op easy ) Ziet er zeer mooi uit het spel :) Hoop alleen niet dat de levels hetzelfde blijven elke keer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel moet vergezeld worden met de gelijknamige film, TRON 2.0, net als er voor TRONB een spel was..., deze game gaat dus niet over de 10 jaar oude film maar over de nieuwe, en ground braking special effects? niet helemaal, wel heel appart en naar mijn mening smaakvol, maar beetje raar ook wel, Bladerunner had veel geafanceerdere special effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 14:21:
Het spel moet vergezeld worden met de gelijknamige film, TRON 2.0, net als er voor TRONB een spel was..., deze game gaat dus niet over de 10 jaar oude film maar over de nieuwe, en ground braking special effects? niet helemaal, wel heel appart en naar mijn mening smaakvol, maar beetje raar ook wel, Bladerunner had veel geafanceerdere special effects
een 2de Tron film?, vertel vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20:05
heb em inmiddels ook gespeeld
vind het toch wel een beetje tegenvallen
had er iets meer van verwacht
de opzet en graphics zijn wel in orde, maar de gameplay en de snelheid van het spel vallen me een beetje tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dekreek.demon.nl/tronsetup.jpg

Meer screens volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
De Power Unlimited was er in ieder geval best enthousiast over :)

Het spel kreeg een 88 met een 10 voor Graphics, een 8 voor Replay en een 9 voor Gameplay. Als conclusie stond er dit:
Tron 2.0 verenigt kunst en gameplay op een uitzonderlijke manier. Deze unieke actiegame speelt majestueus met je zintuigen.
Zelf wil ik 'm nog wel eens een keer uitproberen, maar de graphics zijn naar mijn idee ietwat te kleurrijk, maar misschien denk ik daar heel anders over als ik het in beweging zie :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Heb nu al een paar uur zitten spelen ... en tja vind de levels eigelijk best saai ... ok het is een pc maar toch ... en nu moet ik racen op een motor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 21:35
Bij mij crashed elke keer terug naar de desktop. (was ook al bij de demo)

Alleen als ik sound disabled loopt ie wel. Ik heb wel de laatste (SB live)drivers geinstalleerd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Probeer je EAX eens uit te zetten, misschien helpt dat.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem dik tegenvallen... :/

Saai, veel te veel nadenken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Willybubba schreef op 23 August 2003 @ 12:41:
Probeer je EAX eens uit te zetten, misschien helpt dat.
Helpt niet. Hardware sound uit ook niet. Alleen als ik sound disabled crashed niet terug naar de desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Tering, ligt het aan mij of is dit spel MOEILIJK?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 12:49:
Ik vind hem dik tegenvallen... :/

Saai, veel te veel nadenken :Z
Tja, nadenken in een game, hoe komen ze erop :X

|:(

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

HEY, net uitgespeeld. Echt moeilijk. Ik heb het op normal uitgespeeld, maar het was niet altijd even leuk, gewoon omdat er TE veel gasten rondlopen. Maar goed. Vind het een erg leuk game! De gameplay is geweldig (upgrades, build points, level design, graphics) en er zijn een paar ERG mooie levels!

ff wat screenies:

Een soort shipyard, bijna het einde van het spelletje:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/tron_1.jpg

Deze ziet er uit als van XIII (cel shaded)! Suuupermooi level kwa gfx. Nogal lastig het voorelkaar te krijgen... bah! (heb een hint mocht die nodig zijn...)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/tron_2.jpg

En mijn nieuwe wallpaper:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/tron_3.jpg

Ook allemaal in full size (1280x906) te downen...

