Ik snap er ff helemaal nix meer van

Ik heb hier een Shuttle SN41G2.
Deze heeft een FN41 mobo erin zitten, welke een NFORCE2 chipset bevat.
Deze heeft onder andere een DolbyDigital5.1 geluidskaart en SPDIF out onboard zitten.
Gisteren waren eindelijk alle onderdelen binnen, dus meteen alles vlug in elkaar geknutseld.
Toen Windows XP eindelijk draaide, knoopte ik het ding aan mijn breedbeeld en DVD Receiver.
Helaas, ik krijg er geen druppel digitaal geluid uit
Ik heb alle juiste codecs geinstalleerd om uberhaupt geluid te krijgen, als ook de allerlaatste drivers voor de Nforce2 chipset.
Ik heb een HT systeem van JVC, namelijk de THA-10R.
Deze heeft een stuk of 3 optical INs , ik sluit 'm bijvoorbeeld aan op "MD".
Via de source dien ik dan "MD" te slecteren.
Af fabriek staat die op "Tape" en met een optie moet ik die omswitchen naar de digitale "MD".
Dit heb ik gedaan, en er komt nu netjes "MD" in de display te staan.
Uiteraard in het Nforce Control Panel aangegeven dat ik Digital Out wil enablen.
In datzelfde controlpanel zie ik ook netjes de volumemeters voor alle 6 de speakers van links naar rechts bewegen op 'maat' van het geluid.
Om het mijzelf wat makkelijker te maken, heb ik het ding aan een (oude) MiniDisc recorder geknoopt.
Helaas, deze geeft per direct "Cannot Copy" zodra ik de toslink tussen de MD en de PC verbind.
Het enige wat ik me enigzins kan bedenken, is dat mijn DVD receiver dit ook 'ziet' en sowieso geen druppel geluid laat horen
Ook ben ik al de tip tegengekomen om het volgende te doen:
AVI file met AC3 geluid afspelen -> File -> Properties -> Advanced -> Audio Codec -> Properties -> Enable SPDIF
Echter dat maakt ook helaas geen enkel probleem.
Overbodig om te vermelden: analoog geluid werkt als een trein!
Wie o wie heeft enig idee hoe ik hier digitaal geluid uit kan krijgen
Ik heb hier een Shuttle SN41G2.
Deze heeft een FN41 mobo erin zitten, welke een NFORCE2 chipset bevat.
Deze heeft onder andere een DolbyDigital5.1 geluidskaart en SPDIF out onboard zitten.
Gisteren waren eindelijk alle onderdelen binnen, dus meteen alles vlug in elkaar geknutseld.
Toen Windows XP eindelijk draaide, knoopte ik het ding aan mijn breedbeeld en DVD Receiver.
Helaas, ik krijg er geen druppel digitaal geluid uit
Ik heb alle juiste codecs geinstalleerd om uberhaupt geluid te krijgen, als ook de allerlaatste drivers voor de Nforce2 chipset.
Ik heb een HT systeem van JVC, namelijk de THA-10R.
Deze heeft een stuk of 3 optical INs , ik sluit 'm bijvoorbeeld aan op "MD".
Via de source dien ik dan "MD" te slecteren.
Af fabriek staat die op "Tape" en met een optie moet ik die omswitchen naar de digitale "MD".
Dit heb ik gedaan, en er komt nu netjes "MD" in de display te staan.
Uiteraard in het Nforce Control Panel aangegeven dat ik Digital Out wil enablen.
In datzelfde controlpanel zie ik ook netjes de volumemeters voor alle 6 de speakers van links naar rechts bewegen op 'maat' van het geluid.
Om het mijzelf wat makkelijker te maken, heb ik het ding aan een (oude) MiniDisc recorder geknoopt.
Helaas, deze geeft per direct "Cannot Copy" zodra ik de toslink tussen de MD en de PC verbind.
Het enige wat ik me enigzins kan bedenken, is dat mijn DVD receiver dit ook 'ziet' en sowieso geen druppel geluid laat horen
Ook ben ik al de tip tegengekomen om het volgende te doen:
AVI file met AC3 geluid afspelen -> File -> Properties -> Advanced -> Audio Codec -> Properties -> Enable SPDIF
Echter dat maakt ook helaas geen enkel probleem.
Overbodig om te vermelden: analoog geluid werkt als een trein!
Wie o wie heeft enig idee hoe ik hier digitaal geluid uit kan krijgen