Ik heb een erg vervelend probleem. Windows (waarschijnlijk mediaplayer) maakt de hele dag alleen maar mappen aan bij "my music". We zijn nu al beland bij 6768 mappen en het houd niet op. Dit vertraagt mijn computer dus ongelofelijk, weet iemand hier misschien een oplossing voor of is het een bekend probleem?
Hebbie Real One Player? Daar zit een optie dat ie backups maakt van je mp3'tjes... denk dat het daardoor komt...
Was ik maar rijk en niet zo knap...
Verwijderd
is dat niet dat mediaplayer automatisch zoekt naar mp3's opje pc en dan voor elk mp3tje een nieuw album aanmaakt een soort playlist?
ik weet niet of dat het is maar die indruk krijg ik
ik weet niet of dat het is maar die indruk krijg ik
Even ter bevestiging. Er zit dus niets in die mappen! Het zijn gewoon lege mappen.
Nee realplayer is niet geinstalleerd. Ik denk echt dat het probleem bij Mediaplayer ligt. Vooral is dit vervelend bij BV het virusscannen. Het duurt wel een kwartier voordat hij die mappen door is.Sjeik schreef op 26 februari 2003 @ 21:38:
Hebbie Real One Player? Daar zit een optie dat ie backups maakt van je mp3'tjes... denk dat het daardoor komt...
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 21:41 ]
virus misschien?
Canon Digital Ixus V3
Waarschijnlijk niet... want hij zegt net dat het irri is met virus scannenRawPeanut schreef op 26 February 2003 @ 21:40:
virus misschien?
Ik draai Norton 2003 met de laatste update. En er is ook al een keer een format over deze pc heen gegaan, dus de kans op een virus is klein.RawPeanut schreef op 26 februari 2003 @ 21:40:
virus misschien?
Met jou kan ik pratenSjeik schreef op 26 februari 2003 @ 21:42:
[...]
Waarschijnlijk niet... want hij zegt net dat het irri is met virus scannen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 21:42 ]
Gebruik je btw Mediaplayer om je mp3tjes af te spelen?
Verwijderd
/me heeft ooit met enkele brothers in crime zoiets op school gemaakt, progje wat ook zoiets deed. Erg leuk om bij een andere PC zoiets te doen, paar duizend mappen in je startmenu erbij.
Je kan ook een keertje in je register zoeken naar de key My Music, als je daar dan bijv een of andere vreemde key vindt die bij een onbekend programma hoort, zou ik daar eens wat in gaan aanpassen...
Niet lullen, gewoon Windows opnieuw installeren, ben je er in twee uur vanaf (vergeet niet gelijk een ghost image te maken.
Nu modder je er uren/dagen/weken verder mee.
En wat als dat niet helpt? Heb je mooi voor niks XP eropnieuw opgezetSlashdotter schreef op 27 februari 2003 @ 20:57:
Niet lullen, gewoon Windows opnieuw installeren, ben je er in twee uur vanaf (vergeet niet gelijk een ghost image te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 27-02-2003 21:03 ]
Dat gaat bij somige mensen nie zo makkelijk als jij denkt misschien. Sommige mensen kunnen niet zomaar alles eraf gooien en dan wee ropnieuw installe. Er zijn belangrijke instellingen die ze nog moeten gebruiken.Slashdotter schreef op 27 February 2003 @ 20:57:
Blijven er steeds maar meer mappen bijkomen? bv elke minuut of zo? Kijk is in je takebeheer en zoek achter een onbekend exe. Misschien een zelfgemaakt proggy die gewoon maar mappen blijft aanmaken voor de fun en dan vind NAV die niet.
Doe ctrl-alt-del (taakbeheer) en gooi 1 voor 1 programma's uit (de programma's welke ervoor moeten zorgen dat je windows blijft draaien kan je niet uitzetten).
Zo gauw het aanmaken van mappen stopt weet je welk programma hiervoor zorgt. Vervolgens ga je naar start -> run -> msconfig en sloop je het programma helemaal weg uit de opstartlijst.
Zo gauw het aanmaken van mappen stopt weet je welk programma hiervoor zorgt. Vervolgens ga je naar start -> run -> msconfig en sloop je het programma helemaal weg uit de opstartlijst.
Sorry voor late reply, ik gebruik inderdaad mediaplayer voor mp3s. Daarbij maak ik altijd gebruik van de media libary, en die maakt volgens mij voor elke mp3 die ik luister een speciale lege map aan. Dat is dus mijn probleem en ik heb er nog steeds geen oplossing voor
Uit de help van de Media Player:
Je zou dus kunnen proberen "Update my music files (WMA and MP3 files) by retrieving missing media information from the Internet" uit te zetten.Changes made to files when media information is updated
When you copy tracks from audio CDs or when you copy other types of music files to Media Library, the Player automatically obtains related media information if the Update my music files (WMA and MP3 files) by retrieving missing media information from the Internet check box is selected and your computer is connected to the Internet.
You can also manually add and edit media information.
Media information is stored in both the files and the Media Library database.
When the Player automatically retrieves media information, it may make the following changes to your files:
• By default, missing media information is appended to any existing media information in your audio files.
• Media information is added to the files in the form of tags. For example, the Player may add the following tag to an audio file: <artist name=Beethoven>.
• Album art is added to files and music folders in your My Music folder.
• The date modified is changed when media information is edited or obtained.
In addition, if the Rename and rearrange music using media information check box is selected, changes to media information in your files may cause the files to be moved to another location in Media Library and to another location in the folder to which the files were copied.
[ Voor 1% gewijzigd door Joni op 01-03-2003 15:55 . Reden: typo ]
Lees de 1e post eens:Sjeik schreef op 26 February 2003 @ 21:45:
Gebruik je btw Mediaplayer om je mp3tjes af te spelen?
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 21:36:
Ik heb een erg vervelend probleem. Windows (waarschijnlijk mediaplayer) maakt de hele dag alleen maar mappen aan bij "my music". We zijn nu al beland bij 6768 mappen en het houd niet op. Dit vertraagt mijn computer dus ongelofelijk, weet iemand hier misschien een oplossing voor of is het een bekend probleem?
[afbeelding]
Bedankt! Ik heb het geprobeerd en er worden geen mappen meer aangemaakt!jradelaar schreef op 01 March 2003 @ 15:54:
Uit de help van de Media Player:
[...]
Je zou dus kunnen proberen "Update my music files (WMA and MP3 files) by retrieving missing media information from the Internet" uit te zetten.
Pagina: 1