//edit: Zat trouwens te denken... Hoe snel loopt dit op "langzamere" PCs (1GHz, GF2)? De textures stellen echt niets voor. High polycount is ook anders volgens mij...
Zou met niet eens verbazen als ze voor die zwarte vlakken met gekleurd randje niet eens textures hebben, die zijn zo verschillend kwa vorm. Misschien is het wel beetje cel shaded? Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door JayVee op 24-08-2003 19:24 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb geen geluid bij stemmetjuhs iemand een fixje voor dat? ik heb zown gare sblive 5.1 :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 17:01
Ik heb gisteren de MP demo geinstalleerd... Maar nou krijg ik ten allen tijde maar 1 frame per seconde. Het maakt niet uit hoe ik het spel instel qua graphics of geluid, 1 frame is het beste wat ik kan krijgen...
Heeft iemand een idee hoe ik dat op zou kunnen lossen? (Lightcycleraces @ 1fps is niet echt spannend te noemen nl ;) )

Laat maar zitten... even mijn videodrivers uninstallen/reinstallen heeft het opgelost :)
Het spel is een stuk spannender zo :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 24-08-2003 23:48 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Toch de film maar eens van stal gehaald, echt cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Tron 2.0 is inmiddels al een tijd te downloaden via bekende manieren, zijn er niet meer mensen die dit spel zijn gaan spelen? Ik vind het best apart en de demo kun je al downloaden via http://www.3dgamers.com/dl/games/tron2/trondemo.exe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Meningen lopen erg uiteen met dit spel. Ik vind de graphics persoonlijk erg gelikt en orgineel. Ik heb me er nog niet zo in verdiept (zoals met alle pc spellen die uitkwamen het laatste jaar) maar dit is zeker een bovengemiddeld spel.

Ik heb gelezen dat mensen de glow in het spel erg irritant en "gay" vinden. Ik vind het juist gaaf.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Speel het spel zelf ook al een tijdje. Geniet er toch echt wel van. Omgevingen zijn divers, en erg erg mooi. Verhaallijn ook erg leuk. Vind het spel qua inhoud ook erg goed.

Enige probleem is, en dat is dan misschien ook wel weer goed, is dat het best wel pittig is, zelfs op low. Op een gegeven moment heb je bijvoorbeeld je Disc niet, en dan moet je dus met die cattle prod (:D) een beetje gaan lopen knokken, erg moeilijk, helemaal als je energie op is ;(.

Maybe vraagje voor iemand hier, ik kom niet verder. Zit zon grote Scanner voor me neus, na het level dat je Ma3a moet beschermen. Iemand enig idee hoe ik dit ding snel kadoek krijg ??

Maar mijn score is dus een dikke 9!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik heb die demo, en bij dat disc arena, is het dan de bedoeling dat je je players naar beneden laat vallen door die vlakken weg te schieten met je disc, of ze doodmaakt met je disc.

Is dat de enige bedoeling van disc arena? Tis allemaal wel moeilijk ja.

Wel grappig trouwens, dat light cycles is gebaseerd op een simpel 2D spelletje wat je 2 jaar geleden al op je grafische rekenmachine tegen elkaar kon spelen, ben de naam alleen ff kwijt.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 26-08-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Dat spelletje (Tron 1 volgens mij!) heb ik ooit op de PC gespeeld. Maar dat kan wel eens 10 jaar geleden zijn of zelfs nog meer! Kon je idd ook alleen links en rechts (met Insert en Delete!). Werdt alleen snel irritant omdat de PC uiteraard zo veel sneller met "reageren" is.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaat dit spel moet ik ook hebben ... ziet er egt super uit !!! en dielf heb ik gezien een x toen ik klein was !!
Hij roelde! :) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 26 August 2003 @ 10:28:

Wel grappig trouwens, dat light cycles is gebaseerd op een simpel 2D spelletje wat je 2 jaar geleden al op je grafische rekenmachine tegen elkaar kon spelen, ben de naam alleen ff kwijt.
Wat natuurlijk zelf wel eens gebaseerd zou kunnen zijn om te film Tron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 19:33:
hmm ik heb geen geluid bij stemmetjuhs iemand een fixje voor dat? ik heb zown gare sblive 5.1 :\
Ik kwam de oplossing tegen op het Tron 2.0 message board. Ik paste em hieronder.

