Toon posts:

100mbit verbindingen in zweden

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nou heb ik vernomen dat er in zweden 100mbit verbindingen te vinden zijn met geen up/dl beperkingen :)
Nu had ik lopen google-n om hier meer over te vinden bijv welke bedrijven dit leveren daar in zweden en waar het allemaal te krijgen is in zweden.
Alleen vind ik niet wat ik wil vinden:(
Wie kan me helpen aan deze informatie?
Dit vraag ik omdat ik graag zo'n 100mbit verbinding zou willen huren in zweden en om daar misschien een of een paar servers neer te zetten om wat te gaan hosten bijv game server of iets in die richting.
Misschien dat andere mensen hier ook wel in geinteresseerd zijn,
verder hoop ik dat dit topic gewoon open kan blijven om over dit onderwerp te discusseren !

Alvast bedankt

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Ehm niet helemaal een antwoord op je vraag, maar fatsoenlijk snelle verbindingen zijn in Nederland ook te krijgen hoor ... waarom dan zweden? ... en 100mbit voor een spelletje, is dat niet overkill?

Meende iets gehoord te hebben in de richting van ... Nederland = internet knooppunt europa ... toch?

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

bredbandbolaget biedt wel 10mbit verbindingen aan, misschien ook 100mbit. Maar wou je verhuizen naar zweden dan?

Verwijderd

De peerings vanuit nederland zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Vooral niet bij gavlenet of bredbandbolaget, oid. En dat al helemaal niet voor gaming purposes.
De oplossing die jij opbrengt is dus uitgesloten.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 21:39:
bredbandbolaget biedt wel 10mbit verbindingen aan, misschien ook 100mbit. Maar wou je verhuizen naar zweden dan?
BBB biedt inderdaad 10mbit aan, maar zover ik weet zijn deze 10mbit lijnen alleen maar beschikbaar in flats/appartementen waar ze dan zo'n lijntje moeten delen met een hele verdieping oid.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Er is geen enkele ISP in .se die 100mbit particulier aanbied. Alleen bredbandsbolaget.se biedt 10mbit aan voor particulieren. De 100mbit links zijn veelal links van universiteiten. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 21:41:
De peerings vanuit nederland zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Vooral niet bij gavlenet of bredbandbolaget, oid. En dat al helemaal niet voor gaming purposes.
De oplossing die jij opbrengt is dus uitgesloten.
daar heb je gelijk in, alleen op bepaalde poorten heb je de volle speed naar .nl

ik dacht oa 80, 81, 8080 en 444

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 21:43:
[...]

daar heb je gelijk in, alleen op bepaalde poorten heb je de volle speed naar .nl

Sure dit is echt de grootste onzin natuurlijk he. Wie zou dat moeten knijpen volgens jou dan?

I'm not as think as you stoned I am

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 21:43:

Niet om het een of ander maar wie zou verkeer op bepaalde poorten dan wel op volle snelheid doorsturen? Brakke peerings zorgen gewoon voor hoge pings etc, op welke poort dan ook.

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

En heb je enig idee wat het kost om 100mbit te "leasen" of zoals jij het wil doen? Kostbaar geintje schat ik zo in... :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 00:23
Kan je beter in de "kenniswijk" in Eindhoven gaan zitten, stukkie dichterbij als zweden..... huur je een glasfiber aansluiting van KPN. http://www.kpn.com/br2/ng...411&site=0&channel=0#par2
zit je ruim boven de 10MB bandbreedte...

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 13:25
insanity- schreef op 26 February 2003 @ 21:42:
Er is geen enkele ISP in .se die 100mbit particulier aanbied. Alleen bredbandsbolaget.se biedt 10mbit aan voor particulieren. De 100mbit links zijn veelal links van universiteiten. :)
bullshit

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ook hoi :?

Onderbouw dan even wat er bullshit is, en lever dan bewijs voor.
Volgnes mij hebben de meeste uni's onderhand wel 1000mbit connecties, en is een 100mbit internet aansluiting voor particulieren zo een beetje onbetaalbaar.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Rafe schreef op 26 February 2003 @ 22:38:
[...]

