Geen geluid uit Nforce2 met SPDIF

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik snap er ff helemaal nix meer van :? :(

Ik heb hier een Shuttle SN41G2.
Deze heeft een FN41 mobo erin zitten, welke een NFORCE2 chipset bevat.

Deze heeft onder andere een DolbyDigital5.1 geluidskaart en SPDIF out onboard zitten.

Gisteren waren eindelijk alle onderdelen binnen, dus meteen alles vlug in elkaar geknutseld.

Toen Windows XP eindelijk draaide, knoopte ik het ding aan mijn breedbeeld en DVD Receiver.

Helaas, ik krijg er geen druppel digitaal geluid uit ;(
Ik heb alle juiste codecs geinstalleerd om uberhaupt geluid te krijgen, als ook de allerlaatste drivers voor de Nforce2 chipset.

Ik heb een HT systeem van JVC, namelijk de THA-10R.
Deze heeft een stuk of 3 optical INs , ik sluit 'm bijvoorbeeld aan op "MD".
Via de source dien ik dan "MD" te slecteren.
Af fabriek staat die op "Tape" en met een optie moet ik die omswitchen naar de digitale "MD".
Dit heb ik gedaan, en er komt nu netjes "MD" in de display te staan.

Uiteraard in het Nforce Control Panel aangegeven dat ik Digital Out wil enablen.
In datzelfde controlpanel zie ik ook netjes de volumemeters voor alle 6 de speakers van links naar rechts bewegen op 'maat' van het geluid.

Om het mijzelf wat makkelijker te maken, heb ik het ding aan een (oude) MiniDisc recorder geknoopt.
Helaas, deze geeft per direct "Cannot Copy" zodra ik de toslink tussen de MD en de PC verbind.

Het enige wat ik me enigzins kan bedenken, is dat mijn DVD receiver dit ook 'ziet' en sowieso geen druppel geluid laat horen :?

Ook ben ik al de tip tegengekomen om het volgende te doen:
AVI file met AC3 geluid afspelen -> File -> Properties -> Advanced -> Audio Codec -> Properties -> Enable SPDIF

Echter dat maakt ook helaas geen enkel probleem.

Overbodig om te vermelden: analoog geluid werkt als een trein!

Wie o wie heeft enig idee hoe ik hier digitaal geluid uit kan krijgen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

JWO

kan je Receiver wel Dolby digital decoderen ?

en zo ja kan ie dat ook op de MD in?

heb je toevallig een DVD in ?
probeer em daar eens op..

[ Voor 53% gewijzigd door JWO op 26-02-2003 21:25 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
JWO schreef op 26 February 2003 @ 21:25:
kan je Receiver wel Dolby digital decoderen ?
Dat mag ik toch wel hopen van een apparaat van €1000,-
(noot: mijn vader heeft dezelfde DVD Speler/Receiver en deze kan het iig aan om vanaf zijn TV digitaal DoblySurround te decoden)
en zo ja kan ie dat ook op de MD in?
Er komt uberhaupt geen geluid uit, of het nou een AC3 filmpje is, de gewone sound test van de driver, of een 'normale' DivX, of de default Windows geluidjes
heb je toevallig een DVD in ?
probeer em daar eens op..
Ik neem aan dat je de receiver bedoelt ? Dat heeft 'ie niet, want er zit al een DVD speler in die receiver.

* Koffie gaat voor de zekerheid nog maar eens een ander portje testen :z

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

JWO

ik geloof namelijk dat alles wat die Nforce 2 uitspugt Dolby digital is, als je dat op een poort stop die alleen standaard PCM kan decoderen wil dat niet..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Helaas, ook via de digitale ingang 'DBS' geen geluk.

Ik heb dus 4 digitale connectoren op de achterkant, namelijk:
- Coaxial IN (Aux)
- Opticical IN (MD)
- Opticical IN (DBS)
- Opticical OUT

Het enige wat ik in de manual van de receiver/DVD speler kan vinden omtrent optical is het volgende:
U kunt geen signalen opnemen in Dolby Digital of DTS Digital Surround waneer een MD Recorder of een andere digitale component aangesloten is op het contact DIGITAL OUT OPTICAL
Het contact DIGITAL OUT OPTICAL voert geen geluidseffecten uit in DSP mouds. Zorg dat u bij een digital opname de DSP modus niet verander
Met name het eerste stuk bevestigd naar mijn idee dat ik er gewoon DD5.1 in zou kunnen proppen.
Zeker in de DBS, omdat deze DolbySurround aan zou moeten kunnen (getest op een ander model).