Pop the second Tron CD into the drive and run the executable called 'WMFADist.exe', click on 'Yes' and it'll extract and install the files, when it shows installation complete message, DON'T click on "OK", instead, go to your Windows TEMP folder and look for the files that it has extracted, it could be in the folder called 'IXP000.TMP'
Now from within this folder run 'wmad.exe' and 'dcsetup.exe', finally from same folder copy 'l3codeca.acm' and overwrite with it the file you have in your \Windows\System32, the location of the file could depend on OS you're using, do a search for it if you have to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het spel ook even gespeeld.
Gameplay vond ik erg pakkend, en alhoewelik niet zo'n fan ben van open ruimtes en lichtgevende vlakken vond ik de graphics toch erg origineel en sfeervol.

nu alleen nog meer tijd om te spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Kopen dat spel, 't is een van de betere games van de laatste tijd...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 19:59
Ik heb het gister gespeeld. Als ik nu opstart is ie al zijn keyboard instellingen kwijt. Kan ze wel veranderen maar het spel onthoud ze niet. Meer mensen die dit probleem hebben????

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:43
Ik heb totaal geen ingame geluid, alleen een muziekje bij het menu. Heb al geprobeert wat tekle hierboven zei,maar dat heeft niet geholpen.Iemand een idee hoe ik geluid kan krijgen? heb een sblive 5.1 met laatste drivers

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Tot nu toe vind ik het wel ok. Alleen die races vind ik maar wazig. magoed. Verder zijn de graphics echt zeker ok. Op de achtergrond beweegt van alles beetje matrix stijl achtig zie je van alles voorbij scrollen en dergelijke in allemaal kleuren etcetera.
op mijn pc draait het 40 fps met 4x full screen aa en 8x ani filtering. op 1280x960 ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Hmm ... Ik zit vast, ik moet me ergens verstoppen op 'n transporter (ergens achteraan op die transporter) ... maar ik vind niet waar ...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 24 augustus 2003 @ 18:21:
[...]

Tja, nadenken in een game, hoe komen ze erop :X

|:(
:D Goeie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

shaidar schreef op 27 August 2003 @ 21:51:
Hmm ... Ik zit vast, ik moet me ergens verstoppen op 'n transporter (ergens achteraan op die transporter) ... maar ik vind niet waar ...

Iemand een idee?
De missie is : Find a secure place to stow away...

Ik heb ergens een plaats (achteraan die transport) een plaats gevonden (en ik ben er bijna zeker van dat het die plaats is die ik moet hebben) ... maar er gebeurt niks (ook niet als ik er gewoon 5 minuten blijf wachten) ...
Ik neem aan dat m'n objectives geupdate worden als ik juist zit, maar dat is 't dus niet ...
Ook is er nergens iets anders in het level dat ik nog kan doen ...

mmm .. en er is nog nergens een walkthrough te vinden ..

Bon, 'k heb 't dus gevonden ... 't was aan de andere kant (als je daar bent, zal je 't wel begrijpen ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 27-08-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Nah ik heb de reacties een beetje gelezen maar ik heb nog steeds geen idee of dit spel nou de moeite waard is om te gaan kopen!
Graag meer reacties en screenshots... :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zal zon 10 a 12 jaar geweest zijn toen ik deze film zag. ik was al ruime tijd dol op video spelletjes dus deze film beschouw ik als 1 van de meest legendarische ooit.

et spel leek op 1 van de vele fps spellen die ik zoal gespeeld. viel een beetje tegen, ook grafish

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb em gespeeld, best wel vet, het is ff wennen maar ik vind het niet zo gruwelijk mooi als andere nieuwe spellen als unreal II e.d.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik zit nu in Alan's Desktop PC, ben 3 e-mail fragmenten aan het ophalen. Tot nu toe heb ik alleen maar plezier gehad met dit spel. Echt een top game. De levels zijn soms zo erg mooi. En dan je disc, hmmm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 28-08-2003 18:53 ]

If you can't beat them, buy them !

