[WinXP]Hoe zit het nou met de repair functie?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier zijn al wat topics over, maar ik vind nergens duidelijkheid.
:
--------------------------------------------------------------------------------
afterburn schreef op 02 september 2002 @ 11:18:
Herinstallatie zonder verlies kan ook:
- booten van cd
- keuze repair/install kiezen voor install
- 2de keuze repair/install kiezen voor repair

Hij zal nu windows compleet overnieuw installeren, zonder de oude gegevens te overschrijven.

--------------------------------------------------------------------------------

Is leuk , maar werkt wel alleen op de Engelse install van XP, als hij XP NL heeft geinstalleerd heeft hij deze optie niet en word het dus een nieuwe install zonder format..
Hoe zit het nou met de 'herinstallatie' functie van XP? is de hierboven staande quote de waarheid?

Ik ben dus die 2e repair optie nog nooit tegengekomen, terwijl ik XP toch al heel wat keertjes geinstalleerd heb. Ik gebruik inderdaad altijd de NL versie.

kan iemand hier nu een keer uitsluitsel over geven?

ps: ik zal vanavond thuis ff foto's gaan versieren van het scherm waar volgens sommigen de repair optie zou moeten verschijnen, waar ik dus nog nooit succes gehad heb.

in dit topic wordt er overigens ook over gepraat: Morgen mobo + CPU vervangen, hoe WinXP voorbereiden ?

[ Voor 20% gewijzigd door smvs op 26-02-2003 22:33 ]

• smvs
  • Niet online
en hier de foto's: (nee ik heb geen brute cam, dit zijn vmware screen captures)

1e repair optie, ofwel de recovery console, die moet je dus niet hebben, dat is duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=63707

partitie kiezen (hiervoor zit nog het f8 ik ga akkoord scherm maar dat is niet van belang)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=63708

doorgaan met setup dus, c.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=63709

geen wijzigingen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=63711

dan zou hier de 2e repair functie moeten staan als ik de verhalen mag geloven...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=63712

[ Voor 30% gewijzigd door smvs op 24-03-2003 09:26 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Dat is geen repair, dat is een complete reinstall.

Het kan allemaal nog wel, maar voor de "Automated" optie moet je een bootdisk hebben. Je kunt de optie activeren door na de "Druk op F6 om een niet-microsoft stuurprogramma te laden" op F2 te drukken. Deze melding zal ook verschijnen: "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel".
De bootdisk wordt niet standaard gemaakt bij de installatie van XP.

You can't have everything. Where would you put it?

• smvs
  • Niet online
de automated wat optie?

volgens mij hebben jij en ik het over iets heel anders. er zijn gewoon mensen die beweren dat je in mijn laatste screenshot voor repair kunt kiezen, en dat is mij dus niet gelukt.

[ Voor 80% gewijzigd door smvs op 27-02-2003 08:21 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
En hoe maak je de bootdisk dan? Voor zover ik weet alleen bij het back-uppen van je hele systeem (nl. het maken van een bestand dat door ASR (automatic system recovery) kan worden gebruikt.
Dit is anders dan bij Windows 2000, waar je met het commando "rdisk" een recovery-diskette kunt maken.
Als iemand weet hoe je die diskette maakt zonder een half uur op je back-up te wachten mag-ie het zeggen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
ja dat bedoel ik nu ook, heb ook al twee keer een complete reinstall moeten doen
omdat die verdomde diskette niet is te maken in xp wie o wie weet het
wel een complete back up maar dat wil ik ook niet
heb wel 7 opstart diskettes van xp(voor kaal opstart)
maar geen repair ????????

• smvs
  • Niet online
fibertje schreef op 27 February 2003 @ 21:22:
ja dat bedoel ik nu ook, heb ook al twee keer een complete reinstall moeten doen
omdat die verdomde diskette niet is te maken in xp wie o wie weet het
wel een complete back up maar dat wil ik ook niet
heb wel 7 opstart diskettes van xp(voor kaal opstart)
maar geen repair ????????
voor complete reïnstall hebben we altijd ghost nog gelukkig, alleen dan moet je wel al je data backuppen voor zover dat nog niet op een andere partitie staat, en instellingen enzo, want een ghost maak je altijd te vroeg of te laat.