Verder kan ik in het Nforce Control Panel aangeven of er DolbyDigital op de lijn gegooid moet worden of niet.
In geen enkel geval ook maar iets van geluid gehoord.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16
staat de digitale uitgang wel aan?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Lampje schreef op 26 February 2003 @ 22:00:
staat de digitale uitgang wel aan?
Koffie schreef op 26 February 2003 @ 21:08:
[..]
Uiteraard in het Nforce Control Panel aangegeven dat ik Digital Out wil enablen.
In datzelfde controlpanel zie ik ook netjes de volumemeters voor alle 6 de speakers van links naar rechts bewegen op 'maat' van het geluid.
[..]
;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Heb je wel een goede kabel? Had ik ook een keer, was een kabel die niet goed was.... Mijn huidige N-Force2 heeft een DD-out met een Cinch (ofzo) stekker, en dat gaat perfect. (ook meteen een goede kabel gekocht van 20 pleuro)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Sorry dat ik nu op alle posts enzo stront eigenwijs overkom, maar ook dat is niet het geval.

Kabel komt regelrecht nieuw uit doos, nooit eerder gebruikt.

Ter info: De minidisc recorder herkent dus netjes de toslink kabel, want zonder geeft hij aan dattie er niet inzit.
Met de kabel zegtie Cannot Copy.

Tevens komt er netjes rood licht aan de andere kant van de kabel naar buiten ;)

Overigens heb ik dus geen coaxiaal output op de Shuttle, alleen maar digital.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
als er een "digital" -> toslink waarschijnlijk uitgang op zit, betekent ook altijd dat je een coax kunt aansluiten. De lichtzender is waarschijnlijk ook meteen de omzetter van coaxiaal naar glasvezel. Dus 2 draadjes aan de aanlsluitingen solderen, gaat ook werken (heb ik ook gedaan omdat ik geen lange optische kabel van 29 euro wilde kopen) en dat werkt perfect.

Maar ik denk niet dat je aan je nieuwe bordje wilt gaan modden, is trouwens wel heel simpel. Kijk verder even op je m op twee speakers kunt instellen ofzo. Installeer de drivers even opnieuw. Probeer even je minidisk direct op de nforce aan te sluiten en zet dolby digital uit en neem wat op. Kijk wat dan het resultaat is.

Ik vind trouwens wel dat we je kwalijk kunnen nemen dat je als MODje en dus actief GOT-er een JVC setje hebt gekocht ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie gaat toch weer even de eigenwijs uithangen ...

- Ik heb al zo'n omzet d9ingetje om ook coaxiaal te kunnen gebruiken op de SPDIF header van mijn mobo (heeft CB voor me gesoldeerd) maar ik wil eerst via de originele uitgangen uberhaupt geluid horen

- Ik kan van 2 tot 7 speakers instellen. Uiteraard de instellingen al veranderd van 2 naar 5.1 en weer terug enzo

- Minidisc direct op de Nforce aansluiten lukt in zoverre dat deze zegt "Cannot Copy" zal wel een kopiebit beveiliging zijn

- Zowel DolbyDigital aan als uit gehad op de digital out

Ik heb net nog even mijn pa gesproken, deze heeft dezelfde DVD set, echter met een andere TV.
De TV is aangesloten met een optical kabel naar dezelfde optical ingang als ik gebruik.
Daar komt gewoon stereo geluid uit (Dolby Surround bij films durfde 'ie niet te zeggen).
Tevens heeft hij aan de andere optical in (de MD optical IN die ik ook gebruik dus) een goedkope DVD speler gehangen.
Hier komt netjes DD5.1 geluid uit.

Het enige wat ik me dus kan indenken is dat op de een of andere manier de digital out niet gebruitk wordt doorde chipset (of hooguit dat er een signaal op de DVD receiver binnenkomt die die niet snapt .. maar dat kan ik me amper voorstellen).

Dit is overigens de DVD set die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-a10r.jpg

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Vreemd...

Heb je wellicht een andere PC met digitale ingang om te controleren of er wel gewoon stereo geluid uit die digitale uitgang rolt?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat ga ik dus vanavond maar eens proberen ...
Ik heb nog een SB Live! met opt. out/in dus daar kan ik eens mee freubelen.

