Toon posts:

G2-MX geeft wazig beeld bij mij... ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje:
Ik heb een tijdje geleden even een geforce 2 MX geleend. ik heb met mijn 17" monitor mijn desktop op 1024x768 gezet en kwam erachter dat dat net niet echt scherp beeld gaf. De lettertjes vond ik nogal wazig...net alsof ik op zo'n 60 HZ aan het werken was (ik heb hem op 100HZ gezet). Op 800x600 zag het er wel perfect uit. Verder ken ik nog iemand met een MX en die heeft precies het zelfde probleem. Weet iemand of dit aan de kaart zelf licht of dat het met de instellingen te maken heeft? of misschien aan de instellingen van mijn monitor (Iiyama A702HT op een Atlon 600) ? Ik was nl. van plan er 1 te kopen binnenkort maar misschien dat ik nog ff wacht tot de Radeon "iets" in prijs is gedaald.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Alle MX-en behalve de Hercules hebben dat.
1024x768 vind ik nog wel gaan. Daarboven wordt het echt slecht. Er is ook een remedie tegen, maar die vereist soldeerwerk.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Waarom ben ik de enige die daar geen last van heeft met m'n Asus v7100/T ??? zelf in 1600x1200 geeft ie gewoon alles scherp weer hoor!

(Ik heb wel een 17" 0.24dp Flattron (LG) monitor...heeft dat er iets meer et maken:?)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
Degene waarvan die MX is heeft er zelf ook weinig last van (op 1024x768 dan) maar bij 1600x1200 (op zijn 22" monitor...) ziet er gewoon niet uit. oh, irrelevant, weet je mischien waardoor het komt dat dat de hercules wél scherp beeld heeft? ... als dat waar is ga ik er nl. een kopen . unnuh... weet iemand wat dan het verschil is tussen de hercules prophet 2 MX RETAIL en OEM.. aangezien ze 183 - 166 = 17HZ verschillen?
is dit gewoon een verkoop truc, of zit er echt verschil tussen die kaarten?

Verwijderd

verschil is dat oem 7ns heeft en de retail 5.5ns. Dit is geen verkoop truuk, maar de harde waarheid. En het is geen Hz, maar Mhz (zou niet best wezen :P)

Doordat het sneller geheugen is, kan je hem ook beter opvoeren.....

Ik heb btw geen last van slechte beeldkwaliteit....zal wel aan mij liggen (Heb een heru, daar niet van)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Op vrijdag 17 november 2000 17:10 schreef FiRePaTH het volgende:
Waarom ben ik de enige die daar geen last van heeft met m'n Asus v7100/T ??? zelf in 1600x1200 geeft ie gewoon alles scherp weer hoor!

(Ik heb wel een 17" 0.24dp Flattron (LG) monitor...heeft dat er iets meer et maken:?)
Weet ik niet maar ik heb een gewone Asus 7100 en ook een LG 795 FT, en ik heb ook absoluut geen problemen. Draai desktop in 1280x1024 en mooi scherp. 1600x1200 vind ik te klein op 17" voor desktop, maar spellen zien er ook goed uit.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff de geforce MX -vergelijkingstest bekeken die "Canard" samengesteld heeft(http://canard.50megs.com/) ... kan ik hier uit opmaken dat ik dat de Elsa Gladiac MX voor mij de beste keus is ivm. de beeldkwaliteit ? Of kan ik toch beter (wat irrelevant zei) de Hercules nemen? of de snelste (Gainward) of....AAAAHHH!!! HELP! :?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de Hercules MX en de Elsa Gladiac MX verschillen van snelheid? Op de vergelijking-site van Canard (die nu niet meer werkt.....zie zijn topic) staat nl. dat de Elsa G. de beste 2d kwaliteit heeft op hogere resoluties... of heeft iemand misschien zo'n kaart?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

zelf in 1600x1200 geeft ie gewoon alles scherp weer hoor!
(Ik heb wel een 17" 0.24dp Flattron (LG) monitor...heeft dat er iets meer et maken
Jij draait 1600x1200 op een 17"-monitor met een MX en je beweert dat alles nog scherp is?????? Wat is eigenlijk jouw definitie van "scherp"? Laat jezelf nakijken man! Je raaskalt!

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1