Bedenk eens hoeveel sneller een systeem wordt als je totale harde schijf in het geheugen hebt. Verder lijkt het me gewoon leuk om te proberen.
Je kan misschien hdparm (of iets dergelijks) instellen als screensaver, of de kernel hacken, opspinnen gebeurt automatisch indien dat nodig is.
kun je dan niet beter van een cd booten en de harde schijf helemaal uit die computer halen? er zijn genoeg work arounds voor, en anders de eeuwige knoppix cd
Een CD is traag, en je kan niets opslaan.
noflushd is a simple daemon that monitors disk activity, spins down disks whose idle time exceeds a certain timeout, and stops writes to them in order to keep them spun down as long as possible.
Ja, zo kan het ook. Maar dat wil ik niet. Heb je mijn eerste berichtje gelezen?
Zorgen dat je support hebt voor ramfs, en daar alles mounten i.p.v. je hardeschijf.
Je moet eerst een ramdisk aanmaken, dingen kopieren, voordat je hem kan mounten. Die dingen kopieren kan in een shell, maar dan ben je al zover geboot dat de root lastig (zoniet onmogelijk) te wijzigen is.
Het gaat hier om het volgende: Ik wil een image kopieren van HD naar RAM en vervolgens de ramdisk mounten.