Andere test die ik nog wil doen, is een DVD afspelen op de PC over SPDIF -> receiver

* Koffie is ten einde raad met de ideen

Braaikamer - Smoke&BBQ

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 12:56
Je moet ook in windows digital out aan zetten.
Rechtsonder even op het speakertje drukken en daarna geloof ik advanced en daar kan digital out aanvinken.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
robbynaish schreef op 27 February 2003 @ 09:20:
Je moet ook in windows digital out aan zetten.
Rechtsonder even op het speakertje drukken en daarna geloof ik advanced en daar kan digital out aanvinken.

Daar heb ik ook aan gedacht ja, echter in het 'normale' volume control van Windows (ik neem aan dat je die bedoelt ?) kan ik dus nergens SPDIF/digital out vinden om 'aan' te zetten.

(wat raar is : ik kan 'm dus wel vinden om te enable voor INPUT. MAar aan de andere kant in het NForce ControlPanel kun je weer niet de input en/disablen).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

[mierenneukmode]

digitaal geluid bestaat niet...

[/mierenneukmode]

Verwijderd

Als ik met mijn minidisc recorder (mdsje510) via de spdif uitgang van mijn geluidskaart (turtle beach 4.1) opneem, dan dien ik eerst de digitale uitgang op 2 speakermode te zetten; probeer dat eens om te kijken of er uberhaupt een bruikbaar signaal uit te halen is (zij het niet datgene dat je wilt)? (zelfde tip als aetje dus eigenlijk)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik ga vanavond idd nog maar eens het e.e.a. aan apparatuur aan elkaar knopen.
Maar ik heb het ook al geprobeerd in 2 speaker modus met DD disabled ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Misschien aanvaard je receiver het DD signaal niet van de nforce 2 aangezien dit niet hetzelfde is als een DD-signaal van een dvd.
De bitrate is oa. anders.
Je zou dus eens een dvd moeten afspelen via je pc en zien of dat werkt.
Probleem daarbij is zoals ik gemerkt heb (asus a7n8x deluxe) dat de softwareplayer de dolby digital encoding niet bypassed. Waarbij hij dus een DD signaal gaat encoderen wat we dus niet willen. Powerdvd bypassed het wel, Windvd niet.
Probeer dus ook eens andere players en stel ze juist in (send to sp/dif)

• arjandijk162
ik kan je iig aanraden om dat omzettertje dat je in principe niet wilt gebruiken toch even erbij te pakken om te testen.

Wat bedoel je trouwens met de digitale kabeltje van je tv naar je versterker, daar kan ik me nl niets bij voorstellen. Een tv maakt toch geen digitaal geluid

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Als je een huge-ass breedbeeld TV hebt, welke DolbySurround kan uitspugen ... is het wel zo handig dat je een digitaal (toslink, coax) kunt gebruiken om het naar je receiver te zenden ;)

* Koffie vraagt zich af waarom beter de converter ?
Van de onboard SPDIF weet ik iig zeker dattie zou moeten werken. De converter is door iemand gesoldeerd die het niet kon uittesten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje

Aetje

Koffie schreef op 27 February 2003 @ 09:26:

[...]

Daar heb ik ook aan gedacht ja, echter in het 'normale' volume control van Windows (ik neem aan dat je die bedoelt ?) kan ik dus nergens SPDIF/digital out vinden om 'aan' te zetten.

(wat raar is : ik kan 'm dus wel vinden om te enable voor INPUT. MAar aan de andere kant in het NForce ControlPanel kun je weer niet de input en/disablen).
Wat al gezegd was... Digitaal sound bestaat nie, volume voor een digitale output dus ook niet. Aan/uit alleen. Volumeregeling komt pas op de analoge versterker...

Forget your fears...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat snap ik , maar ik hoor soms de tip dat je ook *daar* een vinkje kunt zetten voor 'enable SPDIF' ;)

Nu snap ik de opmekring van digitaal geluid pas :o

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 07:48
Aetje schreef op 27 februari 2003 @ 13:43:
[...]

Wat al gezegd was... Digitaal sound bestaat nie, volume voor een digitale output dus ook niet. Aan/uit alleen. Volumeregeling komt pas op de analoge versterker...
Uhm, deze begrijp ik niet :} Wanneer ik het volume op mijn PC aanpas, krijg ik toch echt een ander volume uit mn speakers...en ja, dan blijft de volume van mijn receiver hetzelfde.

• Initial G
  • Laatst online: 17:10
is al iemand op het idee gekomen dat iets gewoon KAPOT is, dus ofwel het mobo ofwel het kabeltje, ik noem maar wat.

