Toon posts:

Qtec AMDcooler overclock/Volkano7+/Coolermaster HSC-V62 copp

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag,
Ik loop al dagen te zoeken naar een geschikte koeler voor mijn XP1700 JIUHB
Deze wil ik flink overklokken !!!!!

Nu kan ik niet kiezen tussen 3 koelers,
mijn voorkeur ging in de eerste instantie uit naar de '' ThermaltakeVolkano7+'' omdat deze uitstekende specs heeft. Ik was alleen van plan om hem dan op standje 2 te laten draaien.
Maar tijdens het zoeken op het net etc. viel mijn oog op nog twee koelers nl.

de ''Coolermaster HSC-V62 copper'' en
de ''AMDcooler overclock van Qtec''
Ik weet bij god niet welke ik nu moet nemen..

Heeft iemand ervaring met een van deze laatste twee koelers????

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 19:02:
Een vraag,
Ik loop al dagen te zoeken naar een geschikte koeler voor mijn XP1700 JIUHB
Deze wil ik flink overklokken !!!!!

Nu kan ik niet kiezen tussen 3 koelers,
mijn voorkeur ging in de eerste instantie uit naar de '' ThermaltakeVolkano7+'' omdat deze uitstekende specs heeft. Ik was alleen van plan om hem dan op standje 2 te laten draaien.
Maar tijdens het zoeken op het net etc. viel mijn oog op nog twee koelers nl.

de ''Coolermaster HSC-V62 copper'' en
de ''AMDcooler overclock van Qtec''
Ik weet bij god niet welke ik nu moet nemen..

Heeft iemand ervaring met een van deze laatste twee koelers????
ik geloof dat dit een beetje in de richting gaat van hoe is dit systeem vraagjes he :>
lees de faq daar eens op door
en lees aub eens wat revieuws door

oftewel zoek zelf eens voor je hier gaat vragen :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele faq al doorgelezen, meerdere revieuws bekeken, en vind het moeilijk om een juiste conclusie trekken! Ik stel deze vraag echt niet zomaar.

Daarom vraag ik of iemand ervaring heeft met een van deze twee koelers
(''Coolermaster HSC-V62 copper'' / ''AMDcooler overclock van Qtec'') t.o.v. de ThermaltakeVolkano7+.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Het preformance van een bepaalde type koeler staat of valt met de airflow in je kast.
Als die bagger is koelt zelfs de allerbeste koeler slecht.
Daardoor blijft de performance van een bepaalde koeler altijd wel enigzins systeem verbonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Francis op 26-02-2003 19:32 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:22:
Ik heb het hele faq al doorgelezen, meerdere revieuws bekeken, en vind het moeilijk om een juiste conclusie trekken! Ik stel deze vraag echt niet zomaar.

(''Coolermaster HSC-V62 copper'' / ''AMDcooler overclock van Qtec'') t.o.v. de ThermaltakeVolkano7+.
wat snap je niet dan
wat wil je weten |:(
je kan wel vragen om ervaringen maar wat voor ervaringen ;)
voor koelprestaties kan je geowoon zoeken naar reviews
en voor de pro's en con's kan je ook gewoon zoeken naar een review
dus ik zie niet echt wat je probleem is ?

wat ik hier uit lees is dat jij wil dat wij zeggen dat je die qtec moet pakken of een andere :> en dat is een hoe is dit systeem vraag :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Sorry hoor, maar dit is echt al honderden keren besproken. Ga eens een keer searchen hierover.

BlaBlaBla

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je wil overklokken dan moet je watercooling nemen. Als je wil ocen met luchtkoeling zou ik een swiftech of Alpha nemen en zorgen voor een goede airflow :)
Ik zou niet een TT V7+ nemen omdat die vrij groot en zwaar is en laatst was er in CM & E ook een draadje van iemand waarvan zijn cooler er vanaf was gevallen

igg succes ermee ;)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 16:56

Unagi

Always aware...

