Ik heb een beheer gedeelte van een website.
Nu heb ik een functie geschreven met javascript:
Vervolgens heb voor een linkje het volgende:
De functie voert hij goed uit, maar hij blijft blij de pagina refreshen ook als je op cancel drukt.
Als ik een plaatje ipv een linkje gebruik gaat het wel goed.
Maar opzich moet het met een linkje ook mogelijk zijn want dit kan bijvoorbeeld wel:
Weet iemand hoe het mogelijk is om met gebruik van mijn javascript functie toch niet de pagina te refreshen als de gebruiker op cancel drukt?
Nu heb ik een functie geschreven met javascript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <script>
function edit_function(id, bedrijf, actie) {
antwoord = prompt('Geef de naam voor het bedrijf', bedrijf)
if(actie == "edit") {
if(antwoord != null) {
document.location = "bedrijven_list.php?pkBedrijfID="+id+"&bedrijf="+antwoord+"&action=edit"
}
} else {
if(antwoord != null) {
document.location = "bedrijven_list.php?bedrijf="+antwoord+"&action=add"
}
}
}
</script> |
Vervolgens heb voor een linkje het volgende:
PHP:
1
| print("<td align=right><a href='bedrijven_list.php?pkBedrijfID={$mysql_fetch['pkBedrijfID']}&action=edit' onClick=\"return(edit_function('{$mysql_fetch['pkBedrijfID']}', '{$mysql_fetch['bedrijfNaam']}', 'edit'))\">wijzigen</a></td>"); |
De functie voert hij goed uit, maar hij blijft blij de pagina refreshen ook als je op cancel drukt.
Als ik een plaatje ipv een linkje gebruik gaat het wel goed.
Maar opzich moet het met een linkje ook mogelijk zijn want dit kan bijvoorbeeld wel:
PHP:
1
| print("<td align=right><a href='bedrijven_list.php?pkpkBedrijfID={$mysql_fetch['pkBedrijfID']}&action=del' onClick=\"return(confirm('Weet u zeker dat u het bedrijf {$mysql_fetch['bedrijfNaam']} wilt verwijderen?'))\">verwijderen</a></td>"); |
Weet iemand hoe het mogelijk is om met gebruik van mijn javascript functie toch niet de pagina te refreshen als de gebruiker op cancel drukt?
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen