Toon posts:

Win2k - Win98 met router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, het zit zo..
Er staan hier 2 computers, verbinding via Mxstream. Computer 1, met Win98 belt gewoon in en krijgt verbinding. Computer 2 kan krijgt met inbellen een fout van de PPP-adapter (fout 734). Hij zegt dat de verbinding is verbroken bij de externe computer. Beide computers kunnen zowel met de router, zichzelf als elkaar pingen. De DHCP server heeft beide computers een IP-adres gegeven. Het enigste probleem is dat Computer 2 niet op het internet kan. Help?! :?

Verwijderd

Heb je na het configureren van mxstream de IP's op bijde pc's op auto gezet zodat je router die 2 pc's een ip adres kan geven voor inet?

Verwijderd

Topicstarter
ja, die staan allemaal goed. Ze kunnen ook alles pingen. Het probleem is dat er op de 2e computer geen verbinding kan worden gemaakt. Op deze is trouwens geen Mxstream geinstalleerd. Zou dat uit kunnen maken? Dat gaan we nu proberen. Heeft iemand nog tips voor als dat ook niet werkt? b.v.d.

Verwijderd

Nee dat maakt niet uit.

Mogelijke oplossingen
-Je moet je kabel vanuit je modem in de router stoppen (dat wist je al hoop ik) :)

-Maar je moet er wel voor zorgen dat de pc waar MXstream op geinstalleerd is dat die het internet deelt op het netwerk.

-En als het goed is hoef je met router niet meer met die inbelverbindingen te werken, want je bent als je de pc opstart gelijk verbonden met internet.

Verwijderd

Je computers moeten nooit verbinding maken met het internet. Ze moeten verbinding maken met het netwerk. MX stream hoef je niet te installeren op de PC's. De router maakt verbinding met het internet.
'k ben zo brutaal om te veronderstellen dat je geen PC als router hebt maar zo'n handig klein routertje met evt. een ingebouwede switch.

Verwijderd

Topicstarter
preciesly klause... Er zit een router naast. Modemkabel naar de router en van daar verdeeld naar de 2 pc's op poorten P1 en P2. Als ik op de 2e computer inbel krijg ik de foutmelding na het controleren van ww en gebruikersnaam dat de externe computer niet reageert. In de logbestanden staat ook bij:

View any attempts that have been made to illegally gain access to your network.

01/01/2002 03:38:24 192.168.2.101 can't find NTP-time.

Wat houdt dat in? heeft dat er misschien mee te maken? :/

Btw. Op de 2e pc staat geen PPP-adapter geinstalleerd. Dat misschien iets..? :? :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 21:33 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je de gebruiksaanwijzing van de router niet (goed) gelezen. Je moet o.a. je gebruikersnaam en wachtwoord in je router moeten invoeren. Ook het PPP adapter gebeuren moet in de router ingevoerd worden. Het is gewoon een kwestie van domweg de gebruiksaanwijzing van de router volgen. In IE moet je bij verbindingen "nooit verbinding kiezen" aanvinken. IE maakt dan via het netwerk verbinding met het WWWeb.
Je account in Outlook Expr. moet als verbinding "LAN netwerk" hebben.
Het hele MX stream verhaal hoef je niet te gebruiken op de PC's. Je maakt dus géén verbinding vanaf de PC naar de provider. De router maakt de verbinding!

Router? SMC barricade? Lijkt me... In de router moet moet een wizard zitten.
Als je in de router wilt komen moet je wel eerst de verbinding die je nu gemaakt hebt verwijderen omdat IE anders het IPadres van de router op het Web gaat zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de instellingen van de PPP-adapter van Pc1 ingevoerd:
IP Address :10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 213.84.158.171
User ID: blablabla
Password: ********
PPTP Gateway: 213.84.158.171
Idle Time Out: 0 (min)

Pc1 kan gewoon connecten nog steeds, maar dat gaat niet automatisch. Je moet nog steeds apart inbellen, hij pakt hem niet via de IE. En nog steeds kan Pc2 niet verbinden. Plz help...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 22:10:

Pc1 kan gewoon connecten nog steeds, maar dat gaat niet automatisch. Je moet nog steeds apart inbellen, hij pakt hem niet via de IE. En nog steeds kan Pc2 niet verbinden. Plz help...
Je bent niet erg duidelijk. Wat voor router heb je? Heb je aanwijzingen die ik je gaf over IE (Internet Explorer) enz. geprobeerd?
Waarschijnlijk moet je de gegevens bij IP Address en Default Gateway omkeren. De Default Gateway heeft het IP Address van je router. De router is de Default Gateway! Het PPTP Gateway verhaal komt me niet bekend voor. Lijkt me niet nodig.
Dat IP adres wat met 213 begint is het IP adres wat je provider je toegekend heeft? Zo ja, dan kan je dit beter even weg editten....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 22:38 . Reden: IP adress ]

Verwijderd

Als je er niet uit komt kijk hier eens : http://www.xs4all.nl/sys/.../ksearch.cgi?terms=router

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 22:10:

first..

vergeet het hele inbellen gedoe op je PC.. als je er een router ertussen knupt hoef je niet meer in te bellen met je PC.. dit doet de router..

verwijder gewoon die PPP-account van je PC en stel je IP van je PC's in de
10.0.0.xxx (xxx mag alles zijn behalve 0, 150 & 255) op netmask 255.255.255.0
hierdoor vertel je de PC's dat ze de ROUTER moeten gebruiken en niet een PPPoE verbinding. (PPPoE = PPP over Ethernet)

als die router connect dan zijn alle PC's online..

nog makkelijker is als je ROUTER DHCP ondersteuning heeft.. kun je dat activeren en elke PC die op het netwerk hangt de IP-adres automatisch verkrijgen aanvinken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1