Ook hoi :?

Onderbouw dan even wat er bullshit is, en lever dan bewijs voor.
Volgnes mij hebben de meeste uni's onderhand wel 1000mbit connecties, en is een 100mbit internet aansluiting voor particulieren zo een beetje onbetaalbaar.
ik download bijna altijd vanuit zweden, en je hebt daar idd fast-adsl dingen als telia en bostream maar ook gewoon chello e.d.

BBB is idd 10mbit, maar is maar heel beperkt beschikbaar, although wel EXTREEM goedkoop, nl 200 zweedse kronen per maand (€20 per maand ofzo :( )

en universiteiten hebben als main verbinding al lang veel meer dan 100mbit hoor, ik werk zelf op een hogeschool (IT) en wij hebben al 4gbit totaal.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Om maar even wat twijfels weg te nemen:

BBB is beschikbaar voor +/- 250.000 huishoudens in Zweden, en dat zijn 10 mbit/s verbindingen welke in de toekomst opgewaardeerd kunnen worden naar 100 Mbit/s omdat de glas infrastructuur daarvoor al geschikt is. Op dit moment worden er nog geen 100 Mbit/s verbindingen geleverd aan partikulieren.

De verbinding kost 320 (€35) kronen per maand, met een setup fee van 595 (€65) kronen. Er zijn ook installatie kosten van 2500 kronen (€274). Dan wordt er ook nog iets van 20 kronen (€2.1) per maand gerekend voor iets van automatische afschrijvingskosten ofzo.... ik spreek slechts een paar woordjes zweeds.

Hier het zweedse stukkie:
Månadsavgift: Kontakta kundtjänst med nedanstående telefonnummer eller e-post för aktuellt erbjudande.
Startavgift: 595 kronor
Installationsavgift: 2 500 kronor (endast om du saknar bredbandsjack)
Staat iets van dat de maandelijkse kosten ergens afhankelijk van zijn..... waarschijnlijk van je lokatie.

Ergens anders op de site vindt ik weer dit:
Månadsavgift: 320 kronor
Startavgift: 495 kronor
Fakturaavgift: 20 kronor (debiteras inte vid autogiro)
Ze zijn het er dus niet helemaal over eens....

De maandelijkse prijs zit in ieder geval onder of gelijk aan de normale kabel of ADSL aansluitingen.

Verderop op de site kom ik ook nog weer kosten voor je modem/installatie pakket tegen.... mischien is dit wel een zelf installatie:
Tillvalspaket ett:

Kom-igångpaket 895 kronor

Nätverkskort med drivrutiner
20 meter Nätverkskabel
Hemleverans 17-21
Erbjudande om nätverksinstallation från Svenska Nätverksbolaget (extra kostnad)
Tillvalspaket två:

Kabel 199 kronor

20 meter Nätverkskabel
Mischien haal ik ook wel e.e.a. door elkaar...

In deze PDF:

http://www.bredband.com/docs/Produktblad_Småföretag_030218.pdf

staat o.a. weer dat er een datalimiet van 15 Gb per maand is.

Edit: mijn quotes liepen niet lekker: gefixed ;)
Edit2: die PDF link klopt niet helemaal door de zwuedze tuekens ofzo die erinzitten..... tipje voor de mods mischien :)

[ Voor 9% gewijzigd door maartena op 27-02-2003 00:00 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

maartena schreef op 26 February 2003 @ 23:53:
http://www.bredband.com/d...lad_Småföretag_030218.pdf
die PDF link klopt niet helemaal door de zwuedze tuekens ofzo die erinzitten..... tipje voor de mods mischien :)
Zo wel ;)

Alle proemn in n drek

• dôh
  • Laatst online: 10:17
Een paar van mijn vrienden wonen daar en die hebben BBB, kost 25 euro per maand, 10mbit up en down. In Stockholm heb je nu ook glasvezel internet, kost geloof ik 40 euro, de test zit nu op 3mbit, daarna gaan ze naar 10 tot 100mbit. Dit is echt FTH. Ik heb de snelheid regelmatig mogen proberen en downloaden met 900KB/sec is geen uitzondering ;)

www.bredband.com dat is dus BBB en die fiber ISP kan ik even niet op de naam komen.

