Chipset cooler KT400

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb dus een aopen AK77-8XN . Op de northbridge van dat moederbordje zit een 'mooi' (lees afschuwelijke) fan. Nu ik had er niet veel last van met mijn vorige koeler, maar sinds ik een zalmanetje in huis heb, is dat chipset koelertje het enige dat nog herrie maakt. OPzich is het niet veel herrie, maar als mijn pc om 7uur boot en braafjes mp3's afspeelt om me te wekken, is het geluid van dat kleine fannetje vreselijk.

(
ps: Ik heb al een search gedaan mor vond alleen niet echt een antwoord
)

Nu het zit zo. Het 'koelblokje' is gewoon een metalen behuizing waarin een fannetje zit dat op de bodemplaat van dat behuizingetje blaast. Nu vraag ik me dus af hoe effectief dat is. Kan ik nu dat fannetje er afhalen en gewoon de fan van mijn zalman een beetje laten meeblazen op het plaatje of haal ik hem er beter af en zet ik er een zalman blokje erop?

(
Mag ik wat aan dat blokje trekken als ik het er af wil?
)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

jvvv schreef op 26 februari 2003 @ 19:39:
Ik heb dus een aopen AK77-8XN . Op de northbridge van dat moederbordje zit een 'mooi' (lees afschuwelijke) fan. Nu ik had er niet veel last van met mijn vorige koeler, maar sinds ik een zalmanetje in huis heb, is dat chipset koelertje het enige dat nog herrie maakt. OPzich is het niet veel herrie, maar als mijn pc om 7uur boot en braafjes mp3's afspeelt om me te wekken, is het geluid van dat kleine fannetje vreselijk.

(
ps: Ik heb al een search gedaan mor vond alleen niet echt een antwoord
)

Nu het zit zo. Het 'koelblokje' is gewoon een metalen behuizing waarin een fannetje zit dat op de bodemplaat van dat behuizingetje blaast. Nu vraag ik me dus af hoe effectief dat is. Kan ik nu dat fannetje er afhalen en gewoon de fan van mijn zalman een beetje laten meeblazen op het plaatje of haal ik hem er beter af en zet ik er een zalman blokje erop?

(
Mag ik wat aan dat blokje trekken als ik het er af wil?
)
ik zou eens kijken of hij niet stiekem vast zit met pinnetjes aan de achterkant :>
maar als hij daar niet mee vast zit kan je hem VOORZICHTIG los proberen te wrikken
dus beetje heen en weer bewegen
als dat niet lukt leg hem in een plastic zak in de vriezer
en probeer het dan nog eens

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 10:55

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Je kan een oud koelblok gebruiken van een P1 bijvoorbeeld. Of je neemt zo'n zalman heatsink met desnoods een 40x40 fannertje erop geschroefd. Die heatsink kan je er trouwens niet afrukken. Er zitten namelijk (meestal) van die pinnen in de mobogaten waar ie doorheen vast zit.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Dus dat spul gebruik ik best niet zonder fan?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

jvvv schreef op 26 februari 2003 @ 19:57:
Dus dat spul gebruik ik best niet zonder fan?
Zou ik niet doen > bijna geen metaal :)
En zonder fan is t al helemaal niets :)

Maar idd, wat Shunt ook al zegt > mobo er uit halen en vervolgens de pinnetjes van de zijkant indrukken en dan kan je het blokje met fan er af halen :)
Koop vervolgens een leuk blokje (hoeft niet duur te zijn, Zalman heeft een rdelijk alu blokje voor weinig geld) en laat er wat lucht langs gaan > zou genoeg moeten zijn alsje je bus niet oc-t :)
Btw, met passieve koeling valt m'n a7v333 bus nog van 133 naar 166 te krijgen, dus zelfs oc--en zou moeten kunnen, hoor, maar dat kan ik je niet garanderen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Kan wel zonder fan denk ik, ik zou zeggen probeer t gewoon, het ergste wat er kan gebeuren is wat instabiliteit, wat erop duid dat je je fan terug moet zetten :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 20:01 ]

Verwijderd

ik heb een gigabyte a7 vax en heb de koeler erafgegooit ivm teveel herrie,en de temp is niet omhoog gegaan :-)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 20:04:
ik heb een gigabyte a7 vax en heb de koeler erafgegooit ivm teveel herrie,en de temp is niet omhoog gegaan :-)
De temp van de northbridge is niet omhooggegaan?
Lijkt me sterk.. :)
Dat is ook zo'n heel klein dingetje..

Weet je t zeker?
Case temp hoeft niet gemeten te worden bij northbridge, hoor...
(en cputemp ntauurlijk al helemaal niet :P)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

weet niet zeker,maar ik heb een cpu temp een chip temp en nog een temp maar ik dacht dat dat die was.
maar hij werkt nog stabiel,en er wordt heftig met speeld zoals ut2003,bf1942 enz
Pagina: 1