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Top game idd, geweldige sfeer, goeie graphics en een leuke gameplay :) De beste FPS van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
tis idd een erg mooi spel, ietwat saai in het begin maar als je alles onder de knie hebt(vooral met subroutines ed) is het een heel leuk spel, ik zit nu in het level "progress bar" en degenen die daar zijn/zijn geweest begrijpen wel hoe hard ik moest lachen toen ik merkte wat die "progress bar" nou precies is :D

overigens zou het me echt een game zijn geweest die perfect zou zijn geweest als level designer, je hebt vrijwel complete artistieke vrijheid, die level designers hebben hier volgens mij enorm veel lol aan beleeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

shaidar schreef op 27 August 2003 @ 21:51:

Iemand een idee?
Probeer de linkerkant eens (hier help ik je genoeg mee ;))

Ik heb trouwens geen stemmen in de game (bij bijvoorbeeld de video mailtjes), hebben meer mensen dat?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayVee schreef op 24 August 2003 @ 19:20:
Deze ziet er uit als van XIII (cel shaded)! Suuupermooi level kwa gfx. Nogal lastig het voorelkaar te krijgen... bah! (heb een hint mocht die nodig zijn...)
[afbeelding]
*schop*

hier zit ik dus vast. ik probeer een zo efficient mogelijke route te vinden, maar iedere keer schiet die energy meter gewoon weer omhoog. help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

WooK schreef op 29 August 2003 @ 17:36:
[...]

Probeer de linkerkant eens (hier help ik je genoeg mee ;))

Ik heb trouwens geen stemmen in de game (bij bijvoorbeeld de video mailtjes), hebben meer mensen dat?
Ja je moet in de Tron directory een bestandje genaamd WMFADist.exe uitvoeren, dan zullen de stemmen het doen.

Ik heb wat stemmen uit de game gehaald om te gebruiken bij windows gebeurtenissen.
Die stemmen van de Kernel zijn zo stoer, ik heb bijvoorbeeld dat hij zegt Fatal_error bij kritieke stop gedaan, klinkt super stoer.
Als er interesse is zal ik het uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrgh,..dat met die WMFADist.exe werkt dus voor geen ene moer :(
Heb hier een A7N8X met onboard sound. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Raar dat het niet werkt, bij mij was het daarmee opgelost. Ik heb ook onboard sound trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Laatst online: 22:51
Ik vind het een erg origineel spel. Het ziet er erg mooi uit, heel anders als je gewend bent. Dat met die subroutines is ook wel leuk, je moet echt keuzes maken welke je gebruikt. Dat met die alpha, beta en gold versies is ook wel leuk verzonnen. Er zitten idd ook wel grappige dingen bij zoals dat ze in plaats van 'in your face' 'in your interface' zeggen. Echt een leuk en zeer origineel spel. Ik heb wel het idee dat het vrij moeilijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de demo ook aardig pittig .... net als die van XIII trouwens .... op zich niet erg, eindelijk weer eens moeilijke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 18:51

bAdmuTs

mAzE

Er is nu een patch uit (staat op de site) maar als je die installeert kan je het spel niet meer spelen, ook al kopieer je de crack er daarna weer overheen hij start niet mee op :( dus niet doen

edit: lama, kwam door dat sound gedoe (WMFADist.exe) dat het niet meer werkte :X |:(

[ Voor 20% gewijzigd door bAdmuTs op 01-09-2003 19:07 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel niet, ook geen 'copy' .... maar aangezien je crack noemt .... daar zal best wel een nieuwe versie van verschijnen, ik neem aan dat je dezelfde crack gebruikt?

Anyway, ikzelf ben een beetje op single player FPS games uitgekeken, misschien komt dat wel weer terug. XIII had wel iets aparts, heb ik in ieder geval uitgespeeld, TRON vond ik ook wel aardig, visueel zeker erg mooi, maar ik weet niet of dit spel me zo lang bezig houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin schreef op 31 August 2003 @ 16:37:
[...]
Ik heb wat stemmen uit de game gehaald om te gebruiken bij windows gebeurtenissen.
Die stemmen van de Kernel zijn zo stoer, ik heb bijvoorbeeld dat hij zegt Fatal_error bij kritieke stop gedaan, klinkt super stoer.
Als je die up zou willen loaden zou ik je erg dankbaar zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tron.JPG
ff patsen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:11:
Arrgh,..dat met die WMFADist.exe werkt dus voor geen ene moer :(
Heb hier een A7N8X met onboard sound. :{
Ik heb de oplossing gevonden;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
DETAILED RESOLUTION: 

