2 vragen 
Eentje voor mezelf en een voor me vader. begin bij die van me vader
1. Hij heeft een Sony 100Hz TV met Sony dvd-speler,surround reciever en een 5.1 Magnat Metric setje
Het probleem is nu dus, dat we de set niet onafhankelijk van elkaar kunnen instellen kwa volume, dus als de TV zachter gezet wordt kwa geluid dan gaat de set mee
Terwijl we dat dus juist _niet_ willen.
maar het rare is dus, als we er een dvd instoppen (in plaats van gewoon TV kijken) dan kan het ineens wél
Dus wat valt hier aan te doen
2. Deze vraag is voor mezelf
Ik wil namelijk een nieuwe stereo set kopen, geen surround, geen dolby geouwehoer, gewoon _puur_ muziek, van hoge kwaliteit zonder ruis/vervorming
Ik zoek namelijk een goeie degelijke versterker ( zonder tuner of andere digitale onzin erbij ) die 1 : veel vermogen leverd, 2 : analoog is (dat wil zeggen : geen digitale instellingen zoals : POP,ROCK,CLASSIC, etc etc dus gewoon puur een versterker die alleen dingen bevat die erop moeten zitten : Power,Volume,Treble,Bass,Balance, etc , gewoon de standaard dingen dus
)
En ik zoek een stevige set boxen. Die niet hard gaan, maar die verschrikkelijk hard gaan (en ik dan bedoel ik dus ook echt heel erg hard) zonder dat ze dus vervormen.
Ik had persoonlijk al deze op het oog :
----

Jamo x-870
System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 10/254
Midrange (inch/mm) 2 x 6½ / 165
Tweeter (inch/mm) Horn with 1/25 Dome
Power, long/short term (Watt) 200/280
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 91 - MAX SPL. 111
Frequency range (Hz) 32 - 20.000
Cross-over frequency (Hz) 100 / 3000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 75,400000
Weight (kg/lb) 21.50 / 47.40
Dimensions HxWxD (mm/in) 963.00x211.00x371.00 / 37.91x8.31x14.61
----
Natuurlijk is het per persoon verschillend wat je mooi vind ( je moet het natuurlijk gewoon beluisteren)
Maar ik wil wel es meningen horen van andere mensen wat zij er nu van vinden.
Dus ff concreet :
1 goeie versterker, veel vermogen
2 goeie boxen, die zuiver,strak,mooi klinken, maar die ook nog es _erg_ hard kunnen
(geld speelt in principe een kleine rol)
Weet iemand antwoord op mijn (2) vragen ?
alvast bedankt
Eentje voor mezelf en een voor me vader. begin bij die van me vader
1. Hij heeft een Sony 100Hz TV met Sony dvd-speler,surround reciever en een 5.1 Magnat Metric setje
Het probleem is nu dus, dat we de set niet onafhankelijk van elkaar kunnen instellen kwa volume, dus als de TV zachter gezet wordt kwa geluid dan gaat de set mee
Terwijl we dat dus juist _niet_ willen.
maar het rare is dus, als we er een dvd instoppen (in plaats van gewoon TV kijken) dan kan het ineens wél
Dus wat valt hier aan te doen
2. Deze vraag is voor mezelf
Ik wil namelijk een nieuwe stereo set kopen, geen surround, geen dolby geouwehoer, gewoon _puur_ muziek, van hoge kwaliteit zonder ruis/vervorming
Ik zoek namelijk een goeie degelijke versterker ( zonder tuner of andere digitale onzin erbij ) die 1 : veel vermogen leverd, 2 : analoog is (dat wil zeggen : geen digitale instellingen zoals : POP,ROCK,CLASSIC, etc etc dus gewoon puur een versterker die alleen dingen bevat die erop moeten zitten : Power,Volume,Treble,Bass,Balance, etc , gewoon de standaard dingen dus
En ik zoek een stevige set boxen. Die niet hard gaan, maar die verschrikkelijk hard gaan (en ik dan bedoel ik dus ook echt heel erg hard) zonder dat ze dus vervormen.
Ik had persoonlijk al deze op het oog :
----

Jamo x-870
System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 10/254
Midrange (inch/mm) 2 x 6½ / 165
Tweeter (inch/mm) Horn with 1/25 Dome
Power, long/short term (Watt) 200/280
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 91 - MAX SPL. 111
Frequency range (Hz) 32 - 20.000
Cross-over frequency (Hz) 100 / 3000
Impedance (Ohm) 4
Total volume (liters) 75,400000
Weight (kg/lb) 21.50 / 47.40
Dimensions HxWxD (mm/in) 963.00x211.00x371.00 / 37.91x8.31x14.61
----
Natuurlijk is het per persoon verschillend wat je mooi vind ( je moet het natuurlijk gewoon beluisteren)
Maar ik wil wel es meningen horen van andere mensen wat zij er nu van vinden.
Dus ff concreet :
1 goeie versterker, veel vermogen
2 goeie boxen, die zuiver,strak,mooi klinken, maar die ook nog es _erg_ hard kunnen
(geld speelt in principe een kleine rol)
Weet iemand antwoord op mijn (2) vragen ?