boot + run win98 van CDRom

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 13:03
Ha Tweakers !!

Vaak zat heb ik CDRom's gezien met een complete versie van Linux die vanaf die cd gedraaid kon worden (floppies zelfs). Maar nu wil ik het volgende: Een complete versie van windows 98 gebrand op een cd zodat de harde schijf niet meer wordt gebruikt. Zelf heb ik natuurlijk het een en ander doorzocht op internet. Het enige bruikbare wat ik kon vinden was de volgende URL:
http://www.heise.de/ct/english/99/11/206/
Deze link is al erg oud dus ik vroeg mij af of iemand anders al een keer in het diepe is gesprongen.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen ??

• Perlian
  • Laatst online: 12-05 13:03
Kom op Tweakers, dit is toch niet te moeilijk voor jullie ??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Perlian schreef op 27 February 2003 @ 10:52:
Kom op Tweakers, dit is toch niet te moeilijk voor jullie ??

Oh nee, vast niet, het is ook wel eens besproken zoals je wel gemerkt hebt, maar desondanks ietsje meer geduld wordt wel gewaardeerd.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done -> Niet schoppen binnen 24 uur.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Volgens mij gaat dit niet zomaar, je moet nl. kunnen schrijven (pagefile, temp files, etc.) en dat wordt naar CD-ROM wel erg moeilijk, of je moet dat allemaal naar RAM (Ram-disk) omleiden.

Off-topic: Wel erg snel gekickt he...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• blackd
  • Niet online
Devster schreef op 27 February 2003 @ 10:57:
of je moet dat allemaal naar RAM (Ram-disk) omleiden.[/sub]

Inderdaad, onderdeel van het 'project' is om een ramdisk te maken voor je swapfile en temporary files.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
windows heeft een beschrijfbaar medium nodig om zijn gegevens neer te zetten, voor bijvoorbeeld de pagefile. ook is linux open source zodat je deze makkelijker kan aanpassen en dus ook van een cd kan laten opstarten dit is met windows niet het geval. dus ik geef je persoonlijk weinig kans. ik heb het ook niet eerder werkend gezien. je hebt zo ie zoal een harde schijf nodig.

edit: rambus kan natuurlijk ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Teckna op 27-02-2003 11:03 ]

• ajouin
  • Laatst online: 20-11-2025
windows 95-98 uitvoeren vanaf ramdisk zonder harde schijf
http://users.pandora.be/racer/ramdisk/

[ Voor 4% gewijzigd door ajouin op 27-02-2003 12:40 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Oke. Ik heb meerdere malen de hele tutorial gevolgd, en ik kan je vertellen: HET WERKT.

Er zit alleen een groot nadeel aan: Hij is alleen op de PC te gebruiken waarop hij gefabriceerd is. Als je namelijk nieuwe devices moet installeren loopt ie vast. Persoonlijk heb ik het nog alleen met windows95b gedaan.
Het nut is redelijk beperkt. Als je iets functioneels wilt (als in Rescue Disk achtig) kun je beter bij DOS blijven of evt. naar Knoppix kijken.

Enne... we zijn niet je slaafjes, dus een toontje lager mag wel. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• ajouin
  • Laatst online: 20-11-2025
een windows systeem zal wel altijd device afhankelijk zijn zeker :?
trouwens knoppix boot-cd lukt ook niet op ELKe computer...
Pagina: 1