Verwijderd

BBB net heeft een direct link met Chello, heb een aantal sites daar staan, haal gewoon m'n max 's nachts :)
Terwijl vriend van mij ADSL heeft en die haalt maar 30/40 kb/s

Maar met info over verhuur kan ik je niet verder helpen dan dat je beter iemand kunt kennen daar, heb daar ook 10mbit dump staan :)

• Smarron
  • Laatst online: 04-08 22:08

Smarron

The bend

Bl@de schreef op 27 February 2003 @ 11:40:
Een paar van mijn vrienden wonen daar en die hebben BBB, kost 25 euro per maand, 10mbit up en down. In Stockholm heb je nu ook glasvezel internet, kost geloof ik 40 euro, de test zit nu op 3mbit, daarna gaan ze naar 10 tot 100mbit. Dit is echt FTH. Ik heb de snelheid regelmatig mogen proberen en downloaden met 900KB/sec is geen uitzondering ;)

www.bredband.com dat is dus BBB en die fiber ISP kan ik even niet op de naam komen.
Echt vet hoor, die snelheden daar! Ik zit soms ook weleens te downen van die gasten en dan zit mijn Chello meteen aan z'n 190kb/sec limiet.

Ik weet niet uit welke landen deze komen, maar die zijn ook razend snel!

Telia
Tele2
Telenordia
en BBB natuurlijk.

Jammer dat NL zulke diensten voor zo weinig geld niet aanbiedt :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 21:24
WooK schreef op 26 February 2003 @ 22:00:
[...]

Sure dit is echt de grootste onzin natuurlijk he. Wie zou dat moeten knijpen volgens jou dan?
Naja, dit is dus wel waar. ivm veel dataverkeer door (illegale)FTP--servers knijpen ze de verbinding op alle poorten behalve bovenstaande.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dat komt omdat de regering in die landen wel snapt dat het hoogst noodzakelijk is om glasvezels te subsidiëren >:)

Het kan trouwens ook komen doordat buren in Zweden en Finland om de 50 km wonen :P Dan hebben ze dit wel nodig dus, en waarom dan niet ten volle benutten >:)

[ Voor 17% gewijzigd door AaroN op 27-02-2003 13:43 ]

JayGTeam (213177)

• Stoffel

Stoffel

Smarron schreef op 27 februari 2003 @ 13:34:
[...]
Echt vet hoor, die snelheden daar! Ik zit soms ook weleens te downen van die gasten en dan zit mijn Chello meteen aan z'n 190kb/sec limiet.

Telia
Tele2
Telenordia
en BBB natuurlijk.

+Sunet, Nunet, Bostream (DC ownage ;) )

• Smarron
  • Laatst online: 04-08 22:08

Smarron

The bend

_-SToFFeL-_ schreef op 27 February 2003 @ 13:49:
+Sunet, Nunet, Bostream (DC ownage ;) )
Hehe, same here ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Je kunt het beter oplossen. Ik heb een 100Mbit verbinding zonder beperkingen voor 13 euro/maand.

Daar komt de kamerhuur a 160 euro nog bij, en dan heb je ook een serverruimte in Utrecht in een bekend studentencomplex.

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Psychops schreef op 27 februari 2003 @ 13:39:
[...]

Naja, dit is dus wel waar. ivm veel dataverkeer door (illegale)FTP--servers knijpen ze de verbinding op alle poorten behalve bovenstaande.
Dus jij denkt dat alle nederlandse ISP`s verkeer gaan knijpen omdat er misschien data overheen gaat wat niet helemaal legaal is? Poort 80 is http verkeer hoor dus als ze dat gaan knijpen gaan klanten klagen dat het traag is en iedereen wil zo snel mogelijk zijn met zo weinig mogelijk hops dus je stelling is niet echt reeel.

I'm not as think as you stoned I am

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb hier (=Gothenburg) inderdaad een 100MBit verbinding in mijn appartement. Die verbinding gaat via de uni en zit bij de prijs van de (hoge) huur inbegrepen. Ik heb wel een datalimiet, van ik geloof 15GB per dag.

