Toon posts:

Email via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een router en twee pc's met Windows XP Pro.

Ik zou graag willen dat wanneer ik op een van de beide computers inlog, mijn email kan ophalen en alle eerder ontvangen berichten zou kunnen lezen.

Het was mijn bedoeling om op de tweede pc in Outlook Express de archiefmap te benaderen via het netwerk.

Dit wil echter niet echt lukken. Op de tweede PC kan ik alleen lokale mappen selecteren waar de berichten in worden geplaatst.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Heb je een server? Zo ja, archief map daarop zetten, map delen, en Outlook Express op clients laten verwijzen naar die map.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 19:03 ]

Verwijderd

net use z: \\naampc\sharenaam
z = drive naam
en in die share dan je pst file van Outlook neer dumpen.
In outlook op je andere pc dan instellen dat je PST file op die locatie staat en opgelost. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen server.... alleen router en twee pc's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 19:02:
Nee ik heb geen server.... alleen router en twee pc's
Dan moet je de archiefmap op één van die PC's delen en Outlook Express op de andere PC daar naar laten verwijzen. Let wel: die PC moet dan wel aan staan als jij op de andere PC je mail wilt lezen.

Overigens had je dit ook zelf met de search kunnen vinden: zoeken op outlook express mail netwerk levert een hoop resultaten op.

En ook is dit niet de juiste plek voor deze vragen, dit hoort in Software Algemeen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
de archief map is gedeeld, maar ik kan hem op de tweede pc niet selecteren....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:10:
de archief map is gedeeld, maar ik kan hem op de tweede pc niet selecteren....
Waarom niet?

Verwijderd

om de program files map in windows xp standaard niet gedeeld is, ook al is de root (inc sub dirs) dat wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:14:
om de program files map in windows xp standaard niet gedeeld is, ook al is de root (inc sub dirs) dat wel.
Je kunt de lokatie van de archiefmap ook veranderen :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 19:14:
[...]

Je kunt de lokatie van de archiefmap ook veranderen :z
ja, hehe, zover was ik ook al. het leek me alleen overbodig om dat er nog bij te zeggen :D

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De locatie van de archiefmap kun je in het register op elke gewilde locatie instellen :)

Omdat dit ook via de search te vinden is, en omdat dit topic niet in WOS hoort gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.