Volcano 7+ is naar mijn weten de beste koeler uit het stel dat je opnoemt, n vriend van mij heeft 7+ en exact dezelfde cpu/mobo en z'n cpu wordt net n paar graadjes dan dan mijn cpu op onder m'n swiftech, dat de koeler zwaar is is bull, zolang je rustig aan doet met je kast is er niks aan het handje :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ik heb ook al besloten, ik neem de volkano 7+ (mijn dual fan gold voeding maakt ook zo'n lawaai dat het geluid er ook niet zoveel toe doet).
Over die coeler van Qtec kan ik niet zoveel vinden.
De coolermaster is leuk als je een stille kast wil hebben, maar met mijn voeding maakt dat ook niet zo veel uit.
En het overklokken moet nu lukken!!! De airflow is ook uitstekend! heb voorin(casefan) een die zuigt, een slotkoeler en op mn voeding zit een een fan die zuigt.(dualfan).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:22:

Coolermaster is wel leuk heb em op mijn vga kaart zitten :P. Maar doe ff slim als je flink wil oc'en moet je geen van deze barake dingen hebben. dan moet je een Swiftech MXC462+ , ALPHA 8045 , Thermalright SLK800/900 cooler hebben die kunnen pas echt coolen. meter natuurlijk h2o of Prom/vapo >:)

En over die volcano 7+ die is gevaarlijk heeft maar 1 pin aan de socket zitten en weegt 450+ gram dus dan is er veel kans dat je je core sloopt. je kunt wel een spacer gebruiken om dat te voorkomen maar ik zou dan voor een Swiftech of SLK 900 gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 27-02-2003 13:52 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Je kunt beter eerst kijken wat het budget is voor een goede koeler..
De beste overklok koelers voor lucht koeling zijn nog steeds de Alpha 8045 en de Swifttech MC462.

Beide zijn in verschillende uitvoeringen te krijgen, met stille of lawaaierige fans.
(Of daartussen in.. ;) ) Het voordeel van die koelers is de montage op het moederbord zelf, in plaats van op de plastic socket. Op die manier kun je een (letterlijk) zware koeler monteren voor overklokken, zonder het risico van een te grote belasting van dat plastic voetje genaamd "socket-A".

:Y)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Astennu schreef op 27 February 2003 @ 13:51:
[...]

Coolermaster is wel leuk heb em op mijn vga kaart zitten :P. Maar doe ff slim als je flink wil oc'en moet je geen van deze barake dingen hebben. dan moet je een Swiftech MXC462+ , ALPHA 8045 , Thermalright SLK800/900 cooler hebben die kunnen pas echt coolen. meter natuurlijk h2o of Prom/vapo >:)

En over die volcano 7+ die is gevaarlijk heeft maar 1 pin aan de socket zitten en weegt 450+ gram dus dan is er veel kans dat je je core sloopt. je kunt wel een spacer gebruiken om dat te voorkomen maar ik zou dan voor een Swiftech of SLK 900 gaan.
Ik heb ook een TT Volcano 7+ en ik heb er mijn vorige 1800+ Palo. mee gesloopt omdat ik geen spacer gebruikte :( toen heb ik een spacer gekocht en draaide hij lekker op mijn 2e 1800+ Palo. >:) nu heb ik hem draaien op mijn 1700+ T-Bred JIUCB 0251 en ik kan hem ook overclocked draaien op 2600+ dan wordt hij wel rond de 70 Graden idle 8) ( op de "Low" stand ) dus ik moet ff wat gaan doen met die airflow in mijn kast... en ik heb verhalen gehoord dat mensen er op de laagste stand 37 Graden idle en 41 Graden stressed mee haalde. En hij valt er heus niet af, ik heb er echt zovaak mij door het heus gezeuld ( mijn Chieftec met alles erin ;) ) en er is nooit iets gebeurd.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

ik geloof dat het duidelijk is nu :X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.