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 27-02-2003 15:57 ]

• Psychops
  • Laatst online: 04-08 21:24
WooK schreef op 27 February 2003 @ 15:51:
[...]

Dus jij denkt dat alle nederlandse ISP`s verkeer gaan knijpen omdat er misschien data overheen gaat wat niet helemaal legaal is? Poort 80 is http verkeer hoor dus als ze dat gaan knijpen gaan klanten klagen dat het traag is en iedereen wil zo snel mogelijk zijn met zo weinig mogelijk hops dus je stelling is niet echt reeel.
Naja, ik heb ook niet gezegd dat NL providers dit doen. BBB zelf knijpt verkeer op deze poorten (alle behalve eerder genoemde ), niet zo moeilijk te realiseren dmv QoS.
En ja ik weet da poort 80 gebruikt word voor HTTP verkeer :Z, en daar komt nog bij dat zelfs als ze die al zouden knijpen tot 90% op een 10Mbit lijn, de normale surfer daar weinig last van zal hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Psychops op 27-02-2003 16:15 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Smarron schreef op 27 February 2003 @ 13:34:
[...]

Telia
Tele2
Telenordia
en BBB natuurlijk.

Tja Bredband Nederland is helaas failliet gegaan. Er lagen plannen voor 10 mbit via glasvezel, later naar 100 mbit of meer.... })

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

(jarig!)
nou?

BBB > NL is gewoon sloom!
BBB > 100mbit NL kom je niet eens lekker boven de 100kb.. En dat maakt het ook weer iets minder aantrekkelijk om dan flink illegaal te gaan fxpen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Stoffel

Stoffel

AMDFreak schreef op 27 February 2003 @ 18:49:
nou?

BBB > NL is gewoon sloom!
BBB > 100mbit NL kom je niet eens lekker boven de 100kb.. En dat maakt het ook weer iets minder aantrekkelijk om dan flink illegaal te gaan fxpen..
riiight,
BBB is absoluut het snelste wat ik ooit als downloadbron heb kunnen vinden, 200 haal ik altijd, 300~350 ook vaak genoeg en 500~600 is ook geen uitzondering.

plus dat de ping ook nog een keer supersnel is, dus ik vraag me af met wat voor links naar zweden jullie werken :?

ik heb btw @home in Z-L

• salvador4
  • Laatst online: 02-08 14:59
Transferred 1 file totaling 1.048.576 bytes in 04:01 (4,33 KB/Sec)

Dat is wat ik momenteel haal met een 768 kbit adsl xs4all abbo van een 10mbit bbb. bagger dus. de ping er naar toe is redelijk, 40/45.

op eerder genoemde poorten gewoon de volle 81 KB.

edit: en over bbb net sites surfen s ook gewoon slecht, pagina's laden half na naar een minuut op stop gedrukt te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door salvador4 op 27-02-2003 23:26 ]

• Stoffel

Stoffel

salvador4 schreef op 27 februari 2003 @ 23:23:
Transferred 1 file totaling 1.048.576 bytes in 04:01 (4,33 KB/Sec)

Dat is wat ik momenteel haal met een 768 kbit adsl xs4all abbo van een 10mbit bbb. bagger dus. de ping er naar toe is redelijk, 40/45.

op eerder genoemde poorten gewoon de volle 81 KB.
.

je vergeet er ff bij te zeggen op welke poort deze transfer was :)

en als het op DC was; er liegen daar een hoop mensen over hun verbinding hoor

• salvador4
  • Laatst online: 02-08 14:59
_-SToFFeL-_ schreef op 27 February 2003 @ 23:26:
[...]
.

je vergeet er ff bij te zeggen op welke poort deze transfer was :)

en als het op DC was; er liegen daar een hoop mensen over hun verbinding hoor
nogmaals deze snelheid haal ik op _alle_ poorten, behalve op eerder genoemde. en nee dit is geen DC :z

editje weer: ter verduidelijking; het is voor de snelheid niet van belang op welke poort de server draait, echter wel _naar_ welke poort de data gaat. Die zal pas vol uit gaan naar bv poort 81.