• pinockio
smvs schreef op 27 February 2003 @ 23:57:
[...]

(...) want een ghost maak je altijd te vroeg of te laat.
Juist, en daarom willen fibertje en ik gewoon die XP diskette maken... Stel, je OS draait niet meer zo lekker, en je wilt niet ghosten (of dat heb je HEEL lang geleden gedaan, of daar is het te laat voor)... Dan wil je 'm repareren. Helaas lukt dat dus niet als je geen diskette hebt (want dan moet je eigenlijk een herinstallatie doen, dat daarbij je files voor een deel bewaard blijven is een schrale troost).

Verder helpt System Restore dan niet meer, omdat alleen herstelpunten van de afgelopen maand of zo bewaard blijven... |:(

Kortom, de reparatieprocedure van XP is SLECHTER dan die van 2K. :'(

• smvs
  • Niet online
ik wil hier nog ff op doorgaan. het blijft voor mij dus een raadsel waarom ik die 2e repair optie niet krijg. ik heb er een KB artikel bij gevonden, zie hier:

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q315341

daar hebben ze het ook vrolijk over de 2e repair optie, maar ik krijg hem dus niet..

ik heb MS nederland gebeld, maar ik heb een OEM versie, dus ik kan aan het gas. ik heb hier nog wel een full win2k server liggen, misschien kan ik daarmee support eisen.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 24-03-2003 10:06 ]

• smvs
  • Niet online
deze zou ik moeten krijgen maar die krijg ik niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/software/windows/xp/Repair_files/image006.jpg

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:21
Wat is er mis met de methode 1 uit je link? Windows opstarten, windows cd erin, in het eerste scherm "Windows XP Installeren" kiezen, vervolgens "upgrade". Dit zou gegevens en instellingen moeten behouden.
Ik zit met een verkl*te XP na een virusaanval die ik niet helemaal opnieuw wil installeren. Zal wel eens kijken of dat hiermee op kan lossen.

[ Voor 31% gewijzigd door croxz op 24-03-2003 14:29 ]

• smvs
  • Niet online
Pee schreef op 24 March 2003 @ 14:26:
Wat is er mis met de methode 1 uit je link? Windows opstarten, windows cd erin, in het eerste scherm "Windows XP Installeren" kiezen, vervolgens "upgrade". Dit zou gegevens en instellingen moeten behouden.
Ik zit met een verkl*te XP na een virusaanval die ik niet helemaal opnieuw wil installeren. Zal wel eens kijken of dat hiermee op kan lossen.
methode 1 is prima, alleen dan moet je nog wel een windows hebben die op wil starten. en vaak wil je juist een repair installatie uitvoeren omdat windows juist niet meer wil opstarten.

• smvs
  • Niet online
ik wil nog ff opmerken dat het me wel lukt om win2k te herstellen... en ik doe hetzelfde als bij xp. het ligt dus helaas niet domweg aan mij. (ik krijg dus bij 2k wel dat scherm)

• pinockio
Pee schreef op 24 March 2003 @ 14:26:
Je bent geïnstalleerde programma's dan wel vaak kwijt, omdat je registry door een "schone" versie wordt vervangen.

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
hier is fibertje weer heb sinds 18 maart een originele ned xp pro versie
bij mij pc prive project en raad eens hier zit die repair optie ook niet in
de diskette aanmaak dus
alles uitgezocht kom alleen maar naar een coplete herinstall
of zoals de vorige post een backup.
pinoccio heeft gelijk dit is een misser in xp.
of wij missen hem alleen, heb toch maar een ghost aangemaakt op dvd
maar ik ben toch benieuwd of hier toch nog een bevredigend antwoord
opkomt hoe dan wel deze diskette aan te maken
groetjes
Pagina: 1