BlueTooth ja, USB hub nee.

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Een tijdje terug heb ik een 4 poorts USB-hub gekocht van het merk Maxxtro (=Typhoon) bij MyCom. De hub heeft eigen voeding. Het apparaat werkte prima totdat ik in de andere poort een Epox BlueTooth - dongle plugde en installeerde.

De BT-dongle werkt nu prima! Maar......

De hub doet sinds dien niets meer..... ook niet na een compleet nieuwe WinXP installatie die toch hard nodig was. De website van Maxxtro/Typhoon biedt geen oplossing aan in de vorm van een driver/patch of iets anders.

Device manager in WinXP ziet wel een onbekende Hub maar doet er verder niets mee...

Wat nu te doen?

Voor de goede orde:
USB 1 de Epox BT
USB 2 de extern gevoede Hub die ooit heeft gewerkt.

Verwijderd

en met de dongle in de hub?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om de bios van je moederboard (welk moederboard btw?) te updaten?

I reject your reality, and substitute my own.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Lijkt me nogal dat je hub het begeven heeft, misschien slecht exemplaar of statische elektriciteit/overspanning. Ga eens naar Mycom en vraag of ze hem daar even kunnen testen. Als je de bon nog hebt kan ie gewoon geruild worden voor een nieuwe.

Canon Digital Ixus V3

• poes
Mobo is een Soltek SL75 drv4

Dongle in de hub is een goeie...........
Ik zal de Hb nog even op een andere computer proberen......

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Naast hub in een andere pc, doet de hub het wel zonder dat de dongle is aangesloten? En zoals SouLie al meldt: dongle in de hub?

Ik ken de Epox dongles goed (ook die in de 8-hoekige verpakking?), en bij mij werkte het ding prima in een hub. Dat was echter een (ongevoede) Trust.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
- dongle in hub?
- hub op een andere usb poort?
- hub op andere comp?

Op het moment dat Windows m wel herkend als onbekende hub ziet hij m dus wel, het apparaat identificeert zeg. Het lijkt me een driver/instellings probleem, al valt een defect natuurlijk niet zo uit te sluiten. Wel moet ik hierbij opmerken dat ik veel verschillende problemen zie met BT apparatuur, zeker op de usb.

//Edit: Vergeten te vermelden: ik heb ook wel eens gehoord van mensen dat de hub weer functioneerde zodra er een bepaald apparaat werd verwijderd (al ging het hier niet om BT spul). Ben op zich wel geintresseerd of hier een duidelijke oplossing uit komt.

Even uit persoonlijke intresse, welk Mycom filiaal?

[ Voor 23% gewijzigd door rvanlooijen op 26-02-2003 23:47 ]

• poes
Eigenlijk vat je nu mijn probleem goed samen. Ik ben vandaag teruggeweest naar MyCom en daar functioneerde de Hub (zoals ik wel verwachtte) prima.

Er is dus miscommunicatie tussen de Hub en de BT, en de kans is groot dat de BT-dongle de boosdoener is............

Verwijderd

de 2 usb poorten op je moederbord is vaak gewoon 1 poort met een 2 poorts-hub.. kijk maar eens in apparaatbeheer. de front usb heeft meestal wel een aparte controller, maar ook maar 1 controller voor 2 poorten. in feite is dat dan ook een hub. vanwege de maximale spanning kan het zijn dat het ene apparaat het andere uitschakelt.
Pagina: 1