Toon posts:

Pioneer SCSI DVD-ROM305+Plextor 12/10/32Scsi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Sinds een poosje heb ik een combinatie van bovenstaande drives. Voorheen was de pioneer een Plextor 40 speed cd-rom speler. Maar deze is defect gegaan en heb toen besloten een DVD-ROM voor iets meer geld te nemen. De combinatie werkt. Alleen heb ik met cd naar cd kopieren een maximale schrijfsnelheid op de plextor van 5 a 6 voudige schrijfsnelheid. Van harddisk naar brander haalt de combinatie maximaal 10 voudige snelheid. De volgende, mijns inziens relevante, spullen worden gebruikt:

-Asus A7V-133C, met AMD Athlon XP-1800, 512 MB RAM
-Adaptec 19160 scsi controller
-Windows 2000 Professional UK
-Easy CD Creator Platinum 5.02d (Eén na laatste update, de 5.03 werkt niet goed)
-Bovengenoemde cd-cd brander combinatie
-Philips CD-R80 schijfjes
-Quantum Atlas IV-10K 18,2Gig scsi harde schijf
-Quantum Atlas V 18,2 Gig scsi harde schijf

Scsi ID's:
0=Quantum AtlasIV (LVD Scsi)
1=Quantum Atlas V (LVD Scsi) en in de LVD line hardwarematig geterminate met de orginele Adaptec LVD kabel
2=Pioneer DVD-ROM305 (Ultra Scsi)
3=Was de oude Plextor CD-ROM (nu niet meer aanwezig!!)
5=ScanJet 5P (Ultra Scsi)
6=Plextor brander Ultra SCSI (deze is hardwarematig geterminate met jumper)
7=Adaptec contoller

De termination in de Adaptec 19160 controller staat op automatic.

Zelf herinner ik me dat ik met de Plextor 40 speed cd-rom op 12 speed kan branden. Ook van de harde schijf ging het branden op 12 speed.

Waarom kan dit niet meer? Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb nu opnieuw alle zaken geinstalleerd. Gebruik nu Nero Burning Rom. Ik heb de SCSI ID's gereorganiseerd.
0=Quantum AtlasIV (LVD Scsi)
1=Quantum Atlas V (LVD Scsi) en in de LVD line hardwarematig geterminate met de orginele Adaptec LVD kabel
2=Pioneer DVD-ROM305 (Ultra Scsi)
3=Plextor brander Ultra SCSI
4=ScanJet 5P (Ultra Scsi)
5=Leeg
6=Leeg
7=Adaptec contoller

Dit is nu de lijst. Met de brandprogramma's, zowel de orginele van Plextor 1.20 en één van de laatste Nero's, moet ik op 12 speed de Buffer Underrun Proof aanzetten. De buffer loopt dan terug naar 10% en dan weer op naar 100, lampje van de brander gaat dan aan en uit en zo door. Op 8 speed heb ik deze problemen niet.

Vraag: Kan dit nu dan nog aan mijn moederboard en geheugen liggen? Een vriend van mij haalt met zijn LiteOn IDE brander gemakkelijk 16 speed branden. Een een SCSI brander kan dit niet aan ?? Vreemd. Waar ligt het aan?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee, HELP

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Het ligt aan de drivers van je 19160......

Ik heb zelf een plextor 40x en de 12x 10x 32x scsi en een adaptec 29160 en met de laatste drivers van de adaptec site loopt mun buffers ook steeds leeg.
Dus neem een oudere driver zoals die uit sp3 van de adaptec site

De kick van Electric!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Nieuwe ASPI layer kan ook geen kwaad en idd de drivers. Ik heb de win2k beta drivers gebruikt en no probs!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik die aspi layer? en aan ossenaar, ik heb de sp3 drivers en de orginele geven ook hetzelfde probleem

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eureka!! Ik heb voor mijn Adaptec 19160 SCSI controller de goede mix gevonden!
Op de site van adaptec staat het volgende:

Dit is van iemand die problemen had met een Yamaha 2100S, een 16x speed SCSI cd brander.

This effect (dit slaat op de bufferunderruns) can be evaded two ways:

Either disable the option "Domain Validation" within the SCSI Bios of the host adapter:
1. Enter the SCSI Bios by selecting CTRL+A when the controller is initialized
2. Select Configure/View SCSI Controller Settings
3. Enter the advanced configuration and set Domain Validation to disabled

Dan dus de computer weer opnieuw opstarten en voila! De Plextor brander, die ik dus heb, werkt uitstekend op 12x speed. Ik kan gewoon blijven werken met mijn orginele nieuwe drivers. Moraal van het verhaal is dus dat de Domain Validation nu is Disabled. Moet ik er wel even bij zeggen dat het mogelijk is dat andere apparaten fouten kunnen gaan geven. Op de Adaptec site bij het zoeken naar de term 'Domain Validation' spreken ze hier uitvoerig over.

Ik hoop dat we hier allemaal iets aan hebben.

_/-\o_
Pagina: 1