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 11:15
Er werd net iets gezegd over een kopiebit... misschien staat idd ergens Kopieerbeveiliging aan en detecteerd jou receiver dat en wil ie vervolgens niets uitspuugen evenals je MD.

Ik had dit zelfde probleem met mijn MD. Ik zette het uit en het werkte perfect.

Edit: TerraTec DMX X-Fire 1024 met een Sony NetMD

[ Voor 10% gewijzigd door ipsec op 28-02-2003 09:15 ]

• Abom
Koffie, misschien een domme vraag, maar zit de kabel die jouw digital out regelt wel aangesloten op het mainboard? Toen ik mijn AGP kaart erin heb gezet, heb ik deze los moeten halen en ben em vergeten aan te sluiten...

Just a thought...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Theorethisch zou dat idd kunnen, echter wil ik daar wel wat kantekeningen bij zetten:

- DVD Speler is nog geen jaar oud, digital ingangen zijn nog nooit gebruikt
- Mobo is hagelnieuw (zou dus evt. een DOA kunnen zijn .. maar de rest doet ALLES het)
- Kabeltje is ook hagelnieuw

Gister nog ff het e.e.a. getest :

- SP1a geinstalleerd
- Drivers na SP1a wederomgeinstalleerd (uit het hoofd de 2.03 drivers voor NForce2)
- WinDVD player geinstalleerd, echter geeft deze ook geen enkel geluid

Nu heb ik een klein kansje dat ik iets fout doe, ik hoorde namelijk opeens dat je na het selecteren van de digitale input op de receiver nog een keer de input moet selecteren.
Dat ga ik vanavond nog eens ff testen.

Als laatste ga ik het volgende testen:

- DVD unit van alle kabels loskoppelen
- DVD unit mee naar mijn paps
- DVD unit aansluiten op alle aanwezige kabels
- TV en 2e DVD aansluiten op DVD unit

Als ik dan nog geen geluid heb, ligt het dus aan de unit.

* Koffie blijft stug volhouden :)
Abom schreef op 28 February 2003 @ 09:12:
Koffie, misschien een domme vraag, maar zit de kabel die jouw digital out regelt wel aangesloten op het mainboard? Toen ik mijn AGP kaart erin heb gezet, heb ik deze los moeten halen en ben em vergeten aan te sluiten...
Just a thought...
Checked, maar ik heb de PC nu ff bij me, dus ik nog eens dubbelchecken.
SuperKevin schreef op 28 February 2003 @ 09:10:
Er werd net iets gezegd over een kopiebit... misschien staat idd ergens Kopieerbeveiliging aan en detecteerd jou receiver dat en wil ie vervolgens niets uitspuugen evenals je MD.
Ik had dit zelfde probleem met mijn MD. Ik zette het uit en het werkte perfect.
Ik betwijfel of mijn uinit als beveiliging niets zou laten horen:
U kunt geen signalen opnemen in Dolby Digital of DTS Digital Surround waneer een MD Recorder of een andere digitale component aangesloten is op het contact DIGITAL OUT OPTICAL
Ben overigens wel heel benieuwd hoe je die copybit hebt uitgezet :?
KAn het namelijk altijd proberen of dat het zou zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Koffie op 28-02-2003 09:15 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Abom
Ik heb dus ook een FN41 en ik heb geen probleem met deze copybit...ik kan me ook niet voorstellen dat deze gebruikt wordt bij de nforce2

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Yes !!!!

Het werkt :Y)

De oplossing is eigenlijk te stom voor woorden |:(
Op het moment dat je een DIGITALE ingang selecteer, wacht de reciever nog steeds op een ANALOOG signaal :?

Deze moest ik dus wijzigen van 'Analoog' naar 'Auto/PCM'.
Zodra ik dat deed, meteen DD5.1 crystal clear :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje

Aetje

Doh :P :D

Forget your fears...

• Tele
  • Niet online
En kan je stereo materiaal op de pc (mp3's, enz) nu ook als dolby digital 5.1 uitsturen met je nforce2? Ik neem aan dat dit het doel is van de encoder..

Verwijderd

Tele schreef op 28 February 2003 @ 22:49:
En kan je stereo materiaal op de pc (mp3's, enz) nu ook als dolby digital 5.1 uitsturen met je nforce2? Ik neem aan dat dit het doel is van de encoder..
Ja, alles, maar dan ook alles stuurt de Nforce2 als een gecodeerd AC3 signaal uit.
Jammer dat de Nforce chipset dit alleen kan, ik zou graag terug gaan naar een P4

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat klopt ja, zelf s de default "Welcome windows.wav" die je bij het opstarten te horen krijgt komt als DD5.1 signaal binnen :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje

Aetje

Kort vraagje, heb je de Deluxe versie nodig voor dat digitaal uit gebeuren?