From the Windows desktop, right-click on the Start button and select Explore. 
Browse to C:\Windows\System32. 
Within the System32 folder, locate the l3codeca.acm file (the first letter of the file name is an "L"). 
If the file is not listed, perform the following steps. If it is listed, proceed to Step 5. 

Click on the Tools drop-down menu and select Folder Options. 
Select the View tab to bring it forward. 
Ensure that Show hidden files and folders is selected. 
Ensure that the following 2 lines ARE NOT selected: 

Hide extensions for known file types 
Hide protected operating system files (Recommended) 

Click on OK to confirm the changes. 
If the file is still not listed, then it was not correctly installed. Proceed to Step 6 to install the CODEC file. 

Right-click on the l3codeca.acm file and select Delete. 
Install the correct version of the CODEC file. 

Insert TRON 2.0 Disc 2 into the CD-ROM drive. 
From within the Explore window, select the TRON CD-ROM icon. 
Double-click on the WMFADIST.EXE icon, and then click on Yes to install the CODEC file. 

TRON 2.0 should now play without an further sound issues

Simpel gezegd dus ff l3codeca.acm opzoeken in windows/system32, verwijderen en ff dat bestand WMFADIST.EXE laden. Bij mij werkte het. Eindelijk stemmen terwijl ik het spel bijna uit heb... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 19:33:
Ik ook niet. Ik heb soundstorm geluidskaart op mijn a7n8x. Alles geprobeerd maar geen stemmen.

Weet iemand hier de oplossing voor.

Sorry ik had de post hierboven net even gemist. Nu speelt ie wel met geluid van de stemmen thanks

[ Voor 14% gewijzigd door Henkus op 06-09-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Subtiel schopje :)

Ik vindt het een geweldige game :), ben nu bij versienr 4.0.0, en moet em gewoon uitspelen :P.

Het verhaal is imo prima, en dat met die subroutine's is geweldig gedaan, duurde wel een kwartiertje voordat ik alles onder de knie had maar daarna :9~.

Grolsch Royce!

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben hem sinds gisteren ook gaan spelen. :)

Hij is cool en toch wel een must-have voor de echte computer-nerds. ;)
Een leuke FPS wat opzich wel meer is dan enkel een beetje knallen.
Orginele grapics en op medium details draaid het nog behoorlijk op m'n niet al te snelle systeem (1,1GHz, R7500). Wel na een driver-update van m'n chipset/soundcard: Het geluid 'haperde' eerst regelmatig.

* kamerplant heeft voorlopig geen 'verveelmomenten' meer. :9

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 10-09-2003 22:15 . Reden: oude info klopte niet :+ ]

🌞🍃

Verwijderd

Als je bij de PDA bent, hoe ver moet je dan nog? Eiglijk? Ik vind dit ook een van de beste Single Player games die ik de laatste tijd heb peelt!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:07
kep em laatst uitgespeeld (V9.5.6 ofzo :P ) en het is echt een goed spel... had het niet verwacht :D.. enige wapens die ik gebruikt heb zijn de LOL en de Disc :D meer is gewoon niet nodig :P
Het lightcycle gedeelte is ook erg goed gedaan (zeker in single player.. goed geimplementeerd.. enige nadeel is dat de AI veel te snel reageert.. ze kunnen zo vreselijk snel moves maken..

zodra ik t geld heb koop ik em zeker (jah je leest t goed :P ik heb em uitgespeeld en ik ga em kopen..)

Bier, Whiskey en Metal!!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 15:55:
[...]

