image beheer op site.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik wil voor mijn website (voor de mensen die nu drukken, hij is onder constructie ;) ) ook een directory hebben waar images staan. Ik wil op een eenvoudige manier images uploaden en verwijderen, zonder dat ik hiervoor mijn ftp client hoef aan te slingeren. Ik zou alleen niet weten waar ik moet beginnen om dit voor elkaar te krijgen.

Mijn site is verder opgebouwd uit XML+ XSLT en html, en verder wil ik liever geen gebruik maken van een scripttaal zoals php of een framework zoals ASP.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe wil je in vredesnaam zonder server-side scripting iets serverside aanpassen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 26-02-2003 21:00 . Reden: vrede ;) ]

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
WebDAV.

kan je zien als een Web Folder, gewoon uit je Explorer te benaderen, uitgaande dat je Microsoft spul gebruikt.

May the Force be with You instead of Bill

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Gaat je vrees ik niet lukken zonder een asp of php-alike taaltje

Pram, PHP was expliciet genoemd als iets wat niet gebruikt mocht worden

[ Voor 40% gewijzigd door Willem op 26-02-2003 21:30 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
vreemd. Hier stond net een reply van prammenhanger.

Ik wil niet vastzitten aan een microsoft oplossing omdat ik mijn site straks thuis ga draaien op een bsdbak (niet 100% zeker trouwens).

Maar ik zit dus vast aan een script oplossing.

Verwijderd

Dreamweaver MX ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Prammenhanger zei dingen die niet terzake deden. Dreamweaver MX gebruikt als ik het me goed herinner ook een FTP achtige aangelegenheid dus dat gaat ook niet op.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Euh, kun je niet gewoon je ftp-accountje mappen als network drive? Dan kun je gewoon met sleur en pleur alles heen en weer gooien. Heb je niet eens een browser nodig :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Het is dus
OF
een semi-FTP oplossing (zoals Pelle voorstelt (network drive mappen)
OF server side scripten [en als je dat niet kan zijn daar honderden voorgebakken scripts voor [10 minuten afbakken en je bent klaar]]
dit zijn simpelweg ook de twee manieren om een webserver te benaderen.
Probeer 't zo 'ns zou'k zegge :+

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• HunterPro
  • Niet online
Ik denk dan, als ik toch je wensen lees, dat je toch voor een combo als php + mysql moet gaan (beiden goed verkrijgbaar op allerlei bsd- en *nix-varianten), of, als je graag wat meer uit een rdbms haalt, postgreSQL in plaats van mySQL. De mogelijkheden van deze twee/drie zijn praktisch eindeloos voor wat jij er mee wilt :)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik wil op een eenvoudige manier images uploaden en verwijderen, zonder dat ik hiervoor mijn ftp client hoef aan te slingeren en verder wil ik liever geen gebruik maken van een scripttaal zoals php of een framework zoals ASP
Waarom eigenlijk niet?

Als FTP te ingewikkeld is (overige gebruikers, rechten, progje aan clientside vereist) dan blijft alleen de optie voor een Content Management systeem (=Serverside script) over.

Als je geen serverside script wilt gebruiken (omdat je je systeem "portable" wilt houden, niet kunt/wilt programmeren, je hostingprovider het niet ondersteund) dan moet je FTP gebruiken.

You can't have it both ways.

• HunterPro
  • Niet online
Overigens kun je een dergelijke server-side scripting oplossing natuurlijk ook zelf programmeren in bijvoorbeeld C(++) en vervolgens compilen voor het systeem waar je 'm op gaat draaien :)

Ook een leuke oplossing: FTP'en naar een applicatie die op die poort luistert (oftewel in plaats van naar een filesystem naar een applicatie dat stiekem een filesystem nadoet)
Pagina: 1