[ Voor 21% gewijzigd door salvador4 op 27-02-2003 23:47 ]

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 10:59
* WhiskyPhreak zit al lekker op 100 mbit.
En dat zit bij de huur van mijn kamer in, kan er niet eens voor kiezen, heb het gewoon, of ik nou wil of niet
Ja, das wel via de uni. De uni zelf heeft wel een gigabit verbinding (misschien zelfs meerdere) maar zelf heb ik 100 mbit. 1000 lijkt me ook overdreven, aangezien er bijna niemand is die dat ook heeft. Een ander zal bij hoge uitzondering ook 100mbit hebben, maar nog niemand die een gigabit kaart heeft gok.

[patsermode]
Trouwens 100mbit is snel zat :P
Bij mij is downloaden (binnen de nederlandse uni's) met 2 mb/s geen uizondering, binnen de onze is 7mb/s goed te halen ^_^ [/patsermode]

[ Voor 4% gewijzigd door WhiskyPhreak op 27-02-2003 23:38 ]

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
* Ingmar slaps WhiskyPhreak around a bit with some megabytes

Ik heb dus hetzelfde als WhiskyPhreak, en draai er een gameserver (mohaa,16 spelers) op maar daarvoor heb je idd geen 100mbit nodig. (bij mij is met name de servermachine de limiterende factor, naast die server hou ik nog genoeg bandbreedte over voor lekker dl/ul :).

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Floor-is
  • Laatst online: 10:45

Floor-is

5.2

Ik zie dat veel mensen nog steeds niet begrijpen hoe bandbreedte nu echt werkt.

Er zijn 2 soorten bandbreedte die je in kunt kopen:
- Transit
- Exchange

Transit is erg, heel erg duur en je moet betalen per megabit op 95-percentile. Je kunt 10-100-1000-2500-10000Mbit verbindingen afnemen bij Level3, Lambdanet, Telia, Sprint, MFN etc. etc.
Exhange is vrij goedkoop, je betaald flat-free, maar je moet peeren met partijen en het is dan nog niet voor iedereen goed toegankelijk. Verder zijn bepaalde exchanges niet erg betrouwbaar gebleken *kuch* AMS-IX *kuch*.

Wat je echter beter kunt doen is contact opnemen met een serieuze hostingprovider die iets begrijpt van het bouwen van netwerken en het onderhouden van routers en switches. Er zijn er nogal wat die dat niet begrijpen en die bieden dan ofwel erg goedkoop aan omdat ze toch geen engineers hebben ofwel omdat ze het niet verwachten te verkopen. (Er zijn ook partijen die erg goedkoop aanbieden omdat ze schijnbaar geld genoeg hebben.)

Vragen? Mail maar :)

Bericht hierboven

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Volgens mij is in Zweden de breedband infrastructuur ook heel anders, daar ligt al glas die wordt beheerd door de overheid.

• [BoSS]
  • Laatst online: 06:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

maartena schreef op 26 February 2003 @ 23:53:
Månadsavgift: Kontakta kundtjänst med nedanstående telefonnummer eller e-post för aktuellt erbjudande.
Volgens mij (ben een aantal keer in Zweden geweest en het valt mij op dat Zweeds redelijk veel op Nederlands lijkt) betekent dit gewoon dat je voor het actuele aanbod/de actuele prijs contact op moet nemen met het onderstaande telefoonnummer of e-mail adres.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• j-w
  • Niet online

j-w

klopt ongeveer. Er staat:

maandelijke kosten: Neem contact op met de klantenservice via onderstaand telefoonnummer of e-mail voor de huidige prijs.

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 27 February 2003 @ 15:57:
ik heb hier (=Gothenburg) inderdaad een 100MBit verbinding in mijn appartement. Die verbinding gaat via de uni en zit bij de prijs van de (hoge) huur inbegrepen. Ik heb wel een datalimiet, van ik geloof 15GB per dag.
is het ook mogelijk om je datalimiet te vergroten door bij te betalen?
en is het ook mogelijk meerdere lijnen of aansluitingen te krijgen op in appartement?