Forget your fears...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
de Deluxe van wat :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Aetje

Aetje

Asus A7N8X

Forget your fears...

• arjandijk162
volgens mij wel, de standaard versies hebben vaak een 5.1 cmedia chip erin zitten, maar kijken even op de asussite zou ik zeggen. Daar staat vast wel of er wel of geen DD encoder op zit.

He koffie, gaat de muziekkwaliteit nu niet echteruit? Want volgens mij is DD per kanaal minder kwaliteit dan CD en is er daarom DTS bijgekomen. En een extra omzetslag brengt volgens mij altijd kwaliteitsverlies met zich mee, en dat doet doe nforce chip wel

Verwijderd

Alleen de Asus A7N8X-Deluxe heeft Soundstorm, de standaard doet het zonder.

• Tele
  • Niet online
Koffie schreef op 01 maart 2003 @ 12:42:
Dat klopt ja, zelf s de default "Welcome windows.wav" die je bij het opstarten te horen krijgt komt als DD5.1 signaal binnen :Y)
Das best gaaf dus :) Laatste vraag hierover: Behoudt de digitale uitgang z'n 'draaggolf' of stopt de digitale datastroom als er geen geluid is? M'n reciever heeft namelijk zo'n 2 seconden na het begin nodig om een 5.1 stream te laten horen..

Verwijderd

Hij behoudt het altijd, Dolby Digital signaal gaat branden tijdens het opstarten van Windows

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie agrees met Tweakprostituee

Nog voordat Windows up and running is, gaan alle lampjes van de speakers op mijn receiver branden.
He koffie, gaat de muziekkwaliteit nu niet echteruit? Want volgens mij is DD per kanaal minder kwaliteit dan CD en is er daarom DTS bijgekomen. En een extra omzetslag brengt volgens mij altijd kwaliteitsverlies met zich mee, en dat doet doe nforce chip wel
Ik durft het niet te zeggen, kan het me ook bijna niet voorstellen.
Denk even mee , met mijn totale a-technische verstand van dit soort dingen:

- We hebben een CD
- Deze is is in 2 kanaals stereo
- De Chip maakt er gewoon meerdere kanalen (waarbij hij evt. een soort surround faked door sommige info wel en niet op de kanalen te laten horen).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:24

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb dus hetzelfde probleem.. (ook nf2)
muziek e.d. gaat allemaal perfect via de spdif out naar mijn receiver.
zodra ik een dvd opzet krijg ik helemaal geen geluid meer :S
ook niet als ik met de mediaplayer dan een mp3tje afspeel :S zelfs niet via mijn koptelefoon die gewoon analoog op de geluidskaart aangesloten zit

ik snap niet helemaal wat jij hebt veranderd koffie op je receiver.
heb zelf een yamaha rxv440rds

ps. gebruik windvd, en het heeft al is gewerkt :S

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 31-03-2004 11:59 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

kickje

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hmmm, hij geeft dus helemaal geen geluid, ook analoog niet..
vriend van me kan em met mediaplayer wel afspelen perfect (standaard wmp in winxp)
hij kan hem in windvd ook niet afspelen
en ik hem mp helemaal upgegrade en bij mij doet ie het niet :S

gaat trouwens over gothika dvd

[ Voor 16% gewijzigd door PnD op 01-04-2004 19:37 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Beter laat dan nooit, maar heb net dit moederboard gekocht en zat ook met dit probleem en heb daar oplossing voor gevonden en dat is gewoon om niet die WinDVD te gebruiken maar PowerDVD.

Met WinDVD kreeg ik ook geen DTS geluid erdoor heen, hoorde niets, terwijl ik hem op SPDIF hebt staan en ik 100% zeker weet dat ie kabel goed is omdat ik op mijn vorige moederboard er gewoon DTS uit kreeg maar toen met de Sb Audigy LS.

Het enige verschil was dat ik toen PowerDVD gebruikte en nu WinDVD, dus ben maar weer terug gegaan naar PowerDVD en het DTS geluid werkte dus gewoon.

Dus ik raad aan om PowerDVD eens te proberen indien iemand nog met dit probleem zit.
Pagina: 1