Koeler Gigabyte Radeon 9700 Pro beter dan normale versie?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
In verband met de upgrade van mijn huidige videokaart heb ik de volgende vragen:

Is de koeler die Gigabyte op zijn ATI Radeon 9700 Pro kaart (Gigabyte Maya II R9700 Pro of GV-R9700 PRO), veel beter dan de "standaard" koeling die ATI en andere fabrikanten op hun Radeon 9700 PRO kaarten hebben zitten?

Zit bij deze Gigabyte kaart de koeler GOED op de core gedrukt?
Ik heb namelijk gelezen dat bij bijna alle Radeon 9700 PRO kaarten de koeler niet goed contact maakt met de core, maar er veel koelpasta tussen zit..

Zover bekend komt dit doordat er een soort frame/spacer/shim om de Core van de R300/Radeon 9700 PRO heen zit die er voor moet zorgen dat de koeler de Core niet beschadigd....echter deze spacer/shim schijn net iets te hoog te zijn waardoor de koeler op de meeste kaarten geen goed contact met de Core maakt....waardoor de Core minder goed wordt gekoeld (enkel door de pasta die de warmt opvangt!)...

Ik wil dit graag weten aangezien ik misschien een VOLT MOD wil gaan uitvoeren op deze kaart (en dan is GOEDE koeling benodigd!)..

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoever ze deze kaart hebben kunnen OC-en?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
MaxPayne schreef op 26 February 2003 @ 21:32:
In verband met de upgrade van mijn huidige videokaart heb ik de volgende vragen:

Is de koeler die Gigabyte op zijn ATI Radeon 9700 Pro kaart (Gigabyte Maya II R9700 Pro of GV-R9700 PRO), veel beter dan de "standaard" koeling die ATI en andere fabrikanten op hun Radeon 9700 PRO kaarten hebben zitten?

Zit bij deze Gigabyte kaart de koeler GOED op de core gedrukt?
Ik heb namelijk gelezen dat bij bijna alle Radeon 9700 PRO kaarten de koeler niet goed contact maakt met de core, maar er veel koelpasta tussen zit..

Zover bekend komt dit doordat er een soort frame/spacer/shim om de Core van de R300/Radeon 9700 PRO heen zit die er voor moet zorgen dat de koeler de Core niet beschadigd....echter deze spacer/shim schijn net iets te hoog te zijn waardoor de koeler op de meeste kaarten geen goed contact met de Core maakt....waardoor de Core minder goed wordt gekoeld (enkel door de pasta die de warmt opvangt!)...

Ik wil dit graag weten aangezien ik misschien een VOLT MOD wil gaan uitvoeren op deze kaart (en dan is GOEDE koeling benodigd!)..

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoever ze deze kaart hebben kunnen OC-en?
Ben jij een tweaker ?
Denk het wel, anders ga je geen voltmod doen :P
Dan kan je die koeling toch ook wel fiksen B)
Kijk dus beter naar een goede kaart met goede oc mogelijkheden !
En zet er dan zelf een zalman hp80a op met 92 mm fan erop,
dit maar als voorbeeld, want een echte oc gebruikt geen lucht koeling :*)

Verwijderd

Weezer lul nie zo uit je nek grrrrr.
diffineer oc'er ? een verwend jong die totaal geen waarden gevoel heeft, dus zijn
geld maar spendeerd om 10 fps meer uit een videokaart te persen
terwijl die gene al blijkbaar 100 fps heeft met elk spel wat op dit
moment op de markt is
of juist geld besparen door het uiterste uit je hardware te halen
als het niet meer goed genoeg is, om juist geld te besparen

Btw ik heb zelf ook deze kaart en heb totaal nergens last van.
Geen klachten hier, de warmte-overgang verloopt bij mij perfect.
Maar als dat ding wilt gaan océn wat volstrekt idioot zou zijn dan kan je beter die van hercu halen denk ik.

Tot ziens..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 02:07 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je vergeet dat je wel de man moet zijn met je 3Dm2003 score ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

als hij toch bezig is ..

het lijkt mij nogal onzinnig nog om nu al te gaan upgraden van een Ti4600 GodenSample. deze is nog snel genoeg en als je perse dc9 demo's wil spelen, wacht dan tot de R350 volgende maand gereleased wordt, zodat de 9500/9700 planken in prijs dalen.

En die paar mhz die je meer kan halen met Ram koelers is amper de moeite waard

ik zou zegeen: die pc is uit je sig is zo snel zat, besteed je geld wat beter of laat het lekker op de bank staan voor als je het nuttig kan gebruiken... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Scighera op 27-02-2003 05:41 ]

www.triathlete.nl

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
die spacer zit er niet voor niks, ik heb meerdere dingen gelezen over mensen die dat ding weghaalden en daarmee kortsluiting kregen met de componentjes die om de core heen liggen (condensatortjes dacht ik) resultaat: dooie kaart. wat wel kan is dat je em zodanig freest dat ie alleen op de plaats van de core iets verder verlaagd is. (kan ook wel met een vijl alleen is dat wat lomper.. ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Scighera schreef op 27 February 2003 @ 05:38:
als hij toch bezig is ..

het lijkt mij nogal onzinnig nog om nu al te gaan upgraden van een Ti4600 GodenSample. deze is nog snel genoeg en als je perse dc9 demo's wil spelen, wacht dan tot de R350 volgende maand gereleased wordt, zodat de 9500/9700 planken in prijs dalen.

En die paar mhz die je meer kan halen met Ram koelers is amper de moeite waard

ik zou zegeen: die pc is uit je sig is zo snel zat, besteed je geld wat beter of laat het lekker op de bank staan voor als je het nuttig kan gebruiken... |:(
Ik ben van een Ti4200 op ruime 4600 clockspeeds overgestapt naar een 9700Pro en ik moet zeggen: geef 's niet van die vieze adviezen... ;)

Het is de moeite zeer zeker wel waard !!! Elk spel dat ik vroeger op de Ti4200 speelde draait nu minimaal net zo snel, maar wel met 6xAA, 16xAF en mipmap en texture kwaliteit op hoogst...

Je gaat gewoon voor kwaliteit als je een 9700Pro koopt...

En wat betreft overclocken, voor de framerate en wat je er van merkt maakt het niet zoveel uit (verschil tussen 150 en 200 zie je niet... Echt niet !)... Maar met een beetje CPU en videokaart overclocken haalde ik ruim 4000 meer 3DMark2001's...

Ik ben eigenlijk wel tevreden over de koeling moet ik zeggen... Zorg voor een beetje airflow want de blokken nemen de warmte zeer snel en goed op...
Bovenste ramchips (dus eigenlijk onderkant kaart) worden wel wat warmer dus misschien dat je die nog kunt koelen met ramsinks.

Maar je kunt sowieso even de koeler eraf halen, kijken of er goed contact is en dan eventueel de spacer wat vlakken of verwijderen, wat Arctic Silver ertussen en gaan...
Pagina: 1