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

TheFruitNerd

iets met fruit

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 15:19:
[...]

en is het ook mogelijk meerdere lijnen of aansluitingen te krijgen op in appartement?
Ben je bang dat je over die limiet heen gaat?
Ik download ook wel lekker wat, maar die 15GB haal ik meestal in 1 maand.
In iedergeval niet per dag :P
Aan de andere kant, als je zo'n snelheid hebt, word het je ook niet moeilijk gemaakt om die limiet te bereiken :9

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

Topicstarter
TheFruitNerd schreef op 03 maart 2003 @ 16:04:
[...]
Ben je bang dat je over die limiet heen gaat?
Ik download ook wel lekker wat, maar die 15GB haal ik meestal in 1 maand.
In iedergeval niet per dag :P
Aan de andere kant, als je zo'n snelheid hebt, word het je ook niet moeilijk gemaakt om die limiet te bereiken :9
stel je gaat hosten websites of iets dergelijks dan kan je zo over die grens heen komen

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 20:40:
[...]

stel je gaat hosten websites of iets dergelijks dan kan je zo over die grens heen komen
Bij 15gb per DAG aan website verkeer.... dan host je OF iets illegaals/pornografisch, OF je hebt een site die net zo populair is als tweakers.net (die staan op 4000 Gb per maand geloof ik) en dan wil ik wel es ff weten waar ie nu gehost is ;)

Web hosten kun je trouwens beter bij een hoster doen. Die hebben vaak redundant (verdubbelde) verbindingen, stroomuitvalbeveiligingen, en de backbones zijn vaak veel meer dan 100 Mbit/s als je echt wat nodig hebt....

Trouwens, ik neem aan dat je met het consumenten abonnement niet zondermeer providertje mag gaan spelen om de websites van alle vriendjes te gaan zitten hosten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

JamesTiberius schreef op 26 februari 2003 @ 21:38:
Ehm niet helemaal een antwoord op je vraag, maar fatsoenlijk snelle verbindingen zijn in Nederland ook te krijgen hoor ... waarom dan zweden? ... en 100mbit voor een spelletje, is dat niet overkill?

Meende iets gehoord te hebben in de richting van ... Nederland = internet knooppunt europa ... toch?
mmmm voor een knooppunt van Europa vindt ik het dan nog maar slecht gesteld ... ik vraag mij af wanneer er een fatsoenlijk landelijke dekking komt met b.v. ADSL.
Ik woon nou ookal weer niet zo achteraf maar het is nogaltijd niet mogelijk en de kabel provider haalt hier nog niet de snelheid van een analoge lijn .....

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op 03 March 2003 @ 23:37:
[...]

Bij 15gb per DAG aan website verkeer.... dan host je OF iets illegaals/pornografisch, OF je hebt een site die net zo populair is als tweakers.net (die staan op 4000 Gb per maand geloof ik) en dan wil ik wel es ff weten waar ie nu gehost is ;)

Web hosten kun je trouwens beter bij een hoster doen. Die hebben vaak redundant (verdubbelde) verbindingen, stroomuitvalbeveiligingen, en de backbones zijn vaak veel meer dan 100 Mbit/s als je echt wat nodig hebt....

Trouwens, ik neem aan dat je met het consumenten abonnement niet zondermeer providertje mag gaan spelen om de websites van alle vriendjes te gaan zitten hosten.
ik weet het wel dat je webhosten beter bij een prof bedrijf kan doen maar het gaat er vooral om of dit kan ik zie later nog wel wat ik dan ga hosten of wat ik er mee ga doen :)

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 15:19:
[...]

eerste vraag: weet ik niet, het is bedoeld voor thuisgebruik, dus ik denk dat ze daar niet zo happig op zijn. Ik heb me trouwens vergist. Het is 5GB per dag, ipv 15GB.

tweede vraag: ja hoor geen probleem, ik heb hier gewoon een switchje staan, en elke verbonden computer krijgt netjes een eigen vast IP-adres.

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 04-03-2003 22:47 ]

Pagina: 1