Als je bij de PDA bent, hoe ver moet je dan nog? Eiglijk? Ik vind dit ook een van de beste Single Player games die ik de laatste tijd heb peelt!
PDA is zeg maar op 2/3

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 18 September 2003 @ 16:11:
kep em laatst uitgespeeld (V9.5.6 ofzo :P ) en het is echt een goed spel... had het niet verwacht :D.. enige wapens die ik gebruikt heb zijn de LOL en de Disc :D meer is gewoon niet nodig :P
Het lightcycle gedeelte is ook erg goed gedaan (zeker in single player.. goed geimplementeerd.. enige nadeel is dat de AI veel te snel reageert.. ze kunnen zo vreselijk snel moves maken..

zodra ik t geld heb koop ik em zeker (jah je leest t goed :P ik heb em uitgespeeld en ik ga em kopen..)
Nou vind ik eigenlijk ook wel zo schappelijk.. Ik ga hem ook kopen.. Multiplayer schijnt ook wel leuk te zijn.. Dit soort spellen moet je stimuleren vind ikk...

wat overigens wel grappig is, ik heb ook de tron DVD (film) aangeschaft maar de graphics van het spel zijn gewoon stukken beter dan die van de film destijds...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek van de moderator maar hier gepost.

Wie de film kent, kent eigenlijk ook het spel, hoewel het spel niet het verhaal van de film nadoet blijven de principes overeind.

Opvallende kenmerken:
  • Zeer fraaie graphics, hier valt echt niets op aan te merken
  • Goede verhaallijn, het blijft boeien, zelfs lichtelijk verslavend
  • Logische opbouw in moeilijkheid, het begint niet buitengewoon moeilijk, maar dat verandert zienderogen
  • Harde actie, er wordt heel wat kapotgeschoten, wat overigens ook als minpuntje kan worden gezien, het wordt op zeker moment een beetje een sleur
  • Makkelijke bediening, zeker met een 5-knops-wielmuis
  • De veelheid aan wapens en extra powerups, het wordt op zeker moment echt lastig om een keuze te maken
Kortom, ik vind het een regelrechte hit, goede gameplay die de speler pakt en mooi uitgevoerd. Zijn er meer mensen die dit spel inmiddels spelen, of reeds hebben uitgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Laatst online: 12-09 08:37
Misschien wel een te late schop maar kon verder op GoT niks vinden over Tron 2.0 :)

Zijn er nog mensen die dit spel nog spelen? En misschien wat leuk online servers weten B)

En zijn er nog geweldige mods, in de omloop voor dit spel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik dacht al, wat doet dit ineens in mijn posthistorie 8)7

Ik verwacht niet dat er nog servers zijn om op te spelen eerlijk gezegd... Denk ook niet dat er hier mensen zijn die meer zouden weten dan google bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Heb tron 2.0 paar weken terug gekocht voor nog geen 2 euro, online servers zijn er idd echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Sipio schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:03:
Heb tron 2.0 paar weken terug gekocht voor nog geen 2 euro, online servers zijn er idd echt niet meer.
Das geen geld, mag ik weten waar jij hem hebt gevonden?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Aristagon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:33:
[...]

Voor een spel van dat kaliber inderdaad geen geld :o
Khad em nog gekocht voor de volle prijs van zo'n 45 euro.

Tis 1 van de weinige spellen die ik kompleet heb uitgespeeld. Ontzettend sfeervol en soms ronduit immersive, je wordt echt het spel in getrokken als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Aristagon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:33:
[...]

In het algemeen budget titel topic wist iemand te vertellen dat ie voor die prijs bij de Intertoys lag, en daar heb ik hem dus ook kunnen vinden, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Merci =)
Dacht al zoiets, maar ik vind zelden iets dat de moeite waard is in die bakken, toch maar beter kijken.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Odin schreef op zondag 31 augustus 2003 @ 16:37:
[...]

Ja je moet in de Tron directory een bestandje genaamd WMFADist.exe uitvoeren, dan zullen de stemmen het doen.

zou je die geluiden ergens tijdelijk kunnen uploaden, lijk mij best wel vet om dat zo in windows te hebben :P
Pagina: 1