[proc]AMD + ASUS A7V8X = Langzaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik heb hier het volgende 'probleem' :

Gister heb ik aangeschaft:

- Asus A7V8X
- AMD Athlon 2400+
- Samsung pc2700 256 mb DDR

Dit lekker gezellig ingebouwd en ben er erg blij mee moet ik zeggen. Alleen draait mijn processor maar op standaar maar op 1400 mhz ipv 2000 :( . Weet iemand trouwens waar dit aan ligt? Dit is mijn eerste zelfbouw systeem dus weinig ervaring daarin.

Met behulp van het beetje overclockkennis dat ik hier heb opgedaan staat ie inmiddels 'al' op 1600 mhz, nog 400 te gaan dus (wil hem, iig voorlopig, op originele snelheid houden)

Nu vraag ik me alleen af, omdat ik het origneel wil doen wat de standaard instellingen zijn. Is dat gewoon met 133 FSP en multiplier 15.

Het lijkt mij het meest logische, maar zeker weten doe ik het niet. Weet iemand dit?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

toeter schreef op 26 February 2003 @ 19:22:
Ik heb hier het volgende 'probleem' :

Gister heb ik aangeschaft:

- Asus A7V8X
- AMD Athlon 2400+
- Samsung pc2700 256 mb DDR

Dit lekker gezellig ingebouwd en ben er erg blij mee moet ik zeggen. Alleen draait mijn processor maar op standaar maar op 1400 mhz ipv 2000 :( . Weet iemand trouwens waar dit aan ligt? Dit is mijn eerste zelfbouw systeem dus weinig ervaring daarin.

Met behulp van het beetje overclockkennis dat ik hier heb opgedaan staat ie inmiddels 'al' op 1600 mhz, nog 400 te gaan dus (wil hem, iig voorlopig, op originele snelheid houden)

Nu vraag ik me alleen af, omdat ik het origneel wil doen wat de standaard instellingen zijn. Is dat gewoon met 133 FSP en multiplier 15.

Het lijkt mij het meest logische, maar zeker weten doe ik het niet. Weet iemand dit?
plz lees nu eerst eens eens de faq door voor je een topic opent

je zal gewoon je fsb op 100 mhz hebben staan dit is echter pas ongeveer 1000 x langs gekomen hoor
als je ook even in je boekje zou hebben gelezen zou je zien dat als hij ge reset is / nog nooit gebruikt je mobo op 100 mhz fsb draait en op de standaart mp
dit had je ook kunnen weten als je de faq / manual had door gelezen

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 26-02-2003 19:29 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt de standaardinstellingen terugvinden via de Technische PMG FAQ :)

Onder Algemeen - Overzicht van chipsets en CPU's kun je standaard FSB en MP terugvinden. Deze dien je in de BIOS in te stellen. In de mobo handleiding staat wel hoe :)

Omdat dit een erg simpel vraagje is, dat ook nog mbv de FAQ te beantwoorden is, dicht.

In het vervolg dus wat meer vooronderzoek doen en jouw éigen hardware tot in de detail kennen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic is gesloten.