Ik heb dus een aopen AK77-8XN . Op de northbridge van dat moederbordje zit een 'mooi' (lees afschuwelijke) fan. Nu ik had er niet veel last van met mijn vorige koeler, maar sinds ik een zalmanetje in huis heb, is dat chipset koelertje het enige dat nog herrie maakt. OPzich is het niet veel herrie, maar als mijn pc om 7uur boot en braafjes mp3's afspeelt om me te wekken, is het geluid van dat kleine fannetje vreselijk.
(
ps: Ik heb al een search gedaan mor vond alleen niet echt een antwoord
)
Nu het zit zo. Het 'koelblokje' is gewoon een metalen behuizing waarin een fannetje zit dat op de bodemplaat van dat behuizingetje blaast. Nu vraag ik me dus af hoe effectief dat is. Kan ik nu dat fannetje er afhalen en gewoon de fan van mijn zalman een beetje laten meeblazen op het plaatje of haal ik hem er beter af en zet ik er een zalman blokje erop?
(
Mag ik wat aan dat blokje trekken als ik het er af wil?
)
(
ps: Ik heb al een search gedaan mor vond alleen niet echt een antwoord
)
Nu het zit zo. Het 'koelblokje' is gewoon een metalen behuizing waarin een fannetje zit dat op de bodemplaat van dat behuizingetje blaast. Nu vraag ik me dus af hoe effectief dat is. Kan ik nu dat fannetje er afhalen en gewoon de fan van mijn zalman een beetje laten meeblazen op het plaatje of haal ik hem er beter af en zet ik er een zalman blokje erop?
(
Mag ik wat aan dat blokje trekken